• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

El değirmeni deneyimleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Silinen üye 3276
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
S

Silinen üye 3276

Guest
Bi kısmımız tek bir değirmen seçti memnun kaldı ve devam etti. Bir kısmımız da ucuz bir değirmen alıp daha sonra şu an kullandığı değirmene kadar farklı değirmen yada değirmenler kullandı.
Kullandığınız el değirmenlerini ve deneyimlerinizi paylaşır mısınız.

Ben ilk hario mini slim plus kullandım. ( burr eskiyene kadar kabul edilebilir, sonrasında ise felaket kahveler içtim )
İkinci ve hali hazırda son değirmenim C40 ( kendisinden memnunum tek sorun öğütümün uzun olması )
 
Bi kısmımız tek bir değirmen seçti memnun kaldı ve devam etti. Bir kısmımız da ucuz bir değirmen alıp daha sonra şu an kullandığı değirmene kadar farklı değirmen yada değirmenler kullandı.
Kullandığınız el değirmenlerini ve deneyimlerinizi paylaşır mısınız.

Ben ilk hario mini slim plus kullandım. ( burr eskiyene kadar kabul edilebilir, sonrasında ise felaket kahveler içtim )
İkinci ve hali hazırda son değirmenim C40 ( kendisinden memnunum tek sorun öğütümün uzun olması )

Hario Çakması: İlk başladığım ay içerisinde kullandım. French Press için gayet içilebilir kahveler sundu. Hiç kötü kahve içmedim
Timemore Slim: v60 ile gayet keyifli demlemeler sundu. Tadım notları genellikle birbirine yakın çıkıyordu fakat iyi kahvelerin iyi noktalarını yakalayabiliyordum.
CMD40 MK3: Espresso deneyimlemek için girdiğim yolda beni çok mutlu etti. Filtre kahvelerde tadım notlarının dibine kadar inmemi sağladı. Nitelikli Türk Kahvesi içmek keyif veriyordu.
Timemore C3: Espresso makinasını sattıktan sonra filtre kahve demleme de bu kadar da üst düzey bir değirmene ihtiyacım yok orta yollu bir değirmenle yoluma devam edeyim diye girdiğim fakat v60 demlemelerinde hiç üzmeyen slime göre üst düzey performans gösteren ve ayrıca nitelikli türk kahvesi içmeme yardımcı olan ve neden cmd sattım ki dedirtmeyen bir ekipman.
Timemore GO: Ofiste, toplu demlemelerde, etkinliklerde 30-40 gram için filtre makinası, v60 gibi ayarlarda mikkemmel sonuç çıkartan cihaz.
X-Pro: Espressoya tekrardan atıldığım için beni kendisine çeken. Espresso çekmekte hiç zorlanmadığım ayar aralığını beğendiğim ve her anlamda f/p ürünü olduğunu düşündüğüm bir arkadaş.
KG79: Ofis ortamında veyahut sadece kahve içmek için filtre kahvesi olan ortamlarda memnun eden fakat c3 seviyesinde olmayan kahve değirmeni.

Şu an aktif olarak:
X-Pro: Espresso Değirmeni
TM C3 GO: Ofis Filtre Değirmeni
TM C2: Ev filtre kahve değirmeni
 
Son düzenleme:
Ön edit: Başlığı yeni fark ettim. El değirmeni olmayanları da yazdım ben.

Çakma Hario Mini Mill:
2017 sonunda nitelikli kahve ile tanıştım. Hemen bir öğütücü almaya karar verdim. Ancak piyasada comandante ve hario var bi tek. Öğrenci parası(zlığı) ile seçeneğimiz belli. O bile pahalı geldiği için aliexpressten çakmasını sipariş etmiştim 10 dolara.

İlginç bir şekilde aldığım tek sıfır değirmen bu. Bundan sonrakiler ikinci el hep.

Kısa sürede kulpu koptu. Anahtarlık taktım. Burr çok sapıyordu dönerken. Çok dengesiz bir öğütümü vardı. Bi de bununla espresso öğütmeye çalıştım. Beko da arızalıydı. Kahve keyfi değil de deneysel bir işkence deneyimliyordum.

Rancilio Rocky D
Hario ile 3 ay saçma sapan kahveler içtikten sonra adamakıllı bir öğütücü arayışına girdim. Baratza Encore vardı aklımda ancak kör olası parasızlık ona da imkan vermiyordu. Hollanda'dan ikinci el bir eski bi Rancilio Rocky D bulduk 80 euroya. Eniştem teslim alıp getirdi sağ olsun.

Gavur biraz pis kullanmış ama güzeldi değirmen. Hariodan sonra ilaç gibi geldi. Çok ağır ve kabaydı. Espresso yapmadığım için Doser hiç işe yaramıyordu. Bir de çok gürültüydü. Sabah 10 saniyelik çalışması herkesi uyandırıyordu.

Delonghi KG 79
Kısa bir süre test edip abime verdim. İncelemeyi buraya yazmıştım.

Timemore C2
Rocky ile 2 seneden fazla mesai yaptıktan sonra elden çıkardım. Timemore girmişti piyasaya. İkinci el bir C2 buldum.

Ah C2... üzümlü kekim. Ne kadar da kibardı. Aldıktan 3 ay sonra askere gittim.

Buraya uzun uzun askerlik anısı yazmayacağım. Şafak 90da uykusuzluk beni çok zorladığı için kahve değirmenimi getirtmek istedim. Nizamiyedeki Xraydan geri dönmüş.

Molent G50
Molent'i askerden döndüğümde toplu ekipman satışı yapan birinden almıştım ihtiyacım olmamasına rağmen.

Öğütüm güzeldi ama şu üç sebepten dolayı pek ısınamadım:

1- Çizilmeye çok müsait bir boyası var
2- İçi tuhaf kokuyor
3- Kavanoz değirmene oturduğunda 1 mm civarı boşluk kalıyor. Estetik durmuyor.

Comandante C40 Zebra MK3
Kızılay'a 35+ kan bağışı yapınca bana altın madalya verdiler. Eritince de güzel bir para geçti elime. Değirmene kanımı verdim desem yanlış olmaz yani.

CMD, Molent, ve C2'ye kısa süre de olsa aynı anda sahiptim. Sonra diğer ikisi yeni sahiplerini buldu.

Comandante'yi herkes yakından tanıyordur zaten. Anlatacak bir şey yok.

1,5 sene kullandıktan sonra göz ameliyatım için model düşürmek zorunda kaldım.

İkinci Timemore dönemi
Zebrayı satınca eski dostum C2'ye geri döndüm.

Comandante C40 Red Sonja MK3
İşe girdiğim ilk maaşla hemen bi Sonja çözdüm. 6 aydır birlikte takılıyoruz. Mutlu son.
 
Ön edit: Başlığı yeni fark ettim. El değirmeni olmayanları da yazdım ben.

Çakma Hario Mini Mill:
2017 sonunda nitelikli kahve ile tanıştım. Hemen bir öğütücü almaya karar verdim. Ancak piyasada comandante ve hario var bi tek. Öğrenci parası(zlığı) ile seçeneğimiz belli. O bile pahalı geldiği için aliexpressten çakmasını sipariş etmiştim 10 dolara.

İlginç bir şekilde aldığım tek sıfır değirmen bu. Bundan sonrakiler ikinci el hep.

Kısa sürede kulpu koptu. Anahtarlık taktım. Burr çok sapıyordu dönerken. Çok dengesiz bir öğütümü vardı. Bi de bununla espresso öğütmeye çalıştım. Beko da arızalıydı. Kahve keyfi değil de deneysel bir işkence deneyimliyordum.

Rancilio Rocky D
Hario ile 3 ay saçma sapan kahveler içtikten sonra adamakıllı bir öğütücü arayışına girdim. Baratza Encore vardı aklımda ancak kör olası parasızlık ona da imkan vermiyordu. Hollanda'dan ikinci el bir eski bi Rancilio Rocky D bulduk 80 euroya. Eniştem teslim alıp getirdi sağ olsun.

Gavur biraz pis kullanmış ama güzeldi değirmen. Hariodan sonra ilaç gibi geldi. Çok ağır ve kabaydı. Espresso yapmadığım için Doser hiç işe yaramıyordu. Bir de çok gürültüydü. Sabah 10 saniyelik çalışması herkesi uyandırıyordu.

Delonghi KG 79
Kısa bir süre test edip abime verdim. İncelemeyi buraya yazmıştım.

Timemore C2
Rocky ile 2 seneden fazla mesai yaptıktan sonra elden çıkardım. Timemore girmişti piyasaya. İkinci el bir C2 buldum.

Ah C2... üzümlü kekim. Ne kadar da kibardı. Aldıktan 3 ay sonra askere gittim.

Buraya uzun uzun askerlik anısı yazmayacağım. Şafak 90da uykusuzluk beni çok zorladığı için kahve değirmenimi getirtmek istedim. Nizamiyedeki Xraydan geri dönmüş.

Molent G50
Molent'i askerden döndüğümde toplu ekipman satışı yapan birinden almıştım ihtiyacım olmamasına rağmen.

Öğütüm güzeldi ama şu üç sebepten dolayı pek ısınamadım:

1- Çizilmeye çok müsait bir boyası var
2- İçi tuhaf kokuyor
3- Kavanoz değirmene oturduğunda 1 mm civarı boşluk kalıyor. Estetik durmuyor.

Comandante C40 Zebra MK3
Kızılay'a 35+ kan bağışı yapınca bana altın madalya verdiler. Eritince de güzel bir para geçti elime. Değirmene kanımı verdim desem yanlış olmaz yani.

CMD, Molent, ve C2'ye kısa süre de olsa aynı anda sahiptim. Sonra diğer ikisi yeni sahiplerini buldu.

Comandante'yi herkes yakından tanıyordur zaten. Anlatacak bir şey yok.

1,5 sene kullandıktan sonra göz ameliyatım için model düşürmek zorunda kaldım.

İkinci Timemore dönemi
Zebrayı satınca eski dostum C2'ye geri döndüm.

Comandante C40 Red Sonja MK3
İşe girdiğim ilk maaşla hemen bi Sonja çözdüm. 6 aydır birlikte takılıyoruz. Mutlu son.
Ersoy sen misin?
 
Comandante ve K-ultra kullanıyorum. Filtrede elim kolum Comandante, espressoda K-Ultra. Her ikisinden de çok memnunum ama Comandante'yi bir başka seviyorum.


K-ultra dün ulaştı bana da. Söküp parçalarını detaylıca kontrol ettim. Kalibrasyon işiyle uğraştım. Mekanik aksamı ilk olarak gözümü korkuttu. Comandante’ye göre karmaşık geldiyse de biraz vakit geçirdikten sonra her şeyin çok basitleştiğini söyleyebilirim.


Ekli dosyayı görüntüle 26347Ekli dosyayı görüntüle 26348Ekli dosyayı görüntüle 26349

Kutu açılımı esnasında Comandante’de yaşadığım heyecanı yaşamadım. İş performans noktasına gelince bayağı şaşkınlık yaşadım.
Filtrede 70 klikte 15 gram kahveyi 17 saniyede, 65 klikte 15 gram kahveyi 20 saniyede, espessoda 25 klikte 14,5 gram kahveyi 26 saniyede öğüttü Ultra. Filtrede Fam'ın Pacamara Siberia çekirdeğini kullandım. Demleme 2.35'te tamamlandı. Espressoda Bishan Wate çekirdeğini kullandım.

25 klik La Pavoni için aşırı ince kaçtı. 3 dakikanın üzerine çıktı demleme süresi. Diğer çekimi aynı kahve ve aynı gramajla 30 klik ayarında yaptım. Öğütüm 21 saniye sürdü. 1’e 2 oranda çıktıyı 40 saniyede aldım. Bir sonraki çekimi 35 klik ile denedim ve 1'e 2 oranda 25 saniye demleme süresini yakalamış oldum.

30 klikte öğütüm inceliği aşağıdaki gibi;

Ekli dosyayı görüntüle 26350

Öğütüm hızıyla beraber öğütüm kalitesi de çok iyi Ultranın. Filtre öğütümde toz neredeyse hiç yok. Espressoda biraz topaklanma olsa da neticede çekimlerdeki performansa hayran kaldım. Hem espresso hem filtrede performans ve fincandaki lezzet anlamında Comandante’den önde olduğunu düşünüyorum. Tatlılık çok belirgin. Asidite benzer.

Temizlik konusu da Ultra pratik bir değirmen.

Değirmenin bıçağı çok keskin. Dikkat etmekte fayda var.

Ekli dosyayı görüntüle 26351

Ses yalıtımı yönünden bakılırsa Comandante'ye göre çok sessiz çalışan bi değirmen. Comandante Ford’un Torino Cobra’sı gibi bağırırken Ultra yeni nesil Toyota Corolla gibi.

Neticede çok olumlu bir izlenim veriyor değirmen. En kötü biraz kullanır satarım diyordum, deneyimledikten sonra başucu değirmenim olacak gibi görünüyor. Çavuşu emekli ettik gibi anlaşılmasın. Onun yeri her daim ayrı.
 
Çakma Hario Skerton Plus
Bataklığa giriş

Molent g50
Bataklık gelişme

Cmd C40
Bataklık sonuç


Kingrinder K4
Şımarma dönemi giriş

1zp x-pro s
Şımarma dönemi gelişme

Dolar 28,5TL
Şımarma dönemi sonuç
Satılık k4 - c40 - xpro s
 
Hatırlattın yine. Bunu forum müdavimlerinin unutması mümkün değil.

Sözen Süper Tombul Kahve Değirmeni
Ülkem sınırlarında alınabilecek yegane değirmen idi kendisi bir zamanlar. Emekliye ayırmadım, baş köşede duruyor ve yeri geldikçe başka arkadaşları bataklığa çekmek için ön saflarda mücadelesine devam ediyor. İlkin @Freeman ‘a verdim: Al kullan, kahve işine sararsan sana yeni oyuncaklar alırız; yok sarmadı alırım ilk göz ağrımı dedim. Timemore C2 ve K Pro’suyla mutlu mesut geçiniyor şimdi. An itibarıyle de görevinin başında başka bir arkadaşta şu an.
IMG_20180121_122118_054_Original.jpeg

Comandante C40
Efenim bağlantıyı verdiğim Probador’la; ülkemize 940₺ fiyat etiketiyle adam akıllı bir değirmen ilk kez giriş yaptı diye hatırlıyorum. Çağatay Bey’ciğimden C40 alanlar burada mı? Bu fiyata el değirmeni ilkin bir şok etkisi yaratmadı değil; ama olumlu geri bildirimlerle herkes C40 almak için bütçe ayarlamaya da yavaştan başladı. Sonraları Togay (Tincoffee) aracılığıyla ,ben dahil, birçoklarımız beklenen oyuncağımızı aldık.
IMG_8375_Original.jpeg

1zpresso K Plus
Forumda hikayesi burada ve devamı gönderilerde mevcut. Taaa C40 almadan evvel K Pro’yu kestirmiştim gözüme, ülke sınırları içerisinde ilk kullanıcı memnuniyet yorumunu sanırım @pofpof ‘tan okumuş öğrenmiştik; ama ülkemizde Dems getirene kadar yurt dışından almak zorundaydık. Belli bir meblağ üzeri bir ürünü garantisiz almak içime sinmediğinden ve bu şartı sağlayan sadece C40 olduğundan Sözen sonrası cmd almıştım. Elime geçen ilk fırsatta C40’ı satıp hala çok memnun kalarak kullandığım K Plus’ı aldım. Maceramız devam ediyor.
IMG_4752.jpeg

1zpresso X Pro
Ayrıntılar bu başlıkta. Benim değirmen alacaklara ilk tavsiyem bütçe yeterli ise X Pro’dur. Hem sevimli hem becerikli. Mükemmele yakın bir ilk/son değirmen. İşin sonu yok da işte tartışma gerilim lazım biraz 😂
IMG_4754.jpeg

Yukarıdakiler benim (di bir zamanlar C40), bunların yanında:

Türk Kahvesi Demeleme Şampiyonu Sayın Kevser Hanım’ın kullandığı K Max
IMG_4755.jpeg

@Freeman ‘a ait K Pro: Meraklıları için “Üç Değirmen Çelıncı”

Ve dahi farklı C40’lar ve Timemore C2 de deneyimleme fırsatımız oldu.

Yakında 🤣 Yok yok, merak edilenler diye K Ultra’yı ve ZP6’yı ekleyeyim. Sahi ZP6 kullanan, deneyen yok mu yahu?
 
Son düzenleme:
Hatırlattın yine. Bunu forum müdavimlerinin unutması mümkün değil.

Sözen Süper Tombul Kahve Değirmeni
Ülkem sınırlarında alınabilecek yegane değirmen idi kendisi bir zamanlar. Emekliye ayırmadım, baş köşede duruyor ve yeri geldikçe başka arkadaşları bataklığa çekmek için ön saflarda mücadelesine devam ediyor. İlkin @Freeman ‘a verdim: Al kullan, kahve işine sararsan sana yeni oyuncaklar alırız; yok sarmadı alırım ilk göz ağrımı dedim. Timemore C2 ve K Pro’suyla mutlu mesut geçiniyor şimdi. An itibarıyle de görevinin başında başka bir arkadaşta şu an.
Ekli dosyayı görüntüle 28297

Comandante C40
Efenim bağlantıyı verdiğim Probador’la; ülkemize 940₺ fiyat etiketiyle adam akıllı bir değirmen ilk kez giriş yaptı diye hatırlıyorum. Çağatay Bey’ciğimden C40 alanlar burada mı? Bu fiyata el değirmeni ilkin bir şok etkisi yaratmadı değil; ama olumlu geri bildirimlerle herkes C40 almak için bütçe ayarlamaya da yavaştan başladı. Sonraları Togay (Tincoffee) aracılığıyla ,ben dahil, birçoklarımız beklenen oyuncağımızı aldık.
Ekli dosyayı görüntüle 28298

1zpresso K Plus
Forumda hikayesi burada ve devamı gönderilerde mevcut. Taaa C40 almadan evvel K Pro’yu kestirmiştim gözüme, ülke sınırları içerisinde ilk kullanıcı memnuniyet yorumunu sanırım @pofpof ‘tan okumuş öğrenmiştik; ama ülkemizde Dems getirene kadar yurt dışından almak zorundaydık. Belli bir meblağ üzeri bir ürünü garantisiz almak içime sinmediğinden ve bu şartı sağlayan sadece C40 olduğundan Sözen sonrası cmd almıştım. Elime geçen ilk fırsatta C40’ı satıp hala çok memnun kalarak kullandığım K Plus’ı aldım. Maceramız devam ediyor.
Ekli dosyayı görüntüle 28299

1zpresso X Pro
Ayrıntılar bu başlıkta. Benim değirmen alacaklara ilk tavsiyem bütçe yeterli ise X Pro’dur. Hem sevimli hem becerikli. Mükemmele yakın bir ilk/son değirmen. İşin sonu yok da işte tartışma gerilim lazım biraz 😂
Ekli dosyayı görüntüle 28301

Yukarıdakiler benim (di bir zamanlar C40), bunların yanında:

Türk Kahvesi Demeleme Şampiyonu Sayın Kevser Hanım’ın kullandığı K Max
Ekli dosyayı görüntüle 28300

@Freeman ‘a ait K Pro: Meraklıları için “Üç Değirmen Çelıncı”

Ve dahi farklı C40’lar ve Timemore C2 de deneyimleme fırsatımız oldu.

Yakında 🤣 Yok yok, merak edilenler diye K Ultra’yı ve ZP6’yı ekleyeyim. Sahi ZP6 kullanan, deneyen yok mu yahu?
Çok hoş olmuş yazın sevgili Halil. Benim K-pro hala dolapta kötü günlerde lazım olur diye bekliyor. Çok hizmet etti ancak SSP MP’li bir değirmen ile bütün filtre kahve anlayışım değişti. Aklında bulunsun 😇
 
Figg : İlk değirmenimdi 6 kademeli ama çelik burr vardı aldandım, kahve işini ciddiye almadım bu değirmeni aldım. Ayar mekanızmasını keşfetmek isterken elimde kaldı 🥹

Molent G50 : Kahve işine iyice sarmaya başlayınca uygun fiyatı ve yerli girişim olması sebebiyle uygun gördüm. Başlarda çok sevdim ama ayar somununu üstündeki bilyaların düşmesi yüzünde 3. kez yenisiyle değiştirince hevesim kaçtı ve sattım. Başlangıç için ideal. Ömürlük değil, boyası çıkar eder falan. Hoff paşanın dediği gibi OOKEEYY ama great değil.

Comandante C40 : Molentten sonra dedim artık zamanıdır, kampanya da vardı aldım. Evet tat başka, öğütüm homojenliği başka doğru ama işte ne biliyim yavaş işte ,çevir babam çevir. Ayar mekanizmasını sıfırla babam sıfırla. Yani beni özgürce kullanmaktan iten Apple gibi Comandantenin tavrı da hoşuma gitmediği için sattım.

Tchibo Elektrikli : Comandanteden sonra elektrikliye ilk adımı üst düzey atmadım, maddi olarak ta hazır değildim. Sonra bir ikinci el Picopresso alınca. İyice yetersiz geldi ayar konusunda. Filtrede de toz üretince dedim olmaz saaaat.😁

Sage SCG600 : Amazon kampanyasıyla fiyatı uygun bulunca aldım, espresso da fena iş çıkarmıyordu ama filtre de tozluydu. Seasoning olayını hiç araştırmadım belki de toz azalabilirdi. İçinde kalıntının fazla kalması da beni biraz sıktı. Daha sonra belki filtreye çözüm olur diye dimmer takmayı düşündüm. Motor DC yazıyordu AC miş yaktım 😬 parçalarını forumdan bir arkadaş gönderdim.

Eureka Mignon Specialita : O benim son kalem, sessizliği olsun, öğütüm kalitesi, motorun gücü, bir kaç değişiklikle sıfır kalıntı da olunca benim için canavar oldu. İlk ikinci el aldığım değirmendir. Çok memnunum.

Kingrinder K6 : Espresso için Eureka alınca, filtre için çok ileri gitmedim. Kingrinder tam bir fiyat performans ürünü. Ayar mekanizması, yapı sağlamlığı beni çok memnun etti. Filtre de gayet başarılı olduğunu düşünüyorum, çok hızlı ve toz üretimi az oluyor. Zamanla toz daha da azalacaktır diye tahmin ediyorum.
 
Timemore C2 (Haziran 2020)
1zpresso KPro (Kasım 2021)

C2 acı tatların yoğun olduğu ama aroma ayrımının daha çok yapılabildiği bir fincan sunarken KPro daha temiz, tatlı, yuvarlak ve içe içe geçmiş tatlara sahip bir fincan ortaya çıkarıyor
 
Molent Pocket: çok kısa bir süre bende idi. Güzeldi ama kısacık sürede plastik köşeleri çapak yaptı. Bir süre sonra gramaj yetmedi.

Molent g50: sağlam hissiyatı olan ama bende ki yüzünden 10 kez kargoya gidip gelmişimdir. Bilyesi gevşedi, ayar tutmadı, sallanma falan derken sorunlar çözüldü ama ben soğudum.

Timemore C3: ilk çıktığı zaman aldım. fiyatına göre en iyisiydi.

CMD C40 MK3: American cherry, oldukça yıllanmış olmasına rağmen çok güzel. Her ne kadar değirmen işi burda bitti desem de aklımın bir kenarında k-pro kaldı. Nasip.
 
Bi kısmımız tek bir değirmen seçti memnun kaldı ve devam etti. Bir kısmımız da ucuz bir değirmen alıp daha sonra şu an kullandığı değirmene kadar farklı değirmen yada değirmenler kullandı.
Kullandığınız el değirmenlerini ve deneyimlerinizi paylaşır mısınız.

Ben ilk hario mini slim plus kullandım. ( burr eskiyene kadar kabul edilebilir, sonrasında ise felaket kahveler içtim )
İkinci ve hali hazırda son değirmenim C40 ( kendisinden memnunum tek sorun öğütümün uzun olması )
Öğütüm çekirdeği göre değişir bazı çekirdekler vardır direnci azdır bazıları vardır direnci zordur o yüzden çekirdekten çekirdeği göre öğütüm süresi süresi değişir bence önemli olan süreden ziyade homojenlik ve Comandante bunu fazlasıyla sağlıyor o yüzden süre kafaya takılacak bir durum değil bence mesela ben otomatik öğütücü kullanıyorum ayrıca bazı çekirdeği bakıyorum süre tutup otomatikte dahi çekirdekten dolayı süre farkları oluyor o yüzden dediğim üzere önemsenecek bir durum değil keyif alınacak bir durum bence iyi kahveler
 
Comandante C40
Efenim bağlantıyı verdiğim Probador’la; ülkemize 940₺ fiyat etiketiyle adam akıllı bir değirmen ilk kez giriş yaptı diye hatırlıyorum. Çağatay Bey’ciğimden C40 alanlar burada mı? Bu fiyata el değirmeni ilkin bir şok etkisi yaratmadı değil; ama olumlu geri bildirimlerle herkes C40 almak için bütçe ayarlamaya da yavaştan başladı. Sonraları Togay (Tincoffee) aracılığıyla ,ben dahil, birçoklarımız beklenen oyuncağımızı aldık.

Buradayız efendim.
Sipariş Tarihi: 06/04/2017
Ekran görüntüsü 2023-08-30 113900.png
:cool:
 
Ben de eksik kalmayayım.

Tombul Sözen: Kahve kariyerimi yiyen değirmen. Öğrencilik, işsizlik, parasızlık derken 6 senemi yedi. Üzerine tonla para verseler, ama bu parayla başka değirmen edinmeme şartı koşsalar kullanmam. Bırak bu şartı, metrobüste ayakta görsem yol vermem, oturduğu koltuğa dahi oturmam. Birinci sigarasını aratan o rezalet kokuyu, karpal tünel mi olacağım endişesini, midedeki çözünememiş somun lezzetini Allah hiçbir kahve severe yaşatmasın. Zulüm.

Tchibo (Severun) elektrikli: Filtre kahve makinesinin yandaşı. Makine demleyicisiyseniz yeterli. French press de dahil olmak üzere, makine harici denemelerde üzer.

Comandante C40 MK3 Chocolate Fineline: 2 senemiz oldu, mesuduz.

Espresso makinesi edinirsem, revizyona girerim
 
Hario Mini Plus:
Kahveye hobi olarak ilk başladığımda butik kavuruculardan kahveyi V60 için öğütülmüş biçimde alıyordum, çekirdek fiyatları göz önünde tutulursa bir süre sonra yetersiz hissettirmeye başladı. Çok da düşünmeden Amazon'dan bu arkadaşı aldım. Şuan olsa alır mıyım, sanırım hayır. Daha çok bütçe ayırıp daha kaliteli ve değiştirmeme gerek kalmayacak bir değirmen alabilirdim. Fakat öğütülmüşten değirmene geçince, seramik bile büyük fark yaratmıştı. Ayrıca daha zevkliydi, ama bu arkadaşla öğütmek bileklerinizi geliştirecektir uzun vadede :D

Timemore C2 Max :
Kahve dükkanlarını sık sık ziyaret ediyordum ve artık kendimin de bir nebze bu işten anladığını düşünüyordum, dolayısıyla elimdeki değirmen yetersiz gelmeye başlamıştı. O ara da şansıma Gelbura'da büyük indirim vardı. C3'ten biraz daha uygun olduğundan bunu almayı tercih etmiştim. Hario'dan ve seramikten sonra tabii ki bir aydınlanma yaşattı bana, önceki demlemelerimin çok hatalı olduğunu hissettirdi. "Kahve dükkanlarında içtiğim kahve" ye benzer olmaya başladı artık kahvelerim :D

Comandante C40 MK4:
Timemore'dan sonra tabiri caizse kahveyle kafayı sıyırdım. O zamandan itibaren bu değirmene hep sahip olmak istiyordum. Özellikle estetik açıdan çok hoşuma gidiyordu. 6-7 ay Timemore ile devam ettikten sonra, tam almayı düşündüğüm sıralarda Tin indirim patlatınca dedim yapıştır. Black crank ile birlikte aldım, espresso veya türk kahvesi için hiç kullanmıyorum denebilir, oldukça memnunum. Timemore ile arasında uçurum fark var mı, bence yok. Ama espresso boyutlarında öğütüme gitsem Comandante'nin bariz önde olacağını düşünüyorum.

Gelecekte neler olur bilinmez.
 
Timemore C2 mi Kingrinder K2 mi? Kafamda deli sorular
1693483401040.png
 
Geri
Üst