Alışveriş deneyimimi baştan sonra anlatayım. Uzun zamandır uygun fiyatlı, stabil ve hassas ölçüm yapan bir tartı arayışındaydım. Piyasadaki üst düzey tartıların fiyatları malum.
Escobarista'dan siparişi verdim düzgünce paketlenmiş olarak Sürat kargo ile ulaştı. Ben kahve tartısı da olsa manuel modda kullanıyorum tartıları, yani dara alma ve süre başlatma işlemini otomatik değil elle başlatıyorum. Bu tartıda bu mod pr2. İlk denemelerde ise aşağıdaki videodaki hassas ölçüm yapamama sorunu ile karşılaştım. (Aşağıda ikinci video iade ettiğim ilk tartının yerine gönderilen ikinci tartıya ait, ikisini de izlemenizi öneririm)
Ayrıca tare düğmesi ile timer düğmesinin işlevleri birbirine karışmıştı, yani dara almak için tare düğmesine bastığınızda dara almak yerine timer başlıyor, timera bastığınızda ise saati başlatmak yerine dara alıyordu. Bu çok önemsenmeyebilir başlarda ama demleme sırasında bu durumu unututsanız işler karışabilir.
Videoda gördüğünüz gibi 0,1gr hassasiyetli bu tartı 3-4 gr çekirdek koymama karşın ağırlığı 0 olarak gösteriyor. Üzerindeki beyaz kabın ağırlığı yaklaşık 27 gr, içindeki kahve ile kabı kaldırdığımda ekranda -30gr gibi bir ağırlık görünüyor. Yani tartı aslında çekirdeği tartmış ama ölçümü nedense ekrana yansıtmaya gerek duymamış. Daha fazla çekirdek eklediğinizde bir noktadan sonra ölçmeye başlasa da baştaki bu kısmın ağırlığını göz ardı ediyor. Yani diyelim 3 gr çekirdek koydunuz bu noktaya kadar sayaç 0 gösterdi, buradan sonra tartmaya başladı ve siz 18 gr görene kadar çekirdek dökmeye devam ettiniz, ekranda 18 gr görünse bile aslında önünüzde 21 çekirdek oldu. Birkaç deneme daha yaptım, sonuç değişmedi. Ben de escobarista sitesindeki numaradan firmayı aradım. Firma yetkilisine whatsapptan videoyu gönderdim. Tartıyı kendilerime göndermemi istediler. Tartıyı anlaşmalı oldukları firma ile karşıdan ödemeli olarak gönderdim.
Ertesi gün whatsapp tan bana ulaştılar, teknik servisin tartıda sorun bulamadığını söylediler. Sorunu baştan tekrar anlattım ve videoyu dikkatli izlemelerini söyledim. Sonunda ikna olup bana yeni bir tartı göndereceklerini söylediler. Nitekim hemen ertesi gün yeni tartım ulaştı, ancak ne yazık ki bu tartıda da aynı sorunla karşılaştım. Bu da ikinci tartının videosu.
Durum böyle olunca kendileriyle iletişime geçip cihazın içime sinmediğini, bu nedenle tekrar değişim değil iade etmek istediğimi belirttim. Ürünü kargo ücretini peşin ödeyerek göndermemi söylediler. Aslında iade durumunda yönetmelik gereği kargo ücretini karşılamaları gerektiği halde daha fazla uğraşmamak adına kargo ücretini ödeyip dün kargoladım. Ücret iadesi konusunda bir sıkıntı çıkarmayacaklarını umuyorum.
Aslında 50 tl lik kaan (diheng, vs. gibi isimlerle de satılan tartılar) da gayet yeterliydi başlarda ama ne yazık ki bu tartıların bir standardı yok, kardeşime kediye ettiğim kaan iki yıldır gayet düzgün çalılşırken bendeki bir süre sonra stabil ölçüm konusunda su koyvermeye başladı. Özellikle Türk kahvesi yaparken rakamın sürekli bir aşağı bir yukarı gidip gelmesi dolayısıyla net miktarın anlaşılır olmaması gibi sorunlar (ki bu sorun ilk günden itibaren amazon usa den geçen yıl aldığım göya kahve tartısı olan brewberry'de de var)