• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Demleme süresini kısaltamıyorum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Mertk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mertk

Üye
İsim
Mert
Daha fazla  
İsim
Mert
Merhaba arkadaşlar,

Aranızda daha yeniyim ve öğrenicek , sorucak konular oluyor.

V60 demleme yöntemiyle demleme yapiyorum, ancak demleme süresi 3.30-4 dk civarı sürüyor,şu anda hario marka setle gelen v60 filtre kağıdını kullaniyorum.

Molent pocket kullanıyorum ögütüm için 17-18 aralıklarını denedim 22-20 aralıklarını denedim yani onlarla oynadım ama 3.30 dan daha aşağı düşemedim.

Suyuda kettleda ısıtıp kuğu boynuna döküyorum ve öyle demeleme yapıyorum.

Yalnız genel kesimden şöyle bir farkım var 15g kahvelerle başladım ve çok gövdeli geldi kahve (5dk sürüyordu) ayrıca günde 3 bardak kahve içtiğimden kafein fazla geldi bu yüzden gramajı düşürdüm.(5-7g arası kullanıyorum) ve 230-250 ml arası su koyuyorum.

A roasting lab firmasinin kahvelerini kullandım şu ana kadar.

Açıkçası gramajı düşürdüğümden beri süre biraz uzun olsada içtiğim kahveler hoşuma gitti (daha önce damakta kuruluk bırakıyordu baya)
 
Allah sabır versin.
Bu filtre yerine tülbent denersen daha iyi sonuçlar alabilirsin
Tamamdır cevap alındı :D

Bende o filtre kağıdını 40 lık hario ile aynı zannediyordum, değilmiş demekki çünkü genelde 40 lık hario öneriyorlardı.

Elimde şu an 100 lük paket hario var , bunun içinde mi aynı şey geçerli ?

40 lık hario mu önerirsiniz bundan sonrası için ?
 
Filtreden sonrasını okumamıştım ama 1/35 oranlar kullanıp içilebilir kahveler almışsın,
(5-7g arası kullanıyorum) ve 230-250 ml arası su koyuyorum.
Çekirdeğe göre 1/15 - 1/16 - 1/16,6 - 1/17 hatta 1/18 oranlar kullanabilirsin ama 1/35 çok çılgınmış. Tabi hiç denemedim ama kahve fiyatları böyleyken umarım işe yarıyordur
daha önce damakta kuruluk bırakıyordu baya
Kahveyi çok fazla çözdüğün için kuruluk alıyor olabilirsin. Bu fazla sıcak su/çok ince öğütüm/gereğinden fazla parçalı döküş ya da uzun süren demlemeler sonucu olabilir
Sizinki filtre tıkandığı için, demlemenin uzun sürmesinden kaynaklı gibi.

Elimde şu an 100 lük paket hario var , bunun içinde mi aynı şey geçerli ?
Hario filtreler bu ara çok değişken, kulakçıklı kulakçıksız olrak forum ikiye bölünmüş durumda:) ama hediye gelen, yani hollanda üretim filtreler genelde sıkıntılı filtreler
40lı kutu iyidir ama o da sürpriz olabiliyor. Abaca+ yada abaca traditional filtre bulursan karşılaştırabilir, damağına göre en iyi demlemeyi çıkarabilirsin.
 
Hario 100lük Hollanda filtre kağıdı ile ben de uzun süre sorunu yaşadım ve cafec traditional ile süre derdim bitti.
 
12-13gr kahve 200 gr su oranı yapabilirsin. Bloom sonrası tek döküş yaparsan su seviyesi yükseldiği için akış hızı artar. Damak tadını olumsuz etkilemeyecek en kalın öğütümde bu şekilde ilerlemenin harici elindekilerle daha hızlı nasıl akış sağlanır bilemiyorum. Rao spin ya da kaşıkla karıştırma gibi her türlü müdahaleden kaçınmak da faydalı olur.
 
Şu an elimde olan 100’lük hario filtre ile deneme yaptım ve 2:30 dakikaya indirdim demleme süresini.

İçinden çıkan filtre kağıdı gerçekten çok kötüymüş.

Bundan sonra birde cafec ile deneyeceğim.
 
Demleme süresinin çok fazla parametresi var, aslında pour-over tamamen yer çekimi işi, @Merozer 'in de belirttiği gibi, yukarıda ne kadar basınç olursa akış hızı o kadar artar. Sorun kahve:su oranında, ve dediğim gibi, demleyicinin içindeki su seviyesini yükseltirsen akış hızı artacaktır, Molent Pocket kullanmadım, fakat her değirmende olduğu gibi kahveyi öğütürken çıkan çok küçük toz dediğimiz parçalar, karıştırma veya agresif döküş gibi ajitasyonu arttıran hareketler sonucu filtrenin küçük porlarını tıkayabilir, bu da akışı epey yavaşlatır. Kalın öğütümde daha az toz elde edersin, şimdi, adım adım demlemeni iyileştirmek için tavsiyelerim:

- Olay sadece kahve oranında bitmiyor, 5-7 gram pekala demlersin ama buna uygun bir dripper kullanman gerekir, V60 buna çok büyük kalacaktır. Minimum 12-13 tavsiye ederim.

- Kahve:su oranında 1:16dan başlayıp, oranı değiştirerek damağına ve elindeki çekirdeğe en uygun noktayı seç.

- Filtre olarak, maalesef, Cafec'ten veya bulabilirsen eski tip 40'lı Hario'lardan şaşmamak gerekiyor. Eğer Ankara'daysan farklı 4-5 çeşit filtreden denemelik verebilirim, seçim yapmanda yardımcı olur. Ben konik tipte Cafec TH-3'ten şaşmıyorum, çok memnunum.

Bunların dışında dediğim gibi, akış hızına etki eden çok fazla parametre var. Bunları çözdükten sonra, sorunun devam ederse, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

İyi forumlar 🤪
 
Demleme süresinin çok fazla parametresi var, aslında pour-over tamamen yer çekimi işi, @Merozer 'in de belirttiği gibi, yukarıda ne kadar basınç olursa akış hızı o kadar artar. Sorun kahve:su oranında, ve dediğim gibi, demleyicinin içindeki su seviyesini yükseltirsen akış hızı artacaktır, Molent Pocket kullanmadım, fakat her değirmende olduğu gibi kahveyi öğütürken çıkan çok küçük toz dediğimiz parçalar, karıştırma veya agresif döküş gibi ajitasyonu arttıran hareketler sonucu filtrenin küçük porlarını tıkayabilir, bu da akışı epey yavaşlatır. Kalın öğütümde daha az toz elde edersin, şimdi, adım adım demlemeni iyileştirmek için tavsiyelerim:

- Olay sadece kahve oranında bitmiyor, 5-7 gram pekala demlersin ama buna uygun bir dripper kullanman gerekir, V60 buna çok büyük kalacaktır. Minimum 12-13 tavsiye ederim.

- Kahve:su oranında 1:16dan başlayıp, oranı değiştirerek damağına ve elindeki çekirdeğe en uygun noktayı seç.

- Filtre olarak, maalesef, Cafec'ten veya bulabilirsen eski tip 40'lı Hario'lardan şaşmamak gerekiyor. Eğer Ankara'daysan farklı 4-5 çeşit filtreden denemelik verebilirim, seçim yapmanda yardımcı olur. Ben konik tipte Cafec TH-3'ten şaşmıyorum, çok memnunum.

Bunların dışında dediğim gibi, akış hızına etki eden çok fazla parametre var. Bunları çözdükten sonra, sorunun devam ederse, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

İyi forumlar 🤪
Teşekkür ediyorum yardımlarınız için.

Şu anda hario 100 lük filtre kağıdıyla çözmüş gibiyim olayı hatta bu gün 1:55 e kadad indi bile.Ama Cafecte temin edeceğim yakında.

7g demlemek için nasıl bir dripper tavsiye edersiniz?

Yani 12 g kahve çok geldi bana ama deneyeceğim bir daha çünkü günde 3 kahve içiyorum ve kafein fazla geliyor, rahatsız ediyor , ondan kahve gramajını düşürmeye gittim.
 
Geri
Üst