• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Dondurma hakkında her şey

gergingörünüşlüadam

Barista
Editör
Konum
Ankara
Ön edit: Moderatör arkadaşlar bu başlığı çay ve çikolatanın olduğu bir üst konuya taşıyabilirse araya kaynamamış olur.

Merhaba arkadaşlar. Bildiğiniz üzere yazın gelmesi ile birlikte dondurma sezonunu açıyoruz. Nitelikli kahve tüketicileri olarak tabii ki de dondurmanın da niteliklisini aradığımıza eminim.

Size kısaca dondurma maceramdan bahsedeyim. Her milenyum çocuğu gibi ben de çocukluğumda Golf ve Algida markalarının çubuklu dondurmalarını yerdim. Magnum'u sezonda ancak bir iki kere yiyebilecek kadar harçlığımız olurdu. Magnum o kadar da pahalı gelmemeye başlayınca büyüdüğümü fark ettim ve aslında dondurma ile pek aramın olmadığına karar verdim. Çubuklu dondurma yemeyi bıraktım ve sadece ikram edildiği vakit dondurma yedim. O da sade/beyaz dondurma.

2019 yılında bir tanıdığım Ankara'daki Mövenpick otelde vanilyalı dondurma ısmarladı. İlk lokmayı aldığım an kafamda
"You've been searching all your life for something real. If you say you just might find" şarkı sözleri yankılanmaya başladı.

Kahvede olduğu gibi "Bu yediğim dondurma ise daha öncekiler neydi?" dedim. Otel zaten dondurması ile ünlüymüş. Şöyle bir site buldum ancak listede ülkemiz yok. Yılda bir kere de olsa buna benzer bir dondurma yemeyi gerçekten isterim.
 
Mövenpick markasıyla dondurma satılmıyor mu ya marketlerde. Otellere özel üretiyorlarmış onlar çok farklıymış abiiii herkese vermiyorlarmış gibi bir mit yoksa yılda istediğin kadar yiyebilirsin galiba, aşırı pahalıydı o ayrı. Biz sorbe püristiyiz neyse ki. İyi akşamlar.
 
Dondurma üretimi bir ara çok ilgi duyduğum bir şeydi, hakkında çok makale okumuşluğum da vardır. Vakit ve talep olursa özet şeklinde bir yazı hazırlayabilirim, hatta geçtiğimiz yaz evde uygun fiyatlı ve stabil dondurma üretimi için DIY bir makine üstüne denemeler yapmıştık. Araya iş güç girince çok fırsat olamadı ne yazık ki.
 
Ne zamandır aklımda evde dondurma yapmak için makine almak var ama ne alacağımı bulamıyorum
 
Ne zamandır aklımda evde dondurma yapmak için makine almak var ama ne alacağımı bulamıyorum
Ev tipi makinelerin, yani kompresörsüz olanların, en büyük sorunu yapım aşamasında giderek düşen sıcaklık oluyor. Bu yüzden sorbe veya gelato gibi görece yüksek su oranı olan ürünlerin kalitesini endüstriyel olanlardan daha düşük elde ediyorsunuz. Ayrıca ürüne eklediğiniz hava miktarını ayarlamanın da bir yolu yok çoğu modelde. DIY makinede soğutma kısmını büyük oranda halletmiştim fakat canister denilen hazne ve duvarları kazıyan ve hava katan paddle kısmında hem benim metal işlemedeki bilgi yetersizliğim, hem de düşük maliyet hedefi yüzünden çok yol alamadım. Bilgisi ve ilgisi olan arkadaşlar ile verimli bir tasarım elde edilebilir belki :)
 
Bir Gaziantepli olarak Antep’te dondurma yemediyseniz daha önce dondurma yediğinizi düşünmemelisiniz bence. Ve malesef şehirlerarası sipariş seçeneği yok. K.Maraş’ın dondurması da çok profesyoneldir ama sadece sade seçeneği vardır. Çok küçükken dondurmacıda çalışmış biri olarak yüzde yüz keçi sütüyle çok pahalı olan saleple büyük kazanlarda aşırı yorucu kaynatma soğutma aşamalarından geçer. Klasik olarak fıstıklı, çikolatalı ve sade seçeneği vardır. Birçok farklı şehirde kaliteli iddaasında olan dondurma yedim ama hepsi aroma katılmış meybuz veya kremşanti tadında oluyor ve gerçekten klasik dövme dondurma kalitesi ve tadını vermiyor.
Tanıdığınız varsa kuru buz yöntemiyle kargo yaptırabilirsiniz. Umarım tatma imkanı bulursunuz. Tabi diğer yiyeceklerden sıra gelirse:)
 
Geçenlerde bende merak etmiştim şöyle bir video izledim hoşuma gitti
 
Bizim burada piramit dondurma diye bir yer var sahibi emekli bir astsubay sanırım. dışarıdan bakıldığında küçük normal 12 ay dondurma satan bir dondurmacı dükkanı. Ama sahibi inanılmaz pimpirikli bir insan 10-15 sene önce dedemlerin 30 40 inekten oluşan. Küçük bir süt çiftliği vardı adam hafta 1 kere falan gelirdi süt alırdı. Ama normal biri gibi almazdı. Normalde süt sağıldıktan sonra içinde buz olan şişeler atılır bu sayede sütun gideceği yere kadar bozulması önlenirdi. O adam hayatta içine buz atılmış soğutulmuş sütü almazdı daha süt inekten çıkmış ılık haliyle alır arasına yükler hızlıca dükkanına götürürdü. Almadan önce de süt işi yapanlar bilir bir tane alet vardır sütün kalitesine bildiğim kadarıyla içindeki su oranını ölçer. Normal alan biri bakar eğer belli bir değerin altında çıkarsa bu süte şu katılmış der almaz. Fakat bu adam bazen gelir ölçer sütü beğenmezdi almazdı . Bunun sebebi içine su katılması değil eğer ineğe yeteri kadar yem verilmemiş veya fazla yeşil ot vb birşey yemişse sütü o kadar yoğun olamaz. Normalde bu çok önemsencek bir fark yaratmaz ama bu adam normal biri değildi. Tabi bu kadar uğraştırıyor falandı ama normalde sütün kilosu 3 liraysa o 6 liraya alıyordu.
Ama dondurmalarının tadı bir okadar güzel oluyor. Akhisarda dondurma diye sorsaniz direk pirmait dondurmaya git derler. Benim favorim kroman ve kara dutlu. Karadutlunun yarısı dut yarısı dondurma oluyor. Sade dondurmasını yediğinde bildiğim süt içiyormuş gibi tad geliyor
 
Bu linki buldu deneyenlerin dediğine göre oteldekinden farkı yokmuş
Özellikle akçaağaç şuruplu ve cevizli olanı tavsiye ederim, bağımlılık yapıyor. Bulunduğum bölgede 85 tl fiyatları. Aklımda şu makina var, bakalım kararsızım.

 
Son düzenleme:
bu linkteki dondurmayı geçen yaz çilek reçeli ve burçak bisküviyle yapmıştım oldukça başarılı bulmuştum. Birkaç senedir çok severek uğradığım ancak tahminimce 1 sene kadar önce Karaköy şubesi kapanan (galiba İzmir'de hala bir şubesi bulunuyor) Dondurmino Gelato dükkanında satılan dondurmalara baya benzemişti. Bu yaz da belki farklı çeşitler de olmak üzere denemeyi planlıyorum. Attığım tarifte dondurma makinesi kullanmak zorunlu değil. Ayrıca pandemi sürecinde denediğim Galata Kulesine çok yakın olan Noa Gelato ve Balat'ta bulunan Vita Mia (bunun fiyatı nispeten daha uygundu) dükkanlarının dondurmalarını da sevmiştim. Burdan da evde yapan veya yapacak arkadaşların tariflerini denemek isterim.
 
Son düzenleme:
Amazon'da Amazon Germany satıcılı baya uygun fiyatlı dondurma makineleri var. Anladığım kadarıyla bu makineler sadece karıştırma işlemi yapıyor. Öncesinde karışımı kendimiz hazırlayıp dondurucuda bekletiyoruz sonra ideal kıvama gelmesi için makineye koyuyoruz.

https://www.amazon.com.tr/dp/B06XSDZPGJ 758tl
https://www.amazon.com.tr/dp/B072T34H46 673tl

İlk başta gördüğümde makine çok basit işlevsiz gibi gelmişti ama videosunu izleyince dondurmanın kıvamı görsel olarak tatmin etti.

 
Bizim burada piramit dondurma diye bir yer var sahibi emekli bir astsubay sanırım. dışarıdan bakıldığında küçük normal 12 ay dondurma satan bir dondurmacı dükkanı. Ama sahibi inanılmaz pimpirikli bir insan 10-15 sene önce dedemlerin 30 40 inekten oluşan. Küçük bir süt çiftliği vardı adam hafta 1 kere falan gelirdi süt alırdı. Ama normal biri gibi almazdı. Normalde süt sağıldıktan sonra içinde buz olan şişeler atılır bu sayede sütun gideceği yere kadar bozulması önlenirdi. O adam hayatta içine buz atılmış soğutulmuş sütü almazdı daha süt inekten çıkmış ılık haliyle alır arasına yükler hızlıca dükkanına götürürdü. Almadan önce de süt işi yapanlar bilir bir tane alet vardır sütün kalitesine bildiğim kadarıyla içindeki su oranını ölçer. Normal alan biri bakar eğer belli bir değerin altında çıkarsa bu süte şu katılmış der almaz. Fakat bu adam bazen gelir ölçer sütü beğenmezdi almazdı . Bunun sebebi içine su katılması değil eğer ineğe yeteri kadar yem verilmemiş veya fazla yeşil ot vb birşey yemişse sütü o kadar yoğun olamaz. Normalde bu çok önemsencek bir fark yaratmaz ama bu adam normal biri değildi. Tabi bu kadar uğraştırıyor falandı ama normalde sütün kilosu 3 liraysa o 6 liraya alıyordu.
Ama dondurmalarının tadı bir okadar güzel oluyor. Akhisarda dondurma diye sorsaniz direk pirmait dondurmaya git derler. Benim favorim kroman ve kara dutlu. Karadutlunun yarısı dut yarısı dondurma oluyor. Sade dondurmasını yediğinde bildiğim süt içiyormuş gibi tad geliyor
Kahvekulubü toplu olarak Akhisara gidiyoruz o zaman :))
 
Kahve dondurma ararken (freeze, ice crram değil 😀) kendimi burda buldum.

Gelmişken söyleyeyim yerel işletmelerin yaptığı dondurmalar çok güzel olabiliyor. Mesela balaban (kırklareli lüleburgaz) tahinli, harika.
 
Geri
Üst