Iamnotcoffe
Barista
- İsim
- Berke Önlü
Daha fazla
- İsim
- Berke Önlü
Merhaba arkadaşlar havalar yavaştan ısınmaya başladı bende yeni demleme yöntemleri denmek istiyorum. Ekipmansız yapılabilecek en kolay yöntemlerden biride cold brew. İlk önce Hazır termoslar varmış onlara bakıyım dedim fiyalarını görünce yuhh dedim normalde max 60-70 tl ye bulabileceğiniz bir termosa plastik bir süzme kısmı koyup adına da cold brew demleme aparatı yazıp 200-350 tl ye satıyorlar(Gerçi kahve apartlarında genelde böyle v60 da 20tl lik seramik desenli bir huni aslında ama fiyatlar ortada neyse işlevi önemli diyerek daha fazla uzatmıyorum)
Bende ne gerek var diyerek Evde bulabileceğim cam veya plastik bir şişeye su ve kahveyi koyarım sonra süzerim olur biter dedim. Sonra işin bu kısmında en zor yerin süzme olduğunu fark ettim ve onu da kolaylaştırmak için bir süzme tüneli yapmaya karar verdim. Temel olarak bir mantık şöyle normal plastik iki şişe olacak biri boş diğerinde ise kahve ve su olacak. aparat kahve su olan şişenin üzerine takılacak diğer ucu da boş olan şişeye takılıp sistem ters çevrilecek. ve kahve diğer kaba akmaya başlıyacak akarken araya koyulacak süzgeç yardımıyla süzülecek. Bu sayede kahve süzme işlemi esnasında minimum hava ile temas edicek ve sizin başında beklemenize gerek kalmayacak
bu aparatı 3d yazıcıdan pla ile yapmayı planlıyorum. PLA tamamen bitkilerden elde edilen petrol türü kimyevi sağlığa zaralı maddeler içermeyen bir plastik türü. düzgün bir tasarım elde edebilirsem bunu paylaşabilirim
Burada iki temel sorum var?
1. Ne tür bir filtre kullanmak daha iyi olur( v60, chemex, amerikan bezi, aeropress, pour over, syphon vb)
2. Olarak tek bir filtrenin ömrü kaç litre kahve süzebilir duruma göre sistemde değiştirmeye gerek kalmadan aynı anda 2 veya 3 filtre kullanabilecek bir tasarım yapmayı planlıyorum.
Bende ne gerek var diyerek Evde bulabileceğim cam veya plastik bir şişeye su ve kahveyi koyarım sonra süzerim olur biter dedim. Sonra işin bu kısmında en zor yerin süzme olduğunu fark ettim ve onu da kolaylaştırmak için bir süzme tüneli yapmaya karar verdim. Temel olarak bir mantık şöyle normal plastik iki şişe olacak biri boş diğerinde ise kahve ve su olacak. aparat kahve su olan şişenin üzerine takılacak diğer ucu da boş olan şişeye takılıp sistem ters çevrilecek. ve kahve diğer kaba akmaya başlıyacak akarken araya koyulacak süzgeç yardımıyla süzülecek. Bu sayede kahve süzme işlemi esnasında minimum hava ile temas edicek ve sizin başında beklemenize gerek kalmayacak
bu aparatı 3d yazıcıdan pla ile yapmayı planlıyorum. PLA tamamen bitkilerden elde edilen petrol türü kimyevi sağlığa zaralı maddeler içermeyen bir plastik türü. düzgün bir tasarım elde edebilirsem bunu paylaşabilirim
Burada iki temel sorum var?
1. Ne tür bir filtre kullanmak daha iyi olur( v60, chemex, amerikan bezi, aeropress, pour over, syphon vb)
2. Olarak tek bir filtrenin ömrü kaç litre kahve süzebilir duruma göre sistemde değiştirmeye gerek kalmadan aynı anda 2 veya 3 filtre kullanabilecek bir tasarım yapmayı planlıyorum.