• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Bodum Pour Over ile Chemex demlenir mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ejderha
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bodum Pour Over ile Chemex yöntemi demleme yapılır mı?


  • Kullanılan toplam oy
    5
  • Anket kapatılmış .

ejderha

Üye
İsim
faruk
Daha fazla  
İsim
faruk
Dostlar; Bodum’un çift cidarlı, şekil itibariyle chemex’e benzeyen bir ürününü beğendim. Çift cidarlı olması görüntü itibariyle güzel olmasının yanında hem kahveyi sıcak tutarken hem de el yakmayacaktır. Ancak ürünün yanında metal filtre verilmektedir. Benim amacım ise chemex kağıdıyla kullanmak. Ancak bahsettiğim ürünün ölçüleri chemex için uygun mu veya tecrübe etmiş arkadaşlar var mı bu konu hakkında aydınlatırsanız sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 1D677223-F48E-4A39-ABDE-87664515299D.jpeg
    1D677223-F48E-4A39-ABDE-87664515299D.jpeg
    43.5 KB · Görüntüleme: 7
Selamlar ben bu ürünle hazırlanan kahveden içtim. Mantar detayı çok güzel ıslak elle bile kaymıyor. Kahvenin biraz çabuk soğumasından başka şikayet edilecek bir yanını görememiştim. Klasik chemex kağıdıyla kullanabilirsiniz ağız genişlikleri hemen hemen aynı.
 
Dostlar; Bodum’un çift cidarlı, şekil itibariyle chemex’e benzeyen bir ürününü beğendim. Çift cidarlı olması görüntü itibariyle güzel olmasının yanında hem kahveyi sıcak tutarken hem de el yakmayacaktır. Ancak ürünün yanında metal filtre verilmektedir. Benim amacım ise chemex kağıdıyla kullanmak. Ancak bahsettiğim ürünün ölçüleri chemex için uygun mu veya tecrübe etmiş arkadaşlar var mı bu konu hakkında aydınlatırsanız sevinirim.
Beni tarif etmişsiniz. :)

Bu ürünle 2 paket chemex filtresi kullandım. Birebir uyuyor, tek sıkıntısı demleme ortasında, chemex önündeki kanal olmadığından hava alamıyor ve tıkanıyordu; filtreyi hafif kaldırıp hava aldırdığımda sorun ortadan kalkıyordu. Öğütümleri de Sözen'le yapıyordum hatta. Hey gidi günler...
Sonra V60 daha aromatik vs. okuyunca ortak dile tav olup V60'a geçtim.
 
Beni tarif etmişsiniz. :)

Bu ürünle 2 paket chemex filtresi kullandım. Birebir uyuyor, tek sıkıntısı demleme ortasında, chemex önündeki kanal olmadığından hava alamıyor ve tıkanıyordu; filtreyi hafif kaldırıp hava aldırdığımda sorun ortadan kalkıyordu. Öğütümleri de Sözen'le yapıyordum hatta. Hey gidi günler...
Sonra V60 daha aromatik vs. okuyunca ortak dile tav olup V60'a geçtim.
Ömer bey nihayet ürünü aldım orijinal chemex filtresi ile demleme yaptım. Ancak şöyle bir sıkıntım var. Demlemeye başladığımda bir zaman sonra sanırım kahvenin ıslanması sebebiyle ağırlaşıyor ve kağıtla beraber kahve ekipmanın içine doğru kayıyor. Acaba orijinal chemex ekipmanında böyle bişey yaşanıyor mu?
 
Selamlar ben bu ürünle hazırlanan kahveden içtim. Mantar detayı çok güzel ıslak elle bile kaymıyor. Kahvenin biraz çabuk soğumasından başka şikayet edilecek bir yanını görememiştim. Klasik chemex kağıdıyla kullanabilirsiniz ağız genişlikleri hemen hemen aynı.
Ece hanım merhaba; nihayet ürünü aldım orijinal chemex filtresi ile demleme yaptım. Ancak şöyle bir sıkıntım var. Demlemeye başladığımda bir zaman sonra sanırım kahvenin ıslanması sebebiyle ağırlaşıyor ve kağıtla beraber kahve ekipmanın içine doğru kayıyor. Acaba orijinal chemex ekipmanında böyle bir şey yaşanıyor mu?
 
Ömer bey nihayet ürünü aldım orijinal chemex filtresi ile demleme yaptım. Ancak şöyle bir sıkıntım var. Demlemeye başladığımda bir zaman sonra sanırım kahvenin ıslanması sebebiyle ağırlaşıyor ve kağıtla beraber kahve ekipmanın içine doğru kayıyor. Acaba orijinal chemex ekipmanında böyle bişey yaşanıyor mu?
Bende orijinali yok ama bende kayma da yoktu. Yapışıyor duvara sağlam şekilde...
 
Ece hanım merhaba; nihayet ürünü aldım orijinal chemex filtresi ile demleme yaptım. Ancak şöyle bir sıkıntım var. Demlemeye başladığımda bir zaman sonra sanırım kahvenin ıslanması sebebiyle ağırlaşıyor ve kağıtla beraber kahve ekipmanın içine doğru kayıyor. Acaba orijinal chemex ekipmanında böyle bir şey yaşanıyor mu?
Orjinal Chemex'de de oluyor. Chemex olsun V60 olsun pour over fazla incelik istediğinden ben Moccamaster'da huzuru buldum ☺️ Chemex'i (şaka değil) şantiyede Mimar abilerimizden biri demliyordu. Video'nun 7.dk James Hoffmann kağıt filtreyi metalin üzerine koyup demliyor. Nitelikli kahvenin altın çocuğu öyle yapıyorsa bence bizler de yapabiliriz😂

 
Orjinal Chemex'de de oluyor. Chemex olsun V60 olsun pour over fazla incelik istediğinden ben Moccamaster'da huzuru buldum ☺️ Chemex'i (şaka değil) şantiyede Mimar abilerimizden biri demliyordu. Video'nun 7.dk James Hoffmann kağıt filtreyi metalin üzerine koyup demliyor. Nitelikli kahvenin altın çocuğu öyle yapıyorsa bence bizler de yapabiliriz😂


Gerçekten öyle. Çok da kendimizi sıkmamıza gerek yok aslında :D Teşekkür ederim
 
Gerçekten öyle. Çok da kendimizi sıkmamıza gerek yok aslında :D Teşekkür ederim
Kahve güzelse her türlü keyif alırsınız☺️ Kanada'da öğrenciyken yurt odasında 20 Cad'e (o zamanın parasıyla 75/80 lira) Bim'de satılan makinelerden hallice bir filtre makinesi ve Krups'ın baharat değirmeni vardı ama ucuzcu markete bile Toronto bir yana Vancouver'dan Quebec'den bile şahane kahveler gelirdi. O mütevazi ekipmanlarla içtiğim kahveyi 3.dalga görünümlü çoğu kafede içmedim.
 
Kahve güzelse her türlü keyif alırsınız☺️ Kanada'da öğrenciyken yurt odasında 20 Cad'e (o zamanın parasıyla 75/80 lira) Bim'de satılan makinelerden hallice bir filtre makinesi ve Krups'ın baharat değirmeni vardı ama ucuzcu markete bile Toronto bir yana Vancouver'dan Quebec'den bile şahane kahveler gelirdi. O mütevazi ekipmanlarla içtiğim kahveyi 3.dalga görünümlü çoğu kafede içmedim.
Harikaymış :) Bazen kalıplara kendimizi uyduruyoruz işin keyfi hallice kaçıyor. özgülüğü yitirmemek gerek :)
 
Geri
Üst