• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Ekim 2023 - Firma1 Roastery - Deneyim ve Reçeteler, Toplu Tadım Etkinligi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan DaunterM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

DaunterM

Arkadaşlar cidden mi ya?
Konum
Yalova-Bursa
İsim
Mustafa Yıldıran
Dostlar merhabalar,

Kahveyi alanlar yeni alacaklara yol gösterebilir, tavsiye verebilir, reçete de paylaşabilirsiniz, direkt deneyim de aktarabilirsiniz. Reçete paylaşanlar detaylı aktarırsa birebir denemek isteyenler ya da benzer şekilde tecrübe etmek isteyenlere yol göstermiş olurlar. Olumlu deneyim yanında olumsuz deneyim yaşayanlar önce firma ile iletişime geçmeyi deneyebilir, eğer yanıt alamazlarsa buraya gelip yazabilir, diğer kahve alan arkadaşlarımız yol gösterebilir.

Keyifli demlemeler, keyifli alımlar şimdiden.

Demleme Reçetesi:

Kavurucu: Firma1 Roastery @Firma1
Çekirdek:
Demleme Yöntem ve Detayları:
Öğütüm Detayları:
Su Detayları:
Toplam Süre:

Kahve Miktarı:
Oran:

Demleme Basamakları:

Tadım Detayları:
 
Kavurucu: Firma1
Çekirdek: Panama Finca Bernardina (28 Eylül Kavrumu)
Demleme Yöntem ve Detayları: Timemore Crystal Eye 01 (Cafec Abaca 02 ama 01 olacak şekilde kestim)
Öğütüm Detayları: Comandante 22 Click
Su Detayları: Nestle Pure Life 94 Derece
Toplam Süre: 1.40 Dk

Kahve Miktarı: 15g
Oran: 1/17,333

45 gram blooming 30. saniyede 260a direkt tamamladım 1.40 gibi de bitti dün instagramdan görüştük ondan dolayı böyle reçete uyguladım kahveyle ilgili degassing bitmiş gibi, geçenki demlememe göre kısa sürdüğü için bunda gövde bir tık düşük oran düşürülüp denenebilir, kötü demlenmeyen kahvelerden diyebiliriz.
 
Kavurucu: Firma1 Roastery @Firma1
Çekirdek:La cuesta Costa Rica
Demleme Yöntem ve Detayları:v60-02 abaca filtre
Öğütüm Detayları: c3-14 click
Su Detayları:Hayat su 1,5 litre
Toplam Süre:3 dakika
Kahve Miktarı: 18/270
Oran:1/15

Demleme Basamakları: 70-150-270

Tadım
Detayları: Temiz içimli yıkanmış kahve gibi.Çok tatlı asidite az gövde yerinde tadım notlarını veren komplex canlı bir bardak oldu benim için.
 
De(l) Fuego
15/250
Kono bebeğim + hario 01
deniz seviyesinde kaynadıktan 1dk falan sonra döküşe başlanan su
K-pro 75
50-50-150
1:55

Geçen canlı yayında Emre demişti Ankara'da demlediğimle burada demlediğim bir olmuyor diye, gerçekten bu kadar mı farkeder dedirtiyor insana. yani Ankara'yla deniz seviyesi arasında aynı parametrelerle demlediğim halde, ankarada 10-15sn daha uzun sürüyordu demlemelerim. Sonuç aynı ama, çözünme çok benzer. Paket üzerinde yazan meyvelerin suyu mis gibi.
 
De(l) Fuego
15/250
Kono bebeğim + hario 01
deniz seviyesinde kaynadıktan 1dk falan sonra döküşe başlanan su
K-pro 75
50-50-150
1:55

Geçen canlı yayında Emre demişti Ankara'da demlediğimle burada demlediğim bir olmuyor diye, gerçekten bu kadar mı farkeder dedirtiyor insana. yani Ankara'yla deniz seviyesi arasında aynı parametrelerle demlediğim halde, ankarada 10-15sn daha uzun sürüyordu demlemelerim. Sonuç aynı ama, çözünme çok benzer. Paket üzerinde yazan meyvelerin suyu mis gibi.
Elinize sağlık. Bende de Termometre yok tahmini kaç derecedir kaynayan su 1 dakika sonra?
 
Merhabalar. Bochesa'yı aeropress'de demleyen oldu mu acaba?
 
La cuesta aynı tarifle bugün yine demledim. Şimdiye kadar içtiğim en tatlı kahve diyebilirim.Hatta o kadar tatlı ki günde bir bardak yetiyor ikinciyi içemiyorum öyle deyim.Tekrar alayım diyordum ama sanırsam farklı tatlar denemek daha iyi olabilir diye düşünüyorum.Deneyimlere ve önerilere açığım dostlar.
 
Bochesa ile espresso, v60, 2 farklı AeroPress tarifi denedim, 96 C'de bile çözemiyorum kahveyi. Yeterli çözünmeyi sağlayabilen varsa tarifi denemek isterim.
 
Elinize sağlık. Bende de Termometre yok tahmini kaç derecedir kaynayan su 1 dakika sonra?
Sağolun. Ben kettleın kapağını bi 30sn kadar açık tuttum, benim tahminim su sıcaklığının 92-95 arasına geldiği. Deniz seviyesinde olduğumdan 100 dereceye yakın kaynıyordur basınca bağlı olarak, o yüzden eğer kaynayan suyu tamamen soğuk havaya maruz bırakırsanız 1dkda 90 derecenin de altına iner diye tahmin ediyorum.
 
Sağolun. Ben kettleın kapağını bi 30sn kadar açık tuttum, benim tahminim su sıcaklığının 92-95 arasına geldiği. Deniz seviyesinde olduğumdan 100 dereceye yakın kaynıyordur basınca bağlı olarak, o yüzden eğer kaynayan suyu tamamen soğuk havaya maruz bırakırsanız 1dkda 90 derecenin de altına iner diye tahmin ediyorum.
Aslında burda da çok fazla parametre var ama teşekkür ederim bilgi için
 
Kavurucu: Firma1
Çekirdek: La Cuesta (11 Ekim Kavrumu)
Demleme Yöntem ve Detayları: Timemore Crystal Eye 01 (Cafec Abaca 02 ama 01 olacak şekilde kestim)
Öğütüm Detayları: Comandante 18 Click
Su Detayları: Nestle Pure Life 99 Derece
Toplam Süre: 2.20 Dk
Kahve Miktarı: 15g
Oran: 1/15,5

Dün 4. gününde denediğimde çok iyi sonuç alamadım ben de ultra continuous pour (umarım doğrudur :D) tekniğiyle deneyeyim dedim dünkü demlememe oranla daha iyi bir sonuç aldım ama hala beklemem gerektiğini düşünüyorum bu kahve için.
 
Kavurucu: Firma1
Çekirdek: La Cuesta ve Nordic
Demleme Yöntem ve Detayları: v60/hario 02
Öğütüm Detayları: df64 ssp mp 80/tm x lite 19
Su Detayları: buzdağı tercihen/kuzeyden, 94C
Toplam Süre: 2.30 dk
Kahve Miktarı: 20 gr
Oran: 1-15
Demleme: Kasuya metodu (50-70-60-60-60 gr)
Notlar: La Cuesta tatlı nektarin gibi bu demlemeyle, cupping'de hibiscus ve şerbetçiotu notalarını da almıştım ama pour over'da yakalayamadım.. Nordic taze sıkılmış portakal suyu gibi, parlak ve canlı..
 
Bochesa'yı da Keramo'daki parametrelerime benzer şekilde gelişigüzel demledim. Çiçeksilik benim damak zevkime göre fazla yüksek ve çok hoş değil. Ancak meyvemsilik baştan sona geri planda kalmadan o çiçeksiliğe eşlik ediyor ki özellikle sonlarda kahve meyve suyuna dönüşüyor. Keramo kadar sevmedim ama yine de çok iyi.

Ultra gözümde çok büyüdü bu ay. Ne demlesem harika çıkıyor. Son 1 haftadır tat ve koku kaybı yaşıyorum, açılışı bochesa ile yaptım, biraz daha iyileşeyim adorsi ve bernardina'yı tadacağım :)
 
Bochesa'yı da Keramo'daki parametrelerime benzer şekilde gelişigüzel demledim. Çiçeksilik benim damak zevkime göre fazla yüksek ve çok hoş değil. Ancak meyvemsilik baştan sona geri planda kalmadan o çiçeksiliğe eşlik ediyor ki özellikle sonlarda kahve meyve suyuna dönüşüyor. Keramo kadar sevmedim ama yine de çok iyi.

Ultra gözümde çok büyüdü bu ay. Ne demlesem harika çıkıyor. Son 1 haftadır tat ve koku kaybı yaşıyorum, açılışı bochesa ile yaptım, biraz daha iyileşeyim adorsi ve bernardina'yı tadacağım :)
Keramo'daki parametleriniz neydi acaba? Bu başlık altında bulamadım da :)
 
Evde 50 tane kahve var (abartısız), bense sabah akşam Ultra demliyorum. Adorsi'yi sabah demledim. Çok bayılmadım, biraz geride kaldı benim için. Ya demlemeyi beceremedim ya da bu kahvelere oranla 2 kat fiyat etiketini gerçekten pek haketmiyor. Bakacağız.

De Fuego'yu daha önce demlemiş fena bulmamıştım. Bugün tekrar demleyeyim dedim, suyu ısıtmaya başladım. Bu sırada bi buzdağı su sipariş verdim. Ancak su beklediğimden çabuk geldi ve kapı çaldı. Ben normalde çiçeklenme sonrası 3 döküş yaparım ama durumdan dolayı çok hızlı bir şekilde tek döküş yapıp geçtim. Sucu asansörle çıkana kadar da 1.05'te aceleyle blr spin atıp gittim.

Neyse sonuç olarak demleme muhtemelen 1.40'ta bitti (18.1/292 orana göre çok kısa). Ben kahve ziyan oldu diyordum ki kahve harika olmuş. Sitrik asiditenin yoğun, gövdenin ise biraz düşük olduğu bir fincan ortaya çıktı. Sonlarda ise Ultra'nın tadım notuna yazdığı gibi ekşi kırmızı meyve hissiyatı aşırı ön plana çıktı, fincan bitmesin istedim :)
 
Öncelikle Firma1 ile ilk temas diyeyim. Kargom geldiğinde paketleme ve paket içeriği beni çok mutlu etti. Emeklerinden dolayı çok teşekkür ederim. Çok memnun kaldım.

Kavurucu: Firma1 Roastery @Firma1
Çekirdek: KERAMO VILLAGE ETHIOPIA (15Ekim kavrumu)
Demleme Yöntem ve Detayları: Hario V60 02 Seramik | Cafec abaca+
Öğütüm Detayları: Timemore C3 14clk
Su Detayları: Ceysu 94C
Toplam Süre: 2.55dk

Kahve Miktarı: 13gr
Oran: 1:16 / 13:208

Demleme Basamakları: 40-110-160-208

Tadım Detayları: Degassing kaynaklı ekşilik olmasına rağmen çok dengeli gövde ve parlak aroma. Tadım notu olarak degassten kaynaklı net bir aroma söyleyemesem de limon yemişim gibi hissettirdi buna rağmen çok memnunum. Demleme yöntemimde ciddi bir değişiklik yapmayı düşünmüyorum şimdilik.
 
Geri
Üst