• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Celsius - Peru La Huaca

1618421965982.png

KARAMEL | MANGO | SÜTLÜ ÇİKOLATA | ANANAS | KIRMIZI ELMA​


  • BÖLGE Jaen Province, Cajamarca Department, La Huaca, Huabal District
  • KOOPERATİF Coopagro
  • ÇİFTÇİ Küçük Ölçekli
  • YÜKSEKLİK 1800 m
  • VARYETE Bourbon, Caturra, Typica
  • YÖNTEM Yıkanmış
  • TEDARİKÇİ Sucafina
  • HASAT YILI 2020
  • CUPPING SCORE 85,25
KAVURUCUNUN TARİFİ

Peru - La Huaca

Klik: Comandante 20
Oran: 1:14
Filtre: Cafec Traditonal
Kahve:18gr
Su:252ml
Sıcaklık:96
Sertlik:80ppm
Ön demleme:60ml/10sn
30.sn geri başla
1.demleme:152ml/1:05
1:25.sn geri başla
2.demleme:252ml/2:00
Bitiş:2:35-2:45
 
Son düzenleme:
bu alımın top favori kahvesi olacak.. 🙌 puanı en düşük kahvesi sanırım bi de.. :)
light kavrum, kolay çözünmüyor, yüksek sıcaklıkla demleyebilirsiniz..
Selamlar,

Bu mesajdan konu kahvenin mokpot'a yakışacağını düşünmek hata olur mu acaba?Malum su kahvenin içerisinden geçerken yüksek sıcaklıklara ulaşmış oluyor.
 
selam,
mokapot tecrübem yok hiç, bu kahvenin yüksek sıcaklığı ve ince öğütümü tolere ettiği göz önüne alınınca neden olmasın, denenebilir..
Bizim var :) Meyveli orta-yüksek gövdeli espresso gibi çıkıyor :)
 
ben bu kahveyi az önce tarife göre oran sabit, miktarı değiştirerek (32/448) ve molent 34 klik’te öğüterek denedim. biraz böyle sebzemsi gibi rahatsız edici ağız buran bi tat var. ne önerirsiniz?
 
ben bu kahveyi az önce tarife göre oran sabit, miktarı değiştirerek (32/448) ve molent 34 klik’te öğüterek denedim. biraz böyle sebzemsi gibi rahatsız edici ağız buran bi tat var. ne önerirsiniz?

Selamlar,

Okuduğum an aklıma degas süresi geldi,kavrum tarihi nedir acaba.
 
ne zaman kahve pusulasını uygulamaya kalksam hüsran oluyor o yüzden güzel demlemiş olan bireylerden tavsiye almak daha isabetli oluyor kendi adıma :) @GTuncay

kavrum tarihi 08/04 daha beklemeli mi dersiniz? @VuralUfuk
 
ne zaman kahve pusulasını uygulamaya kalksam hüsran oluyor o yüzden güzel demlemiş olan bireylerden tavsiye almak daha isabetli oluyor kendi adıma :) @GTuncay

kavrum tarihi 08/04 daha beklemeli mi dersiniz? @VuralUfuk
Yorumlardan ve kavurucunun tarifinden anladığım kadarıyla oldukça açık kavrum bi kahveymiş. Eğer öyleyse değil 96, 100 derece kullanmaktan korkmayın derim.
 
ben bu kahveyi az önce tarife göre oran sabit, miktarı değiştirerek (32/448) ve molent 34 klik’te öğüterek denedim. biraz böyle sebzemsi gibi rahatsız edici ağız buran bi tat var. ne önerirsiniz?

Kahveyi tüketmedim ama hem 1:14 oran yüksek hem de yarım litre kahve için çok ince bir ogutum. Demleme ne kadar sürdü bilmiyorum ama yüksek ve dengesiz bir ext. Oldu muhtemelen. Arkadaşların aksine, böyle ince bir ogutum, 1:14 oran ve 96 derece suyun under-ext kaldığını sanmıyorum.

Bence 16:240, 38 Click ile bir deneyin. Hacmi değiştirdikçe (artiriyorsaniz) daha kalın cekmelisiniz. Aynı suyu kullanmadiginiz ve aynı şekilde dokmediginiz için kavurucunun her önerisi size uygun olmayabilir.
 
Kahveyi tüketmedim ama hem 1:14 oran yüksek hem de yarım litre kahve için çok ince bir ogutum. Demleme ne kadar sürdü bilmiyorum ama yüksek ve dengesiz bir ext. Oldu muhtemelen. Arkadaşların aksine, böyle ince bir ogutum, 1:14 oran ve 96 derece suyun under-ext kaldığını sanmıyorum.

Bence 16:240, 38 Click ile bir deneyin. Hacmi değiştirdikçe (artiriyorsaniz) daha kalın cekmelisiniz. Aynı suyu kullanmadiginiz ve aynı şekilde dokmediginiz için kavurucunun her önerisi size uygun olmayabilir.
bi sonraki demlememi bu şekilde yapacağım. su aynıydı aslında 80 ppm yine, bir de sizin dediğiniz gibi yapayım, teşekkürler ilginize :)
 
ne zaman kahve pusulasını uygulamaya kalksam hüsran oluyor o yüzden güzel demlemiş olan bireylerden tavsiye almak daha isabetli oluyor kendi adıma :) @GTuncay

kavrum tarihi 08/04 daha beklemeli mi dersiniz? @VuralUfuk

Selamlar @warchildren

Kavurucu ile yapmış olduğum bir görüşmede kahve stokumun bir biriktiğini bu nedenle geç sipariş vermek istediğimi lakin stoklar erimeden temin etmek istediğimi söylemiştim.Kendileride light roast kahvelerinin piyasadaki bir çok kavurucuya göre daha açık kavurduklarını bu nedenle aromalarının oturmasının biraz zaman aldığını iletmişlerdi.Şuan elimde yaklaşık 20 günlük kahvem var ancak pazar günü sipariş gireceğim.Eğer yanıldığım bir husus var ise @CelsiusCoffeeRoastery beni düzeltecektir.

Bu yüzden eğer elinizde başka bir çekiedek var ise yada midium roast çekirdeklerden de temin ettiyseniz onların tadına bakarak bu kahveyi 3 gün yada 4 gün daha degas bekletmenizin daha sağlıklı olacağımı düşünüyorum.

Bu hususta yanıldığım hususlar var ise tecrübeli arkadaşlarımız beni düzeltsinler :)
 
ne zaman kahve pusulasını uygulamaya kalksam hüsran oluyor o yüzden güzel demlemiş olan bireylerden tavsiye almak daha isabetli oluyor kendi adıma :) @GTuncay

kavrum tarihi 08/04 daha beklemeli mi dersiniz? @VuralUfuk
Pusula genel anlamda yol gösterici oluyor, farklı firmalardan yaklaşık 1 kg Peru içmişimdir. Hario değirmene rağmen kötü sonuç almadım. Kasuya yöntemine değişiklik olarak daha sıcak su deneyin bence. Bu kahveden en fazla verim alabildiğim yöntem buydu. Kaldı ki siz 2 porsiyon demliyorsunuz, sıcaklık ve süreden korkmayın derim. Hatta sizin için sepete ekleyeceğim merak ettim şimdi :)
 
8 Nisan kavrumunu daha fazla sabredemeyip açtık. Açık kavrulmuş evet ama öyle ekstra açık bir kavrum değil.
İlk demlemeyi FP ile 1/16,6 oranında Hoffman metodu ile yaptık. Melitta Calibra’da #27’de çekim yapıldı (FP ve Filtre arasına tekabül ediyor kabaca). Özellikle elma ve aftertaste’te çok belirgin olan karamel notalarını aldım. Mango ve ananasa ulaşamadım.

Sonraki denemeler moka pot ve filtre makinesi ile olacak ama ilk izlenimim olumlu.
 
Geri
Üst