• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Cold brew süzme aparatı tasarımı

Iamnotcoffe

Barista
İsim
Berke Önlü
Daha fazla  
İsim
Berke Önlü
Merhaba arkadaşlar havalar yavaştan ısınmaya başladı bende yeni demleme yöntemleri denmek istiyorum. Ekipmansız yapılabilecek en kolay yöntemlerden biride cold brew. İlk önce Hazır termoslar varmış onlara bakıyım dedim fiyalarını görünce yuhh dedim normalde max 60-70 tl ye bulabileceğiniz bir termosa plastik bir süzme kısmı koyup adına da cold brew demleme aparatı yazıp 200-350 tl ye satıyorlar(Gerçi kahve apartlarında genelde böyle v60 da 20tl lik seramik desenli bir huni aslında ama fiyatlar ortada neyse işlevi önemli diyerek daha fazla uzatmıyorum)
Bende ne gerek var diyerek Evde bulabileceğim cam veya plastik bir şişeye su ve kahveyi koyarım sonra süzerim olur biter dedim. Sonra işin bu kısmında en zor yerin süzme olduğunu fark ettim ve onu da kolaylaştırmak için bir süzme tüneli yapmaya karar verdim. Temel olarak bir mantık şöyle normal plastik iki şişe olacak biri boş diğerinde ise kahve ve su olacak. aparat kahve su olan şişenin üzerine takılacak diğer ucu da boş olan şişeye takılıp sistem ters çevrilecek. ve kahve diğer kaba akmaya başlıyacak akarken araya koyulacak süzgeç yardımıyla süzülecek. Bu sayede kahve süzme işlemi esnasında minimum hava ile temas edicek ve sizin başında beklemenize gerek kalmayacak
bu aparatı 3d yazıcıdan pla ile yapmayı planlıyorum. PLA tamamen bitkilerden elde edilen petrol türü kimyevi sağlığa zaralı maddeler içermeyen bir plastik türü. düzgün bir tasarım elde edebilirsem bunu paylaşabilirim

Burada iki temel sorum var?
1. Ne tür bir filtre kullanmak daha iyi olur( v60, chemex, amerikan bezi, aeropress, pour over, syphon vb)
2. Olarak tek bir filtrenin ömrü kaç litre kahve süzebilir duruma göre sistemde değiştirmeye gerek kalmadan aynı anda 2 veya 3 filtre kullanabilecek bir tasarım yapmayı planlıyorum.
 
İnternette aratırken Şöyle bir aparat buldum buna buna benzer birşey olacak ama ben kağıt filtredende geçirmeyi düşünüyorum hem de kolay bulunabilirliği için plastik şişe için düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Ben bez filtre kullanıyorum ama şimdi cafec filtreleri baya yıkanmayı önlediği için onlar ilede olabilir normal V60 filtresi ile 3-4 adet kullanmak gerekiyor chemexte iste 2 adet yetiyor 600ml için
 
Ben bez filtre kullanıyorum ama şimdi cafec filtreleri baya yıkanmayı önlediği için onlar ilede olabilir normal V60 filtresi ile 3-4 adet kullanmak gerekiyor chemexte iste 2 adet yetiyor 600ml için
V60 filtresi çok kullanmak gerekiyor. Internette direk coldbrew diye geçen filtrelerden buldum cold drip teki filtrelere benziyor. Bi Hario birde farklı bir Markanın
 
Ben bez filtre kullanıyorum ama şimdi cafec filtreleri baya yıkanmayı önlediği için onlar ilede olabilir normal V60 filtresi ile 3-4 adet kullanmak gerekiyor chemexte iste 2 adet yetiyor 600ml için
ben de Chemex kullanıyorum. daha az filtre gidiyor.
ama cold brew'den öte drip istiyorum, gönlümden bir puck puck almak geçmiyor değil.
 
Kumaş filtre asla tıkanmıyor tavsiye ederim, oldukça berrak olduğunu da söylemeliyim, herhangi bir kumaşla da yapılabilir masraf etmeye gerek yok. Eğer çok berrak olsun derseniz de tekrar kağıt filtreden geçirilebilir, tek filtre de iş görür diye tahmin ediyorum kumaştan geçtikten sonra.
 
Merhaba arkadaşlar havalar yavaştan ısınmaya başladı bende yeni demleme yöntemleri denmek istiyorum. Ekipmansız yapılabilecek en kolay yöntemlerden biride cold brew. İlk önce Hazır termoslar varmış onlara bakıyım dedim fiyalarını görünce yuhh dedim normalde max 60-70 tl ye bulabileceğiniz bir termosa plastik bir süzme kısmı koyup adına da cold brew demleme aparatı yazıp 200-350 tl ye satıyorlar(Gerçi kahve apartlarında genelde böyle v60 da 20tl lik seramik desenli bir huni aslında ama fiyatlar ortada neyse işlevi önemli diyerek daha fazla uzatmıyorum)
Bende ne gerek var diyerek Evde bulabileceğim cam veya plastik bir şişeye su ve kahveyi koyarım sonra süzerim olur biter dedim. Sonra işin bu kısmında en zor yerin süzme olduğunu fark ettim ve onu da kolaylaştırmak için bir süzme tüneli yapmaya karar verdim. Temel olarak bir mantık şöyle normal plastik iki şişe olacak biri boş diğerinde ise kahve ve su olacak. aparat kahve su olan şişenin üzerine takılacak diğer ucu da boş olan şişeye takılıp sistem ters çevrilecek. ve kahve diğer kaba akmaya başlıyacak akarken araya koyulacak süzgeç yardımıyla süzülecek. Bu sayede kahve süzme işlemi esnasında minimum hava ile temas edicek ve sizin başında beklemenize gerek kalmayacak
bu aparatı 3d yazıcıdan pla ile yapmayı planlıyorum. PLA tamamen bitkilerden elde edilen petrol türü kimyevi sağlığa zaralı maddeler içermeyen bir plastik türü. düzgün bir tasarım elde edebilirsem bunu paylaşabilirim

Burada iki temel sorum var?
1. Ne tür bir filtre kullanmak daha iyi olur( v60, chemex, amerikan bezi, aeropress, pour over, syphon vb)
2. Olarak tek bir filtrenin ömrü kaç litre kahve süzebilir duruma göre sistemde değiştirmeye gerek kalmadan aynı anda 2 veya 3 filtre kullanabilecek bir tasarım yapmayı planlıyorum.
neredeyse nisanda başlayıp kasıma kadar coldbrew yapıyorum ben de evde. bu tür aparatlar güzel fakat ben gerek duymadım. klipsli bir büyük kavanozda bekletiyorum daha sonra mutfak süzgeciyle süzüyorum (doğrudan dökünce tıkayabiliyor gideri) daha sonra v60 filtresi ile süzüyorum. bahsettiğiniz apartları çay süzmek için de bulabilirsiniz aslında ama ben bu yönteme alıştım.
 
Geri
Üst