• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Eureka 1920 Mignon Zero Single Dose

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan SirJohn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

SirJohn

Barista
Konum
Ataşehir/İstanbul
İsim
Sercan Pekel
Daha fazla  
İsim
Sercan Pekel
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Istanbul
Kahve Arkadaşlığı İlçe 1
Kadıköy
Kahve Arkadaşlığı İlçe 2
Maltepe
Merhabalar,

Bugün Eureka'dan Mignon Zero ile ilgli bir tanıtım maili aldım. Daha önce konusu açılmamış ve benim bir örneğini Tin Coffee'de gördüğüm eğimli Single Dose'dan farklı bir tasarımı olan bir öğütücü. Forumda bilen vardır belki ama yine de yazmak istedim.

Elimdeki bilgileri ekliyorum. Ekte ayrıca broşürü var.

Edit: Videosu 11 Ocakta eklenmiş Youtube'a



The Advantages of Mignon Zero​

Single Dose Kit for zero retention​

Thanks to the Zero Package (Mignon Single Dose Hopper, Mignon Single Dose Blow Up Cleaning and Dosing Cup) together with internal technical solution you could gain a very low retention (exchange below 0.5 grams).
zero
zero 4

Versatility​

Thanks to the adjustable All-in-One fork, which is perfectly compatible with both
Eureka Dosing Cup and your portafilter, you can quickly switch between them according to your preferences.

Ease of use​

  • Easy to activate, without keeping on pressing the button thanks to ON/OFF activation;
  • easy to regulate, thanks to Extra-Comfort knob and vertical measurement scale for a greater ease of use.
zero 3 (1)
zero 2 (1)

Eureka 1920 plus​

  • Silent Technology 76,6 dB;
  • 55 mm flat burrs;
  • Stepless micrometric regulation system (Eureka patented);
  • productivity of 1,2-1,8 g/s.
 

Ekli dosyalar

Türk kahvesi, espresso ve moka için diyor. Dokunmatik ekransız ve single dose kitli specialita gibi duruyor. Fiyatı specialitadan uygunsa tadından yenmez.
 
Aslında @raistlin bilir. Bu Mignon Oro Single Dose dan ayrı çıkacak bir ürün sanırım. Reddit te 1 ay önce konuşulmuş ama çok bir detay yok.
 
Ahşap detay görmeyince farklı sandım ben de :) Dün yeni video paylaşılmış olması da enteresan, prototip için video yapmazlardı diye düşünüyorum.
 
Eureka'nın single dose'u stoğa girdi mi? @raistlin

yoksa yanlış alar mı :)
Paylaşımlarda gördüğünüz 1 senedir bizde olan prototip model :) Üretim modelinden farklı o. Yeniler için henüz var.

Ürün beyfendinin başlıkta da belirttiği gibi 1920 serisindeki single dose değirmeni. Buna bağlı olarak sabah saatlerinde Togay Bey’in prototip olarak bahsettiği değirmen (oro serisi prototipi) ile başlıktaki değirmen aynı değil, sevgiler.
 
Selamlar Arkadaşlar,

Eureka 1920 bugüne kadar bildiğiniz kırmızı logolu olan klasik marka.

Eureka Oro ise yeni kurulan ve Mignon Single Dose modelini de içeren sarı logolu marka. Buradaki ayrımı tam anlamıyla karşılık gelmese de Toyota - Lexus gibi düşünebilirsiniz.

Bu başlıktaki model Oro markası bünyesindeki Single Dose modeli değil. O model farklı bir motor, eğimli yapı, 65mm Diamond Inside diskler, farklı iç aksam ve aksesuarlar içeriyor. Bu başlıktaki model Eureka 1920'ye ait olan Zero modeli. Temel olarak Specialita motor ve disk kombinasyonu üzerine single dosing ihtiyaçları üzerine kurulmuş tamamlayıcı eklentileri ve çıkarıları var. Timer ihtiyacı olmadığı için tıpkı Single Dose modeli gibi Zero da on / off butonu kullanıyor. Beraberinde körüklü single dosing hopper, dosing cup ve buna da uyumlu holder kısmı geliyor.

Mignon ailesi oldukça genişlemiş durumda. Hemen her ihtiyaca cevap verebilecek bir konfigürasyon var. Farklı motor, kapasite ve disk seçenekleri, timer ya da manuel çalışma, farklı hopper ve dosing konfigürasyonları. Bazen kafa karıştırıcı gibi görünse de son kullanıcı açısından nokta atışı ihtiyaçları belirleyip sadece bunlara para ödeme anlamında avantajlı. Distribütörlerin takibi açısından ise tam tersi :) Ama yine de... Nasıl Sevmiycen?

Zero modeli de çok yeni olduğu için fiyatlandırma vb detaylar yakında.

Sevgiler.
 
Selamlar Arkadaşlar,

Eureka 1920 bugüne kadar bildiğiniz kırmızı logolu olan klasik marka.

Eureka Oro ise yeni kurulan ve Mignon Single Dose modelini de içeren sarı logolu marka. Buradaki ayrımı tam anlamıyla karşılık gelmese de Toyota - Lexus gibi düşünebilirsiniz.

Bu başlıktaki model Oro markası bünyesindeki Single Dose modeli değil. O model farklı bir motor, eğimli yapı, 65mm Diamond Inside diskler, farklı iç aksam ve aksesuarlar içeriyor. Bu başlıktaki model Eureka 1920'ye ait olan Zero modeli. Temel olarak Specialita motor ve disk kombinasyonu üzerine single dosing ihtiyaçları üzerine kurulmuş tamamlayıcı eklentileri ve çıkarıları var. Timer ihtiyacı olmadığı için tıpkı Single Dose modeli gibi Zero da on / off butonu kullanıyor. Beraberinde körüklü single dosing hopper, dosing cup ve buna da uyumlu holder kısmı geliyor.

Mignon ailesi oldukça genişlemiş durumda. Hemen her ihtiyaca cevap verebilecek bir konfigürasyon var. Farklı motor, kapasite ve disk seçenekleri, timer ya da manuel çalışma, farklı hopper ve dosing konfigürasyonları. Bazen kafa karıştırıcı gibi görünse de son kullanıcı açısından nokta atışı ihtiyaçları belirleyip sadece bunlara para ödeme anlamında avantajlı. Distribütörlerin takibi açısından ise tam tersi :) Ama yine de... Nasıl Sevmiycen?

Zero modeli de çok yeni olduğu için fiyatlandırma vb detaylar yakında.

Sevgiler.
Togay merhaba, Mignon Perfetto ile Mignon Oro Single Dose modellerini karşılaştırabilir misin? Motor güç farkı (Perfetto güçlü ve sessiz bir motora sahip), öğütüm odasındaki yapısal durum, öğütüm hızı, pompasız haliyle tahmini retansiyon (perfettoda 1-1.5 gr bu değer), öğütümde homojenlik (pompasız haliyle Perfetto oldukça homojen, pompayla biraz toz karışıyor) ve son olarak espressoda fincana yansıması nedir? Biliyorum elindeki model son çıkacak üründen farklı ama ben elindekine göre bir değerlendirme rica edeceğim, o kadar post gördük meraklandık, giderelim. :)

Bir de samimiyetine güvenerek sormak isterim; bir ev kullanıcısı olarak (ya da olsaydın) single dose modlanmış bir Perfetto ya da Specialita'dan Oro Single Dose modeline geçer miydin? Kolay ya da zor bir karar mı olurdu?

Teşekkürler. :)
 
@raistlin 'in dediği gibi teknik speclere bakınca bu Mignon Zero Specialita'nın 1-1 aynısı gibi. Dozlama ekranı vs olmadan. Ayrıca single dose hopper ve körük geliyor. Bu aşağıdaki hopper ve körük Eureka'nın kendi sitesinde var. Ayrıca şurda buldum.

Bu durumda gördüğüm Mignon Zero, Specialita'yı 3D baskı hopper ve bellow la modlayanlara ekstra bişey sunmuyor.

Oro single dose geldiğinde Perfetto ve Specialita'yı Oro single dose ile karşılaştırıp bakmak lazım.

1642155289433.png
 
Eureka’nın ürün gamı müşterilerin kafasını karıştırmaya yönelik. Ufak güncellemelerle önceki ürünlerinin aynısı ürünleri çıkartıyorlar fakat yeni ürünlere v2,3.. gibi isimler koymaktansa yeni ve kafa karıştıran isimler koyuyorlar ve hepsini üretip satmaya devam ediyorlar. Özellikle Mignon serisi muazzam bir kafa karışıklığı yaratıyor. Eureka 1920 Mignon Zero’nun Specilita’dab çok da bir farkı yok fakat Eureka Oro Mignon Single Dose biraz daha Niche mantığıyla tasarlanmış. Ürünü deneyenlerin eleştirileri şöyle:
•Ahşap kapak kalitesiz ve körük kullanmadan hoppera pek uymuyor. Biraz kuvvet uygulayarak kapak kapanabiliyormuş ve kapağı kıran olmuş.
•Hopper takıldıktan sonra biraz boşluğu varmış ve körük kullanılırken kahve kabukları o boşluktan fırlıyormuş.
•Hopperın burrlere girişini kapatan metal kapağın menteşesi sıkıymış, açma kapama hissi güzel değilmiş ve videolarda bolca gıcırdıyor.
•Doz kabı biraz daha derin olabilirmiş, filtre ayarında 30gr çekirdek öğüttünüz diyelim, körüğü kullanınca ölçü kabındaki öğütülmüş çekirdeği etrafa fırlatıyormuş.
•Çalışırken titreşimi fazlaymış ve gürültü konusunda vaat edileni veremiyormuş. (İç yalıtımı pek iyi değilmiş)
•Ayar mekanizması 15 derece eğik olduğu için alet numaraları görmek biraz zormuş ve klasik Eureka ayar mekanizması işte espressodan filtreye sonra filtreden espressoya geçiş rahat değil (4-5 tur çevirmek gerekiyor filtreye geçmek için) Yani 1zpresso K-plus gibi basit noktalarla kaçıncı turda olduğunu gösteren bir sistem yapmak bu kadar zor olmamalı.
Not: şunu unuttum. Beni en çok soğutan kasanın Eureka Oro Mignon XL ile aynı olması ve portafiltre tutucunun olduğu yerde klasik düğme vardır, amacı portafiltreyi ittirip makineyi çalıştırmak veya durdurmak. Bu alette bu düğme var ama portafiltre tutucu yok ve daha kötüsü bu düğme çalışmıyor bile. Burada amaç ne? Oro Mignon Single Dose’a özel bir kasa tasarlamamışlar işte bir önceki ürünün kasasını kullanmışlar.
 
Eureka’nın ürün gamı müşterilerin kafasını karıştırmaya yönelik. Ufak güncellemelerle önceki ürünlerinin aynısı ürünleri çıkartıyorlar fakat yeni ürünlere v2,3.. gibi isimler koymaktansa yeni ve kafa karıştıran isimler koyuyorlar ve hepsini üretip satmaya devam ediyorlar. Özellikle Mignon serisi muazzam bir kafa karışıklığı yaratıyor. Eureka 1920 Mignon Zero’nun Specilita’dab çok da bir farkı yok fakat Eureka Oro Mignon Single Dose biraz daha Niche mantığıyla tasarlanmış. Ürünü deneyenlerin eleştirileri şöyle:
•Ahşap kapak kalitesiz ve körük kullanmadan hoppera pek uymuyor. Biraz kuvvet uygulayarak kapak kapanabiliyormuş ve kapağı kıran olmuş.
•Hopper takıldıktan sonra biraz boşluğu varmış ve körük kullanılırken kahve kabukları o boşluktan fırlıyormuş.
•Hopperın burrlere girişini kapatan metal kapağın menteşesi sıkıymış, açma kapama hissi güzel değilmiş ve videolarda bolca gıcırdıyor.
•Doz kabı biraz daha derin olabilirmiş, filtre ayarında 30gr çekirdek öğüttünüz diyelim, körüğü kullanınca ölçü kabındaki öğütülmüş çekirdeği etrafa fırlatıyormuş.
•Çalışırken titreşimi fazlaymış ve gürültü konusunda vaat edileni veremiyormuş. (İç yalıtımı pek iyi değilmiş)
•Ayar mekanizması 15 derece eğik olduğu için alet numaraları görmek biraz zormuş ve klasik Eureka ayar mekanizması işte espressodan filtreye sonra filtreden espressoya geçiş rahat değil (4-5 tur çevirmek gerekiyor filtreye geçmek için) Yani 1zpresso K-plus gibi basit noktalarla kaçıncı turda olduğunu gösteren bir sistem yapmak bu kadar zor olmamalı.
Not: şunu unuttum. Beni en çok soğutan kasanın Eureka Oro Mignon XL ile aynı olması ve portafiltre tutucunun olduğu yerde klasik düğme vardır, amacı portafiltreyi ittirip makineyi çalıştırmak veya durdurmak. Bu alette bu düğme var ama portafiltre tutucu yok ve daha kötüsü bu düğme çalışmıyor bile. Burada amaç ne? Oro Mignon Single Dose’a özel bir kasa tasarlamamışlar işte bir önceki ürünün kasasını kullanmışlar.
Oro single dose u Tin coffee de gördüğüm kadarıyla ses konusunda specialita'dan daha iyi. Öte yandan ben elektrikli öğütücü işine specialita ile yeni girdim. O yüzden belki ses düzeyi karşılaştırmam doğru olmaz. Diğer eleştrilere diyecek bişeyim yok. Umarım kullanıcı deneyimine göre son haline gelir.

Şu yoruma özellikle katılıyorum. Yeni esp çekirdeği aldım ve kalibrasyon için uğraşırken ayar için 2 tur sola 3 tur sağa çevirdim en sonunda başlangıçta kaçıncı turda olduğumu unuttum. O ayar düğmesinin 0 ve 5 ten daha aşağı ve yukarı gidebileceğini bilmiyordum. Meğerse her iki yönde tur attırmak mümkünmüş. Dediğiniz gibi tur sayısını gösteren bir yer olsa specialita ile esp arkası demleme ya da demleme arkası esp için öğütüm ayarlamak çok kolaylaşır.
 
Eureka’nın ürün gamı müşterilerin kafasını karıştırmaya yönelik. Ufak güncellemelerle önceki ürünlerinin aynısı ürünleri çıkartıyorlar fakat yeni ürünlere v2,3.. gibi isimler koymaktansa yeni ve kafa karıştıran isimler koyuyorlar ve hepsini üretip satmaya devam ediyorlar. Özellikle Mignon serisi muazzam bir kafa karışıklığı yaratıyor. Eureka 1920 Mignon Zero’nun Specilita’dab çok da bir farkı yok fakat Eureka Oro Mignon Single Dose biraz daha Niche mantığıyla tasarlanmış. Ürünü deneyenlerin eleştirileri şöyle:
•Ahşap kapak kalitesiz ve körük kullanmadan hoppera pek uymuyor. Biraz kuvvet uygulayarak kapak kapanabiliyormuş ve kapağı kıran olmuş.
•Hopper takıldıktan sonra biraz boşluğu varmış ve körük kullanılırken kahve kabukları o boşluktan fırlıyormuş.
•Hopperın burrlere girişini kapatan metal kapağın menteşesi sıkıymış, açma kapama hissi güzel değilmiş ve videolarda bolca gıcırdıyor.
•Doz kabı biraz daha derin olabilirmiş, filtre ayarında 30gr çekirdek öğüttünüz diyelim, körüğü kullanınca ölçü kabındaki öğütülmüş çekirdeği etrafa fırlatıyormuş.
•Çalışırken titreşimi fazlaymış ve gürültü konusunda vaat edileni veremiyormuş. (İç yalıtımı pek iyi değilmiş)
•Ayar mekanizması 15 derece eğik olduğu için alet numaraları görmek biraz zormuş ve klasik Eureka ayar mekanizması işte espressodan filtreye sonra filtreden espressoya geçiş rahat değil (4-5 tur çevirmek gerekiyor filtreye geçmek için) Yani 1zpresso K-plus gibi basit noktalarla kaçıncı turda olduğunu gösteren bir sistem yapmak bu kadar zor olmamalı.
Not: şunu unuttum. Beni en çok soğutan kasanın Eureka Oro Mignon XL ile aynı olması ve portafiltre tutucunun olduğu yerde klasik düğme vardır, amacı portafiltreyi ittirip makineyi çalıştırmak veya durdurmak. Bu alette bu düğme var ama portafiltre tutucu yok ve daha kötüsü bu düğme çalışmıyor bile. Burada amaç ne? Oro Mignon Single Dose’a özel bir kasa tasarlamamışlar işte bir önceki ürünün kasasını kullanmışlar.
Bunlar doğruysa daha şimdiden soğudum. Gidip perfettoma sarılıyorum. :)
 
Eureka’nın ürün gamı müşterilerin kafasını karıştırmaya yönelik. Ufak güncellemelerle önceki ürünlerinin aynısı ürünleri çıkartıyorlar fakat yeni ürünlere v2,3.. gibi isimler koymaktansa yeni ve kafa karıştıran isimler koyuyorlar ve hepsini üretip satmaya devam ediyorlar. Özellikle Mignon serisi muazzam bir kafa karışıklığı yaratıyor. Eureka 1920 Mignon Zero’nun Specilita’dab çok da bir farkı yok fakat Eureka Oro Mignon Single Dose biraz daha Niche mantığıyla tasarlanmış. Ürünü deneyenlerin eleştirileri şöyle:
•Ahşap kapak kalitesiz ve körük kullanmadan hoppera pek uymuyor. Biraz kuvvet uygulayarak kapak kapanabiliyormuş ve kapağı kıran olmuş.
•Hopper takıldıktan sonra biraz boşluğu varmış ve körük kullanılırken kahve kabukları o boşluktan fırlıyormuş.
•Hopperın burrlere girişini kapatan metal kapağın menteşesi sıkıymış, açma kapama hissi güzel değilmiş ve videolarda bolca gıcırdıyor.
•Doz kabı biraz daha derin olabilirmiş, filtre ayarında 30gr çekirdek öğüttünüz diyelim, körüğü kullanınca ölçü kabındaki öğütülmüş çekirdeği etrafa fırlatıyormuş.
•Çalışırken titreşimi fazlaymış ve gürültü konusunda vaat edileni veremiyormuş. (İç yalıtımı pek iyi değilmiş)
•Ayar mekanizması 15 derece eğik olduğu için alet numaraları görmek biraz zormuş ve klasik Eureka ayar mekanizması işte espressodan filtreye sonra filtreden espressoya geçiş rahat değil (4-5 tur çevirmek gerekiyor filtreye geçmek için) Yani 1zpresso K-plus gibi basit noktalarla kaçıncı turda olduğunu gösteren bir sistem yapmak bu kadar zor olmamalı.
Not: şunu unuttum. Beni en çok soğutan kasanın Eureka Oro Mignon XL ile aynı olması ve portafiltre tutucunun olduğu yerde klasik düğme vardır, amacı portafiltreyi ittirip makineyi çalıştırmak veya durdurmak. Bu alette bu düğme var ama portafiltre tutucu yok ve daha kötüsü bu düğme çalışmıyor bile. Burada amaç ne? Oro Mignon Single Dose’a özel bir kasa tasarlamamışlar işte bir önceki ürünün kasasını kullanmışlar.
Üstad sağolasın eleştirleri derli toplu güzelce paylaşmışsın. Almayı düşünüyordum ama anlaşılan o ki beklemek lazım.
 
Eureka’nın ürün gamı müşterilerin kafasını karıştırmaya yönelik. Ufak güncellemelerle önceki ürünlerinin aynısı ürünleri çıkartıyorlar fakat yeni ürünlere v2,3.. gibi isimler koymaktansa yeni ve kafa karıştıran isimler koyuyorlar ve hepsini üretip satmaya devam ediyorlar. Özellikle Mignon serisi muazzam bir kafa karışıklığı yaratıyor. Eureka 1920 Mignon Zero’nun Specilita’dab çok da bir farkı yok fakat Eureka Oro Mignon Single Dose biraz daha Niche mantığıyla tasarlanmış. Ürünü deneyenlerin eleştirileri şöyle:
•Ahşap kapak kalitesiz ve körük kullanmadan hoppera pek uymuyor. Biraz kuvvet uygulayarak kapak kapanabiliyormuş ve kapağı kıran olmuş.
•Hopper takıldıktan sonra biraz boşluğu varmış ve körük kullanılırken kahve kabukları o boşluktan fırlıyormuş.
•Hopperın burrlere girişini kapatan metal kapağın menteşesi sıkıymış, açma kapama hissi güzel değilmiş ve videolarda bolca gıcırdıyor.
•Doz kabı biraz daha derin olabilirmiş, filtre ayarında 30gr çekirdek öğüttünüz diyelim, körüğü kullanınca ölçü kabındaki öğütülmüş çekirdeği etrafa fırlatıyormuş.
•Çalışırken titreşimi fazlaymış ve gürültü konusunda vaat edileni veremiyormuş. (İç yalıtımı pek iyi değilmiş)
•Ayar mekanizması 15 derece eğik olduğu için alet numaraları görmek biraz zormuş ve klasik Eureka ayar mekanizması işte espressodan filtreye sonra filtreden espressoya geçiş rahat değil (4-5 tur çevirmek gerekiyor filtreye geçmek için) Yani 1zpresso K-plus gibi basit noktalarla kaçıncı turda olduğunu gösteren bir sistem yapmak bu kadar zor olmamalı.
Not: şunu unuttum. Beni en çok soğutan kasanın Eureka Oro Mignon XL ile aynı olması ve portafiltre tutucunun olduğu yerde klasik düğme vardır, amacı portafiltreyi ittirip makineyi çalıştırmak veya durdurmak. Bu alette bu düğme var ama portafiltre tutucu yok ve daha kötüsü bu düğme çalışmıyor bile. Burada amaç ne? Oro Mignon Single Dose’a özel bir kasa tasarlamamışlar işte bir önceki ürünün kasasını kullanmışlar.
Hocam Oro'nun başlığında aşağıdaki paylaşımdaki videoda da sizin yadıklarınızı söylüyor.

En sonda Specialita varsa buna geçilir mi "ohh no" diyor adam 😂

 
Ürün daha çok az insanın elinde ben de internet üzerinden çok az inceleme bulabildim. Öğütüm kalitesi olarak Eureka’ya güveniyorum ve büyük ihtimal filtre konusunda Niche’den daha başarılı bir iş çıkaracağına inanıyorum fakat ürün Niche kadar kullanıcı dostu değil ve ufak yerlerde biraz kalite kontrol sorunu var. Sonraki üretimlerde düzelmeyecek şeyler değil. Ama bence Specilita gibi bir ürüne sahipseniz, almanıza gerek yok.

Şuan bu kurlarla sanırsam Niche 15 bine denk geliyor, Aramex ile Türkiye’den alırsanız. Single Dose’un fiyatı da önemli tabi, buna yakın bir fiyattan gelirse Niche almayı düşünüyorum.

Bir de Lagom miniye bakmanızı öneririm. İlgimi çok çekti benim. 48mm burr setiyle 375 dolar olması da çok iyi ve 1.5 kg alet. Kinu m47 1.1 kg hatırladığım kadarıyla. Elektrikli, stepless, single dose, zero retention, full range, kullanıcı dostu ve taşınabilir bir alet.
 
Ürün daha çok az insanın elinde ben de internet üzerinden çok az inceleme bulabildim. Öğütüm kalitesi olarak Eureka’ya güveniyorum ve büyük ihtimal filtre konusunda Niche’den daha başarılı bir iş çıkaracağına inanıyorum fakat ürün Niche kadar kullanıcı dostu değil ve ufak yerlerde biraz kalite kontrol sorunu var. Sonraki üretimlerde düzelmeyecek şeyler değil. Ama bence Specilita gibi bir ürüne sahipseniz, almanıza gerek yok.

Şuan bu kurlarla sanırsam Niche 15 bine denk geliyor, Aramex ile Türkiye’den alırsanız. Single Dose’un fiyatı da önemli tabi, buna yakın bir fiyattan gelirse Niche almayı düşünüyorum.

Bir de Lagom miniye bakmanızı öneririm. İlgimi çok çekti benim. 48mm burr setiyle 375 dolar olması da çok iyi ve 1.5 kg alet. Kinu m47 1.1 kg hatırladığım kadarıyla. Elektrikli, stepless, single dose, zero retention, full range, kullanıcı dostu ve taşınabilir bir alet.
Lagom Mini benim de cok ilgimi cekti fakat; https://www.option-o.com/faq-lagom-mini
Q: Can I use Lagom Mini for espresso? (updated 11th Dec 2021)

A:
Yes, you can - although we haven’t designed the grinder specifically for espresso, our users have reported great results with using the Mini for espresso. Using it for espresso will not void your warranty. All elements on the Lagom Mini have been designed and optimised for filter-focused applications (unlike our Lagom P64 and P100 which are more espresso-focused), so we have not validated the motor spec on the Lagom Mini for long-term espresso usage (e.g. >5 years). Our vision has always been to manufacture grinders that will last and of heirloom quality and so we want to be 100% confident in each of our recommendation.

With 38 mm Conventional burrs, our reason for not recommending for espresso use is solely because it would take a long time to do so (upwards of 1 minute and more depending on grind fineness).

With 48 mm Obsydian burrs, the grinding would take approximately 45-60s. Based on the engineering spec, we believe that the Lagom Mini will work fine for occasional use for 2-3 shots a day. If the grinding time is not a concern (still faster/equivalent compared to hand grinding!), then yes, the Lagom Mini can be used for espresso.
Bu soruya verilen cevap biraz soru isareti barindiriyor. Demek istenen "kahve dukkaniniza da almayin be abi yuh" mu yoksa "ya filtre dedik ama espressoculara ya da basincli sepet kullananlara kakalariz" mi onu cozemedim. Yeteri kadar inceye inmiyor olabilir diye bir dusunce olustu bu yuzden de ama bakalim.

Benim aklimda simdilik Eureka Mignon Manuale var. 240 EUR`ya neredeyse mignon serisinde ihtiyacim olan tum ozellikler var. Sadece cok ses cikarmasindan cekiniyorum. Bakalim :)
 
bu değirmeni kullanan bir tek ben varım sanırsam :) işin garip yanı çok da memnunum.
Abi merhaba. Geçenlerde ben de bir Whatsapp grubumuzda aynı çıkışı yaptım. Dediğin gibi pek kullananı yok ancak ben espresso için kullanıyorum ve şu ana kadar en ufak bir sorun yaşamadım. Ki lambur lumbur espresso hazırlarım; su markasına pek dikkat etmem, WDT ile çok uğraşmam,.. En light roast çekirdekte dahi değirmeni yükseltsem mi diye bir düşünceye kapılmadım. Şimdi ön siparişle Sculptur siparişi vermiştim, o geldiğinde ORO'yu satarım diyordum ancak kıyamayıp bir kenara kaldıracağım gibi gözüküyor :)
 
Geri
Üst