• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Espresso ekşilik sorunu, her şey kitabına uygun ancak !...

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DragonFly
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DragonFly

Barista
İsim
Hamid Asım
Daha fazla  
İsim
Hamid Asım
Merhaba dostlar, elimde farklı tarih ve derecelerde kavrulmuş belki 10 farklı kahve var bir kısmı espresso kavrum bir kısmı filtre kavrum, Lelit Anna PID makinam var. Makina ilk geldiğinde açık kavrum kahvelerde 97 derece 15/35ml 30-35sn arası gayet içilebilir shotlar alıyordum. Buzdağı su kullanıyorum. Aradan bir kaç hafta geçti tanktaki suyu yine buzdağı 5lt bidonla 2 sefer yeniledim. Aynı zamanda puck screen ve shot kağıdı kullanmaya başladım. Puck screen kullanmadan önce genelde portafiltre ile beraber başlığa takıp ısınmasını sağlıyorum. Bazen de ısınmadan kullanıyorum. Sıcaklığı biraz azalttığını duymuştum ama kavrum veya orjin farketmeksizin hemen her kahvede içimi oldukça zorlaştıran ve boğaz yakan ekşi-tuzlu bir tad alıyorum. Bu kadar tecrübeye rağmen espresso yapamamaktan ve kahve harcamaktan modum ciddi derecede düştü. Bu gün 7. günü olan ve çok övülen Null Two harmanı kitabına uygun dört dörtlük bir shot aldım. JX-Pro 1-8-0, 15/35ml, 35sn, 95 derece, puck screen, shot paper, blonding 20. sn başladı ve akış baştan sona çok iyiydi. Gel gelelim kahvenin tamamına yayılan berbat bir ekşilik ile içilmez bir espresso ortaya çıktı . Aynı şekilde comandante ile öğüttüğüm kahvelerde de benzer sorunları yaşıyorum. Bu sebeple değirmen ve öğütümle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Kullandığım su ile ilgili olabilir çünkü tüm kahvelerde aynı suyu kullanıyorum. Puck screen şüpheliler arasında ama 95 derecede aldığım shotlarda 2-3 derece soğuma olsa yine 92'lere gelecek bu sıcaklıkta da shot alan bir çok arkadaşımız var. Pully Caff ile backflush temizlik de yaptım. Yarın kontrol amacıyla elimde bulunan prob ve kör sepet ile shot alırken portafiltre içi sıcaklığı ölçeceğim belki PID ve portafiltre arasında sıcaklık farkı olabilir veya çözüm konusunda sizlerin de fikrinizi bekliyorum. İyi Akşamlar.
 
Son düzenleme:
Merhaba dostlar, elimde farklı tarih ve derecelerde kavrulmuş belki 10 farklı kahve var bir kısmı espresso kavrum bir kısmı filtre kavrum, Lelit Anna PID makinam var. Makina ilk geldiğinde açık kavrum kahvelerde 97 derece 15/35ml 30-35sn arası gayet içilebilir shotlar alıyordum. Buzdağı su kullanıyorum. Aradan bir kaç hafta geçti tanktaki suyu yine buzdağı 5lt bidonla 2 sefer yeniledim. Aynı zamanda puck screen ve shot kağıdı kullanmaya başladım. Puck screen kullanmadan önce genelde portafiltre ile beraber başlığa takıp ısınmasını sağlıyorum. Bazen de ısınmadan kullanıyorum. Sıcaklığı biraz azalttığını duymuştum ama kavrum veya orjin farketmeksizin hemen her kahvede içimi oldukça zorlaştıran ve boğaz yakan ekşi-tuzlu bir tad alıyorum. Bu kadar tecrübeye rağmen espresso yapamamaktan ve kahve harcamaktan modum ciddi derecede düştü. Bu gün 7. günü olan ve çok övülen Null Two harmanı kitabına uygun dört dörtlük bir shot aldım. JX-Pro 1-8-0, 15/35ml, 35sn, 95 derece, puck screen, shot paper, blonding 20. sn başladı ve akış baştan sona çok iyiydi. Gel gelelim kahvenin tamamına yayılan berbat bir ekşilik ile içilmez bir espresso ortaya çıktı . Aynı şekilde comandante ile öğüttüğüm kahvelerde de benzer sorunları yaşıyorum. Bu sebeple değirmen ve öğütümle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Kullandığım su ile ilgili olabilir çünkü tüm kahvelerde aynı suyu kullanıyorum. Puck screen şüpheliler arasında ama 95 derecede aldığım shotlarda 2-3 derece soğuma olsa yine 92'lere gelecek bu sıcaklıkta da shot alan bir çok arkadaşımız var. Pully Caff ile backflush temizlik de yaptım. Yarın kontrol amacıyla elimde bulunan prob ve kör sepet ile shot alırken portafiltre içi sıcaklığı ölçeceğim belki PID ve portafiltre arasında sıcaklık farkı olabilir veya çözüm konusunda sizlerin de fikrinizi bekliyorum. İyi Akşamlar.
Hocam ben de puck screen kullanıyorum. Hatta Null harman varken de kullandım. Dediğiniz kimi bir ekşilik olmadı. Yüksek ppm li su deneyin buzdağı su düşük kalabilir Espresso için. Varsa soda ekleyip deneyin.
 
Hocam ben de puck screen kullanıyorum. Hatta Null harman varken de kullandım. Dediğiniz kimi bir ekşilik olmadı. Yüksek ppm li su deneyin buzdağı su düşük kalabilir Espresso için. Varsa soda ekleyip deneyin.
Su, bu derece dramatik bir fark yaratmaz diye düşünüyorum. Null Two sıfır ekşilik olan bir çekirdekti, yumuşak-sert sularla denedim hiçbirinde ekşi tatmadı. Kavrum farklı olmalı...
Merhaba dostlar, elimde farklı tarih ve derecelerde kavrulmuş belki 10 farklı kahve var bir kısmı espresso kavrum bir kısmı filtre kavrum, Lelit Anna PID makinam var. Makina ilk geldiğinde açık kavrum kahvelerde 97 derece 15/35ml 30-35sn arası gayet içilebilir shotlar alıyordum. Buzdağı su kullanıyorum. Aradan bir kaç hafta geçti tanktaki suyu yine buzdağı 5lt bidonla 2 sefer yeniledim. Aynı zamanda puck screen ve shot kağıdı kullanmaya başladım. Puck screen kullanmadan önce genelde portafiltre ile beraber başlığa takıp ısınmasını sağlıyorum. Bazen de ısınmadan kullanıyorum. Sıcaklığı biraz azalttığını duymuştum ama kavrum veya orjin farketmeksizin hemen her kahvede içimi oldukça zorlaştıran ve boğaz yakan ekşi-tuzlu bir tad alıyorum. Bu kadar tecrübeye rağmen espresso yapamamaktan ve kahve harcamaktan modum ciddi derecede düştü. Bu gün 7. günü olan ve çok övülen Null Two harmanı kitabına uygun dört dörtlük bir shot aldım. JX-Pro 1-8-0, 15/35ml, 35sn, 95 derece, puck screen, shot paper, blonding 20. sn başladı ve akış baştan sona çok iyiydi. Gel gelelim kahvenin tamamına yayılan berbat bir ekşilik ile içilmez bir espresso ortaya çıktı . Aynı şekilde comandante ile öğüttüğüm kahvelerde de benzer sorunları yaşıyorum. Bu sebeple değirmen ve öğütümle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Kullandığım su ile ilgili olabilir çünkü tüm kahvelerde aynı suyu kullanıyorum. Puck screen şüpheliler arasında ama 95 derecede aldığım shotlarda 2-3 derece soğuma olsa yine 92'lere gelecek bu sıcaklıkta da shot alan bir çok arkadaşımız var. Pully Caff ile backflush temizlik de yaptım. Yarın kontrol amacıyla elimde bulunan prob ve kör sepet ile shot alırken portafiltre içi sıcaklığı ölçeceğim belki PID ve portafiltre arasında sıcaklık farkı olabilir veya çözüm konusunda sizlerin de fikrinizi bekliyorum. İyi Akşamlar.
Kreması nasıldı? Eğer ince ise ya da çabuk söndüyse kavrum profili farklıdır diye düşünüyorum. Bendeki başarılı Two fincanın yarısı kremaydı ve sönmüyordu.
 
Su, bu derece dramatik bir fark yaratmaz diye düşünüyorum. Null Two sıfır ekşilik olan bir çekirdekti, yumuşak-sert sularla denedim hiçbirinde ekşi tatmadı. Kavrum farklı olmalı...

Kreması nasıldı? Eğer ince ise ya da çabuk söndüyse kavrum profili farklıdır diye düşünüyorum. Bendeki başarılı Two fincanın yarısı kremaydı ve sönmüyordu.
Kreması çok iyi fincandan taşacak nerdeyse ve baya koyu kaşıkla karıştırıp tadım yapıyorum yine kaybolmuyor uzun süre.
 
Hocam ben de puck screen kullanıyorum. Hatta Null harman varken de kullandım. Dediğiniz kimi bir ekşilik olmadı. Yüksek ppm li su deneyin buzdağı su düşük kalabilir Espresso için. Varsa soda ekleyip deneyin.
Buzdağı 70ppm civarı, musluk suyu deneyeceğim ilk fırsatta.
 
Yanlışım varsa düzeltin ama soda eklemek daha az cozunmesine yani daha eksi kahveye sebebiyet vermez mi?
 
Şu anda puck screen kullanmadığınızda sonuç ne oluyor?
 
ekşiliğin tek sebebi az çözünme

daha çok çözmek için:
daha sıcak su
daha uzun demleme
kanallanmayı asgari seviyeye indirme

kanallanmayı asgari seviyeye indirmek için:
sepete göre kahveyi doğru dozajlamak
düzgün puck prep yapmak
homojen ve doğru kalınlıkta öğütüm yapmak
daha düşük basınçta demlemek

ilk aklıma gelenler bunlar
 
Puck screen ne avantaj sağlıyor tam olarak? Öncelikli amacı kanallanma gibi sorunların önüne geçmek mi yoksa tat profilinde pozitif bi değişim mi yaratıyor?
 
Tekrar merhabalar dostlar, iş yerine gidip hızlıca bir shot aldım. Puck screen ve shot paper kullanmadım. Ekşilik tam istediğim gibi olmasa da bir hayli azaldı ve shot süresi kısaldı. 1 klik daha ince öğütülebilir. Puck screen'den emin olmamakla birlikte shot paper tahminen 5 sn kadar süreyi uzatıyor. Teorim puck screen sıcaklığı baya düşürüyor 4-5 derece bile olabilir. Bu sebeple shot düşük sıcaklıkta alınmış oluyor. Bunu telafi etmek için PID sıcaklığını 97-98 yapmam gerekebilir. Sıcaklık ve farklı su denemesi yapıp sonucu buradan bildiririm. Katkısı olanlara tekrar teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Yanlışım varsa düzeltin ama soda eklemek daha az cozunmesine yani daha eksi kahveye sebebiyet vermez mi?
Soda derken yani beypazarı falan gibi mineral bakımından zengin maden suları. Suya mineral eklediğimiz suyun zaman içerisinde çözünmüş madde miktarı yani ppm artıyor. Ppm arttıkça kahvenin suda çözünmesi kolaylaşıyor
 
Benimde Null two ozelinde bir sorum olacak sutlu karisimlarda kahve cok sonuk kaliyor bu normalmi
 
Benimde Null two ozelinde bir sorum olacak sutlu karisimlarda kahve cok sonuk kaliyor bu normalmi
Sütlüyle çok aram yok ama sütlü yapacağınız zaman 20/40 değil de 20/30-35 gibi oranlayın ve buharlanmamış hali 120 ml kadar süt ekleyin.
 
Benimde Null two ozelinde bir sorum olacak sutlu karisimlarda kahve cok sonuk kaliyor bu normalmi
Ben cortado ve latte için coffeemamma'nın comandante espresso blend'iyle çok güzel sonuçlar aldım. Tavsiye edebilirim bu çekirdeği :)
 
Merhaba dostlar, elimde farklı tarih ve derecelerde kavrulmuş belki 10 farklı kahve var bir kısmı espresso kavrum bir kısmı filtre kavrum, Lelit Anna PID makinam var. Makina ilk geldiğinde açık kavrum kahvelerde 97 derece 15/35ml 30-35sn arası gayet içilebilir shotlar alıyordum. Buzdağı su kullanıyorum. Aradan bir kaç hafta geçti tanktaki suyu yine buzdağı 5lt bidonla 2 sefer yeniledim. Aynı zamanda puck screen ve shot kağıdı kullanmaya başladım. Puck screen kullanmadan önce genelde portafiltre ile beraber başlığa takıp ısınmasını sağlıyorum. Bazen de ısınmadan kullanıyorum. Sıcaklığı biraz azalttığını duymuştum ama kavrum veya orjin farketmeksizin hemen her kahvede içimi oldukça zorlaştıran ve boğaz yakan ekşi-tuzlu bir tad alıyorum. Bu kadar tecrübeye rağmen espresso yapamamaktan ve kahve harcamaktan modum ciddi derecede düştü. Bu gün 7. günü olan ve çok övülen Null Two harmanı kitabına uygun dört dörtlük bir shot aldım. JX-Pro 1-8-0, 15/35ml, 35sn, 95 derece, puck screen, shot paper, blonding 20. sn başladı ve akış baştan sona çok iyiydi. Gel gelelim kahvenin tamamına yayılan berbat bir ekşilik ile içilmez bir espresso ortaya çıktı . Aynı şekilde comandante ile öğüttüğüm kahvelerde de benzer sorunları yaşıyorum. Bu sebeple değirmen ve öğütümle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Kullandığım su ile ilgili olabilir çünkü tüm kahvelerde aynı suyu kullanıyorum. Puck screen şüpheliler arasında ama 95 derecede aldığım shotlarda 2-3 derece soğuma olsa yine 92'lere gelecek bu sıcaklıkta da shot alan bir çok arkadaşımız var. Pully Caff ile backflush temizlik de yaptım. Yarın kontrol amacıyla elimde bulunan prob ve kör sepet ile shot alırken portafiltre içi sıcaklığı ölçeceğim belki PID ve portafiltre arasında sıcaklık farkı olabilir veya çözüm konusunda sizlerin de fikrinizi bekliyorum. İyi Akşamlar.
Bende JX-Pro kullanıyorum, şu aralar espresso için Niji Haruki var elimde, makinem beko. PID ve OPV modu yok henüz stok OPV 12 veya 15 bar olmalı, test etmedim hangisi. Öğütümü 1.4.1 ayarında yapıyorum, 17.3g kahve dozu. Altta ve üste olmak üzere kağıt filtre kullanıyorum, üstteki kağıtpuck screenim olmadığı için, o da shower screen deki kirliliği azaltığı ve temizliği kolaylaştırdığı için. Makinenin termal dengeye ulaşmasını bekledikten sonra prewet yaptığım alt kağıtın üstüne dozumu yerleştirip WDT uyguluyorum sonra tamp, üst prewet kağıt ve shot.
Ekşilik ve acılık/yoğunluk gayet dengeli oluyor.

Biraz ince öğütmek ve/veya puckscreen i makinenin üstünde ön ısıtma yapabilirsin en mantıklı gelen bana sıcak suda ısıtıp güzel bi silkelemen ve shotları öyle alman.
Aşırı fazla bekletmediğin takdirde olumsuz bir sonuç yaratmaz nemli puckscreen.
 
Geri
Üst