ogakuzar
Barista
- Konum
- Sakarya
Daha fazla
- Değirmen
- 1ZPresso K-Pro
- Ekipmanlar
- V60, Crystal-Eye, Aeropress, Cezve, Clever, French Press, Origami, Mugen, Mokapot, Chemex
- Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
- Evet
- Kahve Arkadaşlığı İl
- Sakarya
Merhaba forum ahalisi,
Bendeniz bu başlığı; eğer bir şeyi yanlış yapıyorsam düzeltebilmek ve bu başlığın benimle aynı duruma düşebilecek kişilere emsal olması için; bir şeyi yanlış yapmıyorsam da, bilmiyorum ki ne için açıyorum.
Bir süredir Tchibo'nun seramik dişli el değirmenini kullanıyordum. İşte bildiğiniz üzere; tutarsız öğütümler, bir öyle bir böyle kahveler, bir sürü toz falan. Günde üç demleme yaptığımda bir tanesi güzel oluyordu işte hasbelkader.
3 gün önce Molent g50 aldım; çünkü bu forumda da, kahveyle alakalı her yerde de iyi bir değirmenin iyi kahve çekirdeğinden sonra en önemli ikinci enstrüman olduğu söyleniyor ve bendeniz elimdeki çekirdekleri seramik değirmenle heder etmek istemiyorum.
Ve bunun sonucunda bendeniz 3 gündür lezzetli kahve içemiyorum. Bir sürü şey denedim. 300 grama yakın kahve ziyan oldu. Bir şeyi beceremediğimi-anlamadığımı düşünerek denedikçe denedim, yok, bir türlü olmadı.
Kahve Fabrikası, Kafein Kültür, Preon ve Clean Cup çekirdeklerini kullandım, denedim, olmadı.
Buzdağı su kullandım, kaynak suyu kullandım, olmadı.
V60'ta, Moccamaster'da, Aeropress'te ve Clever'da denedim, olmadı.
Reçeteleri birebir uyguladım. Suyun sıcaklığını ölçtüm, denedim, olmadı.
Yani olmadı derken, bayağı bayağı olmadı, büyükçe bir olmadı. Hani demleme yanlış gider de, aromanın üstü kapanır, biraz acılaşır, ekşileşir falan ya; öyle değil. Komple olmadı, ilk kez lavaboya kahve döktüm içemeyip.
Acaba korona mı oldum, diye düşündüm. Yok, hâlâ her bir şeyin tadını-kokusunu alabiliyorum, şükür. Denedim çünkü, ciddi ciddi korona olduğumu düşünüp farklı farklı şeylerin tadına baktım. Yok, korona da değilim şükür.
En son bu sabah, Aeropress'i aldım, KafeinKültür'ün La Tanairi kahvesini Hoffman metoduyla, g50'de 21 klik ile öğüterek demledim. Öğütme sonucu gayet homojendi ve neredeyse hiç toz yoktu. Sonuç olarak sirke-toprak aromalı koyu kahverengi su içtim.
Sonra birebir aynı parametreler ile seramik dişli değirmende öğüterek demledim. Ölçü mölçü, klik falan hak getire. Türk kahvesi ayarı ile v60 arası, g50'nin 21 klik civarına benzer ve tozlu bir öğütüm.
E sonuç olarak şu an çok parlak-müthiş bir kahve değilse de lezzetli bir kahve içiyorum, içtiğim şey bir tiksinti uyandırmıyor yani en azından, gayet içilebilir. Bunları yazarken aftertaste'i de oturdu damağıma tatlı tatlı.
Bu durum neden kaynaklanıyor? Sorun bende mi? Eğer elinizde ise lütfen bendenizi aydınlatın bu konuda.
Bendeniz bu başlığı; eğer bir şeyi yanlış yapıyorsam düzeltebilmek ve bu başlığın benimle aynı duruma düşebilecek kişilere emsal olması için; bir şeyi yanlış yapmıyorsam da, bilmiyorum ki ne için açıyorum.
Bir süredir Tchibo'nun seramik dişli el değirmenini kullanıyordum. İşte bildiğiniz üzere; tutarsız öğütümler, bir öyle bir böyle kahveler, bir sürü toz falan. Günde üç demleme yaptığımda bir tanesi güzel oluyordu işte hasbelkader.
3 gün önce Molent g50 aldım; çünkü bu forumda da, kahveyle alakalı her yerde de iyi bir değirmenin iyi kahve çekirdeğinden sonra en önemli ikinci enstrüman olduğu söyleniyor ve bendeniz elimdeki çekirdekleri seramik değirmenle heder etmek istemiyorum.
Ve bunun sonucunda bendeniz 3 gündür lezzetli kahve içemiyorum. Bir sürü şey denedim. 300 grama yakın kahve ziyan oldu. Bir şeyi beceremediğimi-anlamadığımı düşünerek denedikçe denedim, yok, bir türlü olmadı.
Kahve Fabrikası, Kafein Kültür, Preon ve Clean Cup çekirdeklerini kullandım, denedim, olmadı.
Buzdağı su kullandım, kaynak suyu kullandım, olmadı.
V60'ta, Moccamaster'da, Aeropress'te ve Clever'da denedim, olmadı.
Reçeteleri birebir uyguladım. Suyun sıcaklığını ölçtüm, denedim, olmadı.
Yani olmadı derken, bayağı bayağı olmadı, büyükçe bir olmadı. Hani demleme yanlış gider de, aromanın üstü kapanır, biraz acılaşır, ekşileşir falan ya; öyle değil. Komple olmadı, ilk kez lavaboya kahve döktüm içemeyip.
Acaba korona mı oldum, diye düşündüm. Yok, hâlâ her bir şeyin tadını-kokusunu alabiliyorum, şükür. Denedim çünkü, ciddi ciddi korona olduğumu düşünüp farklı farklı şeylerin tadına baktım. Yok, korona da değilim şükür.
En son bu sabah, Aeropress'i aldım, KafeinKültür'ün La Tanairi kahvesini Hoffman metoduyla, g50'de 21 klik ile öğüterek demledim. Öğütme sonucu gayet homojendi ve neredeyse hiç toz yoktu. Sonuç olarak sirke-toprak aromalı koyu kahverengi su içtim.
Sonra birebir aynı parametreler ile seramik dişli değirmende öğüterek demledim. Ölçü mölçü, klik falan hak getire. Türk kahvesi ayarı ile v60 arası, g50'nin 21 klik civarına benzer ve tozlu bir öğütüm.
E sonuç olarak şu an çok parlak-müthiş bir kahve değilse de lezzetli bir kahve içiyorum, içtiğim şey bir tiksinti uyandırmıyor yani en azından, gayet içilebilir. Bunları yazarken aftertaste'i de oturdu damağıma tatlı tatlı.
Bu durum neden kaynaklanıyor? Sorun bende mi? Eğer elinizde ise lütfen bendenizi aydınlatın bu konuda.
Son düzenleme:



