• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Espresso için Lelit Fred Alınır mı? (Molent G50 ile kıyas)

Ahmet0092

Barista
İsim
Ahmet
Daha fazla  
İsim
Ahmet
Merhabalar. Molent G50 ve Gaggia New Classic kullanıcısıyım. 3-4 klik öğütümlerde biraz yorsa da 5-7 kliklerde falan pek zorlanmadan öğütüm yapıyorum.
Lelit Fred hakkında çelişkili yorumlar okudum. Gürültülü, ayar yapması zor vs bunlar benim için sorun değil V60, moka pot vs için değil sadece espresso için kullanacağım.

Ancak elektrikli öğütücü almışken öğütüm kalitesi de artsın istiyorum şayet öğütüm kalitesinde molent g50 ile kayda değer bir fark olmayacak ise bir süre daha böyle devam eteme taraftarıyım.
Teşekkür ederim...
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar şu an gelbura'da bir indirim var, Lelit Fred 4.500e gelecek.
Sizin görüşlerinize göre sipariş vermeyi/vermemeyi düşünüyorum, yardımcı olursanız çok sevinirim
 
Son düzenleme:
Hocam bence öğütüm kalitesi olarak kullandığınız değirmen ile çok bir farkı olmayacaktır. Ben de o değirmeni almayı düşünüyordum fakat sonradan hem ayar mekanizmasından hem de homojen öğütüm eleştirilerilerinden dolayı vazgeçtim ve CMD aldım. Daha sonraysa CMD'yi sattım ve J-max aldım. Şu an J-max'ten oldukça memnunum. Elektrikli bir değirmen alınacaksa ve özellikle espresso içinse bence bütçe en az 10k olmalı çünkü daha alt seviyedeki ürünler uzun bir süre tatmin sağlamayacaktır. Ben şimdilik el değirmeni ile gidiyorum ve elektrikli değirmene ihtiyaç duymuyorum. Eğer elektrikli değirmene daha hızlı bir öğütüm için ihtiyaç duyuyorsanız o ayrı bir konu ama eğer espresso için uygun bir değirmen (elektrikli olanlara nazaran) istiyorsanız J-max öneririm. Özellikle espresso için üretilmiş ve gerçekten homojen ve hızlı (diğer modellere nazaran CMD vb.) öğütüm yapan bir değirmen.
 
Hem Fred hem Molent kullandım. Fred sizin için upgrade olacaktır ama beklediğiniz kadar olacağını düşünmüyorum. Fred in single dose olmayışı ve retention olayının çok oluşu beni rahatsız etmişti.
 
Hem Fred hem Molent kullandım. Fred sizin için upgrade olacaktır ama beklediğiniz kadar olacağını düşünmüyorum. Fred in single dose olmayışı ve retention olayının çok oluşu beni rahatsız etmişti.
Mesela 18 gr - 18 gr ayrı ayrı öğütemeyecek miyim hocam. Ust kısmı doldurmam mi gerekecek
 
Hocam bence öğütüm kalitesi olarak kullandığınız değirmen ile çok bir farkı olmayacaktır. Ben de o değirmeni almayı düşünüyordum fakat sonradan hem ayar mekanizmasından hem de homojen öğütüm eleştirilerilerinden dolayı vazgeçtim ve CMD aldım. Daha sonraysa CMD'yi sattım ve J-max aldım. Şu an J-max'ten oldukça memnunum. Elektrikli bir değirmen alınacaksa ve özellikle espresso içinse bence bütçe en az 10k olmalı çünkü daha alt seviyedeki ürünler uzun bir süre tatmin sağlamayacaktır. Ben şimdilik el değirmeni ile gidiyorum ve elektrikli değirmene ihtiyaç duymuyorum. Eğer elektrikli değirmene daha hızlı bir öğütüm için ihtiyaç duyuyorsanız o ayrı bir konu ama eğer espresso için uygun bir değirmen (elektrikli olanlara nazaran) istiyorsanız J-max öneririm. Özellikle espresso için üretilmiş ve gerçekten homojen ve hızlı (diğer modellere nazaran CMD vb.) öğütüm yapan bir değirmen.
1zpresso jmax ile molent arasında hem homojen öğütüm, hem süre anlamında fark var yani hocam, teşekkür ederim bilgilendirmeler için 🙏
 
Merhaba,az daha çıkarsanız eureka crono alabılırsınız,5180 lira,ben çok memnunum,perfetto modelinin ekransız hali ki ekran pek önemli bir sey de değil bence. Öğütüm gayet tutarlı ve çok fazla kahve bırakmıyor içinde,ayarıda aşırı zor değil.Espressoperfettoda satılıyor,ben oradan almıştım,başka satan yerlerde var fakat muhakka sorun ıkı versıyon disk var.Bir kısmı filtre için üretilmiş bir kısmı espresso için olan modeller
 
Merhaba,az daha çıkarsanız eureka crono alabılırsınız,5180 lira,ben çok memnunum,perfetto modelinin ekransız hali ki ekran pek önemli bir sey de değil bence. Öğütüm gayet tutarlı ve çok fazla kahve bırakmıyor içinde,ayarıda aşırı zor değil.Espressoperfettoda satılıyor,ben oradan almıştım,başka satan yerlerde var fakat muhakka sorun ıkı versıyon disk var.Bir kısmı filtre için üretilmiş bir kısmı espresso için olan modeller
Siz o değirmeni espresso için mi kullanıyorsunuz?
 
Mesela 18 gr - 18 gr ayrı ayrı öğütemeyecek miyim hocam. Ust kısmı doldurmam mi gerekecek
Ben hiç hazneyi doldurup kullanmadım hep gramlı şekilde kullanmaya çalıştım. Krema pompası ve 3D baskı ile single dose aparatı yapıyım filan dedim ama çok fark etmedi. 18 gr kahve koyarsanız 16 grdan 19 gr a kadar öğütülmüş kahve alabilirsiniz. O da makineyi ne kadar salladığınızla(çok küçük ve hafif tek elle sallanıyor) ve ne kadar sıklıkla temizlediğinizle alakalı.

1674538430877.png
Retention nın büyük bir kısmı burada oluyor. Burası için belki 3D basklı yada paslanmazcıda daha köşesiz bir ağız yaptırabilirsiniz.
İlk mesajınızda söylediğiniz gibi ayar yapmak zor değil siz sadece espresso için kullanacaksınız. Molentte 4-5 klik arasında dolaşıyorsunuz Fred kademesiz üzerinde yazan rakamlar sadece referans için bu Molente göre büyük bir artı ve ben bu deneyimi Flair-Molent-Fred üçlüsünde yaşadım Gaggia da fark daha bariz olacaktır. Fakat retention benim için bunu mahvediyordu ben genelde 250 gr lık paketler alıp çok nadir bir kere aldığım çekirdeği ikinciye alırım bu yüzden her yeni çekirdeğe geçince eskiden kalan kalın veya ince bayat çekirdeklerin yeni öğütüme karışması hoşuma gitmiyordu. Bu arada bu hoşnutsuzluk tatsal değil maalesef o kadar gelişmiş damağım yok siz benim gibi sorun etmeyebilirsiniz o yüzden olumlu yönlerini söylemek istedim.
 
Ben hiç hazneyi doldurup kullanmadım hep gramlı şekilde kullanmaya çalıştım. Krema pompası ve 3D baskı ile single dose aparatı yapıyım filan dedim ama çok fark etmedi. 18 gr kahve koyarsanız 16 grdan 19 gr a kadar öğütülmüş kahve alabilirsiniz. O da makineyi ne kadar salladığınızla(çok küçük ve hafif tek elle sallanıyor) ve ne kadar sıklıkla temizlediğinizle alakalı.

Ekli dosyayı görüntüle 24053
Retention nın büyük bir kısmı burada oluyor. Burası için belki 3D basklı yada paslanmazcıda daha köşesiz bir ağız yaptırabilirsiniz.
İlk mesajınızda söylediğiniz gibi ayar yapmak zor değil siz sadece espresso için kullanacaksınız. Molentte 4-5 klik arasında dolaşıyorsunuz Fred kademesiz üzerinde yazan rakamlar sadece referans için bu Molente göre büyük bir artı ve ben bu deneyimi Flair-Molent-Fred üçlüsünde yaşadım Gaggia da fark daha bariz olacaktır. Fakat retention benim için bunu mahvediyordu ben genelde 250 gr lık paketler alıp çok nadir bir kere aldığım çekirdeği ikinciye alırım bu yüzden her yeni çekirdeğe geçince eskiden kalan kalın veya ince bayat çekirdeklerin yeni öğütüme karışması hoşuma gitmiyordu. Bu arada bu hoşnutsuzluk tatsal değil maalesef o kadar gelişmiş damağım yok siz benim gibi sorun etmeyebilirsiniz o yüzden olumlu yönlerini söylemek istedim.
Ayrıntılı bilgilendirme için çok teşekkürler hocam🙏 Eureka Mignon Crono araştırıyorum şu an
 
Ben de Fred almaya niyetlenirken bu postu okuduktan sonra Mignon Crono yu biraz youtube da arastirdim. Konik yerine yatay burr lerin avantajindan ve diger ozellikleriyle (hizli ogutme vs) bir giris ogutucu olarak rakiplerine gore daha iyi oldugu fikrini edindim. Birkac elestirel gorus icin Crono yu ozellikle espresso icin kullanan arkadaslarin yorumlarini alabilirsem sevinirim:
-Birkac video da Crono nun yavas kahve demleme uzerine iyi bir cihaz oldugu, espresso icin ideal olmadigi belirtildi;
-Zamanlama dugmesi ayarini belirledikten sonra ogutme basladiktan sonra isteyince durdurulamadigi uzerine bazi sikayetler vardi. Yani ogutme dugmesine bastim ogutme basladi, tekrar dugmeye bastim durdu olmuyormus. Bir kere calistirinca timer sure dolana kadar ogutme devam ediyormus. Bu da cekirdek cinsi degistirildiginde istenen kahve miktarini alamamak ile sonuclaniyormus.
Gorusler icin simdiden tesekkurler.

Ek not: espressoperfetto.com sitesinde Mignon Crono filtre kahve ogutucu kategorisinde gozukuyor, espresso ogutucu olarak tanimlanmamis. O yuzden espresso icin dogru bir secim olup olmadigini merak ettim.
 
Son düzenleme:
Ben de Fred almaya niyetlenirken bu postu okuduktan sonra Mignon Crono yu biraz youtube da arastirdim. Konik yerine yatay burr lerin avantajindan ve diger ozellikleriyle (hizli ogutme vs) bir giris ogutucu olarak rakiplerine gore daha iyi oldugu fikrini edindim. Birkac elestirel gorus icin Crono yu ozellikle espresso icin kullanan arkadaslarin yorumlarini alabilirsem sevinirim:
-Birkac video da Crono nun yavas kahve demleme uzerine iyi bir cihaz oldugu, espresso icin ideal olmadigi belirtildi;
-Zamanlama dugmesi ayarini belirledikten sonra ogutme basladiktan sonra isteyince durdurulamadigi uzerine bazi sikayetler vardi. Yani ogutme dugmesine bastim ogutme basladi, tekrar dugmeye bastim durdu olmuyormus. Bir kere calistirinca timer sure dolana kadar ogutme devam ediyormus. Bu da cekirdek cinsi degistirildiginde istenen kahve miktarini alamamak ile sonuclaniyormus.
Gorusler icin simdiden tesekkurler.

Ek not: espressoperfetto.com sitesinde Mignon Crono filtre kahve ogutucu kategorisinde gozukuyor, espresso ogutucu olarak tanimlanmamis. O yuzden espresso icin dogru bir secim olup olmadigini merak ettim.
Yukarda bahsettiğim gibi iki üretimi var,yanılmıyorsam 2022 itibarı ile sadece filtre disklerle üretilmeye başlandı.O yüzden alacağınız yerdekini sorup ilk versiyon olandan almanız lazım.Cihazdan ben çok memnunum,iki yıl olacak hiç sorun çıkarmadı.Timer olayıda şu,o ayarı öğüteceğiniz kahve modeline göre siz belirliyorsunuz,durdurmak için yanında açma kapama düğmesine basmak hiçde zor değil,zaten bir kahve için timer ayarladıysanız bir daha uğraşmaya gerek olmuyor.Aynı kalitede öğütüm yapan ve dayanıklı olan ama sizin istediklerinize sahip olanların yarı fiyatı.Bütçeniz müsaitse tabiki perfetto,casa,specialita vb alabilirsiniz.Ama lelit fred ile benzer fiyatta olup kalite ve öğütüm tutarlılığı konusunda kıyas kabul edilemeyecek kadar büyük fark var arada.
 
Bendede molent g50 var upgrade düşünüyordum df64 e gönlüm kayıp duruyordu ama tatil zamanı yanıma alayım hemde evde ufak yer tutsun elle gırgırgırgır’a devam edeyim ama :) güzel bir espresso olsun istiyordum bu başlıkta benim açımdan iyi olsu comandande c40 red clix kombinasyonu yapana kadar jmax almak daha mantıklı olacak gibi
 
Geri
Üst