• Ekim Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Ekim ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Coffee Department olarak seçildi. Bu konudan Ekim ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Coffea Circulor Toplu Alımı - Yanlış Vergilendirme Mağdurları

Normal başlık altında konuyu bulandırmamak adına bu konuyu ayrı başlıkta ele alabileceğimizi düşündüm.
Ben dahil, alım yapan bir grup insana 236 lira civarı bir vergilendirme yapılmış. Normalde 35TL ile vergilendirilmiş birçok arkadaş.
@mryavuz 'un yaptığı yönlendirmeyle istpstgm@ticaret.gov.tr adresine ekstremin bir örneğini içeren (faturama ulaşamadım şu aşamada) bir e-posta gönderdim.

"Arkadaşlar gümrük sorunuyla ilgili PTT ile görüştüm, istpstgm@ticaret.gov.tr adresine fatura, ödeme yapılan kredi kartı ekstresiyle e-posta atmamız halinde durum incelenerek önümüzdeki hafta çözülebileceğini, bu süreçte kargo geldiğinde vergi itirazım var diyerek teslim almamamızı, aksi takdirde sürecin çok uzayacağını bildirdiler,"

Bir de CİMER oluşturdum. Bu başlık altında gelişmeleri paylaşırsanız hepimiz faydalanırız diye düşünüyorum. Ben de bir gelişme olursa yazacağım.

edit: bir de PTT'ye şikayette bulundum kargoyu geri göndermemeleri ve yeniden hesaplatmaları için. Hangisi işe yarar bilemiyorum.
 
Son düzenleme:
Öncelikle geçmiş olsun, bildiğim kadarı ile aylık ürün sipariş etme limiti 5 olarak uygulanıyor. Buna takılmış olabilir mi? Pakette toplam kaç ürün vardı?

Bir de paket üstündeki bedel ne yazıyor? Kron olarak yazdıysa, yanlışlıkla bunu dolar ya da euro olarak almış olabilirler. O zaman şikayetiniz kolayca çözülür. (Umarım)
 
Öncelikle geçmiş olsun, bildiğim kadarı ile aylık ürün sipariş etme limiti 5 olarak uygulanıyor. Buna takılmış olabilir mi? Pakette toplam kaç ürün vardı?

Bir de paket üstündeki bedel ne yazıyor? Kron olarak yazdıysa, yanlışlıkla bunu dolar ya da euro olarak almış olabilirler. O zaman şikayetiniz kolayca çözülür. (Umarım)
teşekkürler. ayda 1-2 siparişi geçmiyorum valla. evet kur yanlış alınmış gibi gözüküyor. paketin üstünü göremedim teslim almadığım için.
 
Muhtemelen kron u euro olarak değerlendiren bir görevliye denk geldi bazı arkadaşlar. 150 SEK yazıyor.
 
Benim aklıma şu takıldı, paketi teslim almadan fatura ve kart ekstresiyle başvurun dedikleri maile 60 Euro tutarını gösterdiğimizde yine bir çelişki çıkmayacak mı ortaya? O durum kabul edilirse de 100 lira üzeri vergi gelecek sanırım
 
Benim aklıma şu takıldı, paketi teslim almadan fatura ve kart ekstresiyle başvurun dedikleri maile 60 Euro tutarını gösterdiğimizde yine bir çelişki çıkmayacak mı ortaya? O durum kabul edilirse de 100 lira üzeri vergi gelecek sanırım
Firmadan 40euro kahve, 20euro yolu gösterir bir fatura veya belge talep edebilirsiniz. Bu şekilde 40€ üzerinden işleme alınabilir. Kesin birşey demek zor ama eğer yönetmelikte yazan kargo hariç bedel üzerinden vergilendirilire göre işlem yapılırsa 40€ üzerinden vergi çıkar.
Siz ne odediyseniz ve ne evrak sunduysaniz o vergiye konu edilir üzerinde yazanın bir önemi kalmaz. Tabi bunu sunulan ispat dokümanların gümrükte kabul edildiğini varsayarak yazdım.
 
Firmadan 40euro kahve, 20euro yolu gösterir bir fatura veya belge talep edebilirsiniz. Bu şekilde 40€ üzerinden işleme alınabilir. Kesin birşey demek zor ama eğer yönetmelikte yazan kargo hariç bedel üzerinden vergilendirilire göre işlem yapılırsa 40€ üzerinden vergi çıkar.
Siz ne odediyseniz ve ne evrak sunduysaniz o vergiye konu edilir üzerinde yazanın bir önemi kalmaz. Tabi bunu sunulan ispat dokümanların gümrükte kabul edildiğini varsayarak yazdım.
Ivicaya fatura için yazdığımda zaten mail geldiğini söyledi. Sonradan sipariş onayı sayfasındaki 60€ yazılı sayfayı yolladı sadece bana. Fatura istediğimde tek elime geçen bu oldu. Orda da kargo bedava, toplam ücretse 60€ yani
 
Ivicaya fatura için yazdığımda zaten mail geldiğini söyledi. Sonradan sipariş onayı sayfasındaki 60€ yazılı sayfayı yolladı sadece bana. Fatura istediğimde tek elime geçen bu oldu. Orda da kargo bedava, toplam ücretse 60€ yani
Gelen mailın içeriğinde kargo bedeli yazıyor ama bu mail bence çok karışık, durumu açıklar bir mail ile Ivicadan basit bir fatura ve iki kalemi de göstermesini isteyebilirsiniz.
 
Herkese geçmiş olsun. Daha önce yaşadığım bir durum olduğu için sizi anlayabiliyorum. Çok yormuştu beni. Umarım paketleri teslim almadan önce düzeltirler gümrük ücretlerini. Teslim aldıktan sonra parayı iade etmeleri 3-4 ayı bulabiliyor. Yoğunluk, memur eksikliği vb. bahaneleri dinlemiştim. Ben o dönemde Ptt, Bakanlık ve Cimer olmak üzere çoğu yerden şikayetimi bildirerek durumu düzeltmelerini talep etmiştim. Morgon'dan 4 paket kahve siparişime yüksek bir gümrük ücreti yansıtılmıştı. Kargonun ağırlığı bile yanlış yazılmıştı. 4 paket kahveye 2.500 gram girilmişti.
 
Normal başlık altında konuyu bulandırmamak adına bu konuyu ayrı başlıkta ele alabileceğimizi düşündüm.
Ben dahil, alım yapan bir grup insana 236 lira civarı bir vergilendirme yapılmış. Normalde 35TL ile vergilendirilmiş birçok arkadaş.
@mryavuz 'un yaptığı yönlendirmeyle istpstgm@ticaret.gov.tr adresine ekstremin bir örneğini içeren (faturama ulaşamadım şu aşamada) bir e-posta gönderdim.

"Arkadaşlar gümrük sorunuyla ilgili PTT ile görüştüm, istpstgm@ticaret.gov.tr adresine fatura, ödeme yapılan kredi kartı ekstresiyle e-posta atmamız halinde durum incelenerek önümüzdeki hafta çözülebileceğini, bu süreçte kargo geldiğinde vergi itirazım var diyerek teslim almamamızı, aksi takdirde sürecin çok uzayacağını bildirdiler,"

Bir de CİMER oluşturdum. Bu başlık altında gelişmeleri paylaşırsanız hepimiz faydalanırız diye düşünüyorum. Ben de bir gelişme olursa yazacağım.

edit: bir de PTT'ye şikayette bulundum kargoyu geri göndermemeleri ve yeniden hesaplatmaları için. Hangisi işe yarar bilemiyorum.
Bende cimere başvuru yaptım. Ayrıca dediğiniz adrese tüm evraklarım ile mail attım. Bakalım nasıl sonuç çıkacak.
Bu alanı açmanız iyi olmuş. Mağdurlar ayrıca birbirlerine destek olur :)
 
İlgili gümrük ücretini ödeyip , gönderiyi teslim alıyormusunuz ? Yoksa teslim almayıp itiraz mı gidiyorsunuz.
 
İlgili gümrük ücretini ödeyip , gönderiyi teslim alıyormusunuz ? Yoksa teslim almayıp itiraz mı gidiyorsunuz.
Ben ucreti ödemeyi düşünüyorum. Aksi taktirde ileride urunleri geri almak cok zor olacaktır.
 
Ben ucreti ödemeyi düşünüyorum. Aksi taktirde ileride urunleri geri almak cok zor olacaktır.
benim ürünlerimde 04.11 den bu yana gümrüğü geçemedi. Bende alıp itiraz yoluna gideceğim gibi.
 
Almadığınız ürünler muhtemelen geri gidecek. Bu sayede gümrük de uğraşmak zorunda kalmayacak. Ürünleri alıp iadesi için uğraşmak daha akıllıca gibi geliyor.
 
Normal başlık altında konuyu bulandırmamak adına bu konuyu ayrı başlıkta ele alabileceğimizi düşündüm.
Ben dahil, alım yapan bir grup insana 236 lira civarı bir vergilendirme yapılmış. Normalde 35TL ile vergilendirilmiş birçok arkadaş.
@mryavuz 'un yaptığı yönlendirmeyle istpstgm@ticaret.gov.tr adresine ekstremin bir örneğini içeren (faturama ulaşamadım şu aşamada) bir e-posta gönderdim.

"Arkadaşlar gümrük sorunuyla ilgili PTT ile görüştüm, istpstgm@ticaret.gov.tr adresine fatura, ödeme yapılan kredi kartı ekstresiyle e-posta atmamız halinde durum incelenerek önümüzdeki hafta çözülebileceğini, bu süreçte kargo geldiğinde vergi itirazım var diyerek teslim almamamızı, aksi takdirde sürecin çok uzayacağını bildirdiler,"

Bir de CİMER oluşturdum. Bu başlık altında gelişmeleri paylaşırsanız hepimiz faydalanırız diye düşünüyorum. Ben de bir gelişme olursa yazacağım.

edit: bir de PTT'ye şikayette bulundum kargoyu geri göndermemeleri ve yeniden hesaplatmaları için. Hangisi işe yarar bilemiyorum.
Bir gelişme var mı acaba?
 
PTT'ye de yazmıştım ürünü geri göndermesinler ve mümkünse yeniden değerlendirsinler diye ücreti şu yanıt geldi:

RR............. BARKOT NUMARALI YURTDIŞI GÖNDERİNİN GÜMRÜKLEME İŞLEMLERİ GÜMRÜK İDARESİ TARAFINDAN YAPILDIĞINDAN BU VERGİ MAHİYETİNİN İLGİLİ KURUM TARAFINDAN KONTROL EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. GÖNDERİNİN BEKLEME SÜRESİ TALEBİNİZE ATFEN 20 GÜN OLARAK UYGULANACAKTIR. SAYGILARIMIZLA

Ama açıkçası beklemeyip kahveyi yüksek vergiden teslim almayı planlıyorum kahveyi bayatlatmamak adına. Nedense hızlı olacağını düşünmüyorum düzeltmenin. Sonrasında para iadesi talep edeceğim sanırım.

 
PTT'ye de yazmıştım ürünü geri göndermesinler ve mümkünse yeniden değerlendirsinler diye ücreti şu yanıt geldi:

RR............. BARKOT NUMARALI YURTDIŞI GÖNDERİNİN GÜMRÜKLEME İŞLEMLERİ GÜMRÜK İDARESİ TARAFINDAN YAPILDIĞINDAN BU VERGİ MAHİYETİNİN İLGİLİ KURUM TARAFINDAN KONTROL EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. GÖNDERİNİN BEKLEME SÜRESİ TALEBİNİZE ATFEN 20 GÜN OLARAK UYGULANACAKTIR. SAYGILARIMIZLA

Ama açıkçası beklemeyip kahveyi yüksek vergiden teslim almayı planlıyorum kahveyi bayatlatmamak adına. Nedense hızlı olacağını düşünmüyorum düzeltmenin. Sonrasında para iadesi talep edeceğim sanırım.
Bende bugün ilgili PTT şubesine gittim. Vergi düzeltmesi talebim olduğunu söyledim. Bir hafta bekleyebileceklerini söylediler. Ama beklememi tavsiye etmediler çünkü bu durumlarda kutuyu geri istanbul gümrüğe istiyorlarmış. Tekrar vergi değerlendirilmesi yapılıp geri geliyormuş. 1-2 gün bekleyip teslim alacağım. Sonra CİMER'e başvuracağım :(
 
Bana bugün aşağıda ki gibi mesaj geldi. Bende istedikleri evrakı yolladım. Bakalım ne olacak.

1604937890831.png
 
Geri
Üst