• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Bir Garip Değirmen Sorunsalı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ogakuzar
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ogakuzar

Barista
Konum
Sakarya
Daha fazla  
Değirmen
1ZPresso K-Pro
Ekipmanlar
V60, Crystal-Eye, Aeropress, Cezve, Clever, French Press, Origami, Mugen, Mokapot, Chemex
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Sakarya
Merhaba forum ahalisi,
Bendeniz bu başlığı; eğer bir şeyi yanlış yapıyorsam düzeltebilmek ve bu başlığın benimle aynı duruma düşebilecek kişilere emsal olması için; bir şeyi yanlış yapmıyorsam da, bilmiyorum ki ne için açıyorum.
Bir süredir Tchibo'nun seramik dişli el değirmenini kullanıyordum. İşte bildiğiniz üzere; tutarsız öğütümler, bir öyle bir böyle kahveler, bir sürü toz falan. Günde üç demleme yaptığımda bir tanesi güzel oluyordu işte hasbelkader.
3 gün önce Molent g50 aldım; çünkü bu forumda da, kahveyle alakalı her yerde de iyi bir değirmenin iyi kahve çekirdeğinden sonra en önemli ikinci enstrüman olduğu söyleniyor ve bendeniz elimdeki çekirdekleri seramik değirmenle heder etmek istemiyorum.
Ve bunun sonucunda bendeniz 3 gündür lezzetli kahve içemiyorum. Bir sürü şey denedim. 300 grama yakın kahve ziyan oldu. Bir şeyi beceremediğimi-anlamadığımı düşünerek denedikçe denedim, yok, bir türlü olmadı.
Kahve Fabrikası, Kafein Kültür, Preon ve Clean Cup çekirdeklerini kullandım, denedim, olmadı.
Buzdağı su kullandım, kaynak suyu kullandım, olmadı.
V60'ta, Moccamaster'da, Aeropress'te ve Clever'da denedim, olmadı.
Reçeteleri birebir uyguladım. Suyun sıcaklığını ölçtüm, denedim, olmadı.
Yani olmadı derken, bayağı bayağı olmadı, büyükçe bir olmadı. Hani demleme yanlış gider de, aromanın üstü kapanır, biraz acılaşır, ekşileşir falan ya; öyle değil. Komple olmadı, ilk kez lavaboya kahve döktüm içemeyip.
Acaba korona mı oldum, diye düşündüm. Yok, hâlâ her bir şeyin tadını-kokusunu alabiliyorum, şükür. Denedim çünkü, ciddi ciddi korona olduğumu düşünüp farklı farklı şeylerin tadına baktım. Yok, korona da değilim şükür.

En son bu sabah, Aeropress'i aldım, KafeinKültür'ün La Tanairi kahvesini Hoffman metoduyla, g50'de 21 klik ile öğüterek demledim. Öğütme sonucu gayet homojendi ve neredeyse hiç toz yoktu. Sonuç olarak sirke-toprak aromalı koyu kahverengi su içtim.
Sonra birebir aynı parametreler ile seramik dişli değirmende öğüterek demledim. Ölçü mölçü, klik falan hak getire. Türk kahvesi ayarı ile v60 arası, g50'nin 21 klik civarına benzer ve tozlu bir öğütüm.
E sonuç olarak şu an çok parlak-müthiş bir kahve değilse de lezzetli bir kahve içiyorum, içtiğim şey bir tiksinti uyandırmıyor yani en azından, gayet içilebilir. Bunları yazarken aftertaste'i de oturdu damağıma tatlı tatlı.

Bu durum neden kaynaklanıyor? Sorun bende mi? Eğer elinizde ise lütfen bendenizi aydınlatın bu konuda.
 
Son düzenleme:
Merhaba, öğütülmüş çekirdeklerin fotoğraflarını paylaşmanız mümkün olur mu acaba?
 
Tahmin ediyorum ki kahveleriniz az kavrum ve under extraction sorunu ile karşılaşıyorsunuz. Under extraction az kavrum kahvelerde büyük taneli öğütüm olduğunda karşılaşılan bir problem. İnce öğütüm veya yüksek sıcaklık ve çok uzun demleme süreleri bu sorunu çözer ancak.
 
Merhaba hocam, öğütümlerde beni rahatsız eden bir durum göremedim. Hangi ilde yaşıyorsunuz? Forumdan bir arkadaşla beraber demleme yapıp, tadım yapmanın faydası olur diye düşünüyorum. Ankaradaysanız birlikte bir kahve içebiliriz.
 
@Oguzhan
Nitelikli kahveye tchibo değirmen ile mi başladınız? Belki damağınızı eğitememiş olabilirsiniz?
 
@Losthero15 evet açık kavrum. Ama verilen reçeteyi de uyguladığımda pek hoş bir çıktı alamıyorum.

@cemocamm pek teşekkür ederim ama Sakarya'dayım. Buradaki Kahve Akademisi'ne gidip "Bana şu işi bi' güzel öğretin lütfen" demeyi düşünüyorum.

@NoDRaC hocam şu son günlerde fazla kafein dolayısıyla kafa karışıklığı yaşayarak bu dediğinizi ben de düşündüm "acaba komple yanlış mı anladım?" diye. Ama sonra aklıma geldi ki, bendeniz demlemeye Tchibo değirmen ile başladım. Ama nitelikli kahveye "ikram edilen arkadaş" olarak başladım ve çok güzel kahveler de içtim demlemeye başlamadan önce. Ama şu son aylarda "Neyse böyle de içilir, n'apalım..." diye diye damağımda bir şeyleri bozmuş olabilirim, bilmiyorum ki.

Hiçbir şey anlamadım 😄
 
Reçeteler Allah'ın emri değil, bence reçetedeki değerlerden başla ama öğütüm ayarını, su sıcaklığını en önemlisi de kahve miktarını kendi damak tadına göre değiştirmeyi dene
 
Çok ilginç bir sorunsal, iki kere ikiyi beş buluyorum niye böyle oluyor ki tadında. :)
Az toz üreten nispeten homojen öğütümler daha dengeli tatların ortaya çıkmasına yardım eder diye biliyoruz biz, hep de böyle deneyimledik.
 
Döküşte bir problem olabilir diye düşünüyorum. Ben de çaydanlıkla ya da kettle ile dökerken, sapirdatma oldugunda acı cozunmemis sacma kahveler olabiliyordu. Kettle için bilgi vermemissiniz hocam🤔
 
Çekirdeklerim de bunlar daha önce molindio alıyordum onlar güzeldi french pres kullanıyordum o zaman . Bunları eminönünde bi kahveciden aldım
 

Ekli dosyalar

  • C653E9E8-2BAE-4673-A4DE-C9083398B867.jpeg
    C653E9E8-2BAE-4673-A4DE-C9083398B867.jpeg
    118.3 KB · Görüntüleme: 43
Hocam normal :) bir süre sonra alışırsınız… ilk defa başladıysanız ve klasik ofis kahvesi veya starbucks tipi içiciyseniz eğer nitelikli kahve denilen şey çok garip meyve çayı gibi bir şey.. bu ne ya diyorsunuz sonra biraz sürü psikolojisi biraz plasebo ile “ keyifli tad aldım falan oluyo”… ekipman reçete vs derken alışıyorsunuz vs vs
 
Hocam normal :) bir süre sonra alışırsınız… ilk defa başladıysanız ve klasik ofis kahvesi veya starbucks tipi içiciyseniz eğer nitelikli kahve denilen şey çok garip meyve çayı gibi bir şey.. bu ne ya diyorsunuz sonra biraz sürü psikolojisi biraz plasebo ile “ keyifli tad aldım falan oluyo”… ekipman reçete vs derken alışıyorsunuz vs vs
“Biraz sürü psikolojisi, biraz placebo” kısmına katılıyorum. “Ticari kahveye hayır” diye diye aylık 400-500 lira sırf çekirdeğe harcar olduk….
 
Merhaba forum ahalisi,
Bendeniz bu başlığı; eğer bir şeyi yanlış yapıyorsam düzeltebilmek ve bu başlığın benimle aynı duruma düşebilecek kişilere emsal olması için; bir şeyi yanlış yapmıyorsam da, bilmiyorum ki ne için açıyorum.
Bir süredir Tchibo'nun seramik dişli el değirmenini kullanıyordum. İşte bildiğiniz üzere; tutarsız öğütümler, bir öyle bir böyle kahveler, bir sürü toz falan. Günde üç demleme yaptığımda bir tanesi güzel oluyordu işte hasbelkader.
3 gün önce Molent g50 aldım; çünkü bu forumda da, kahveyle alakalı her yerde de iyi bir değirmenin iyi kahve çekirdeğinden sonra en önemli ikinci enstrüman olduğu söyleniyor ve bendeniz elimdeki çekirdekleri seramik değirmenle heder etmek istemiyorum.
Ve bunun sonucunda bendeniz 3 gündür lezzetli kahve içemiyorum. Bir sürü şey denedim. 300 grama yakın kahve ziyan oldu. Bir şeyi beceremediğimi-anlamadığımı düşünerek denedikçe denedim, yok, bir türlü olmadı.
Kahve Fabrikası, Kafein Kültür, Preon ve Clean Cup çekirdeklerini kullandım, denedim, olmadı.
Buzdağı su kullandım, kaynak suyu kullandım, olmadı.
V60'ta, Moccamaster'da, Aeropress'te ve Clever'da denedim, olmadı.
Reçeteleri birebir uyguladım. Suyun sıcaklığını ölçtüm, denedim, olmadı.
Yani olmadı derken, bayağı bayağı olmadı, büyükçe bir olmadı. Hani demleme yanlış gider de, aromanın üstü kapanır, biraz acılaşır, ekşileşir falan ya; öyle değil. Komple olmadı, ilk kez lavaboya kahve döktüm içemeyip.
Acaba korona mı oldum, diye düşündüm. Yok, hâlâ her bir şeyin tadını-kokusunu alabiliyorum, şükür. Denedim çünkü, ciddi ciddi korona olduğumu düşünüp farklı farklı şeylerin tadına baktım. Yok, korona da değilim şükür.

En son bu sabah, Aeropress'i aldım, KafeinKültür'ün La Tanairi kahvesini Hoffman metoduyla, g50'de 21 klik ile öğüterek demledim. Öğütme sonucu gayet homojendi ve neredeyse hiç toz yoktu. Sonuç olarak sirke-toprak aromalı koyu kahverengi su içtim.
Sonra birebir aynı parametreler ile seramik dişli değirmende öğüterek demledim. Ölçü mölçü, klik falan hak getire. Türk kahvesi ayarı ile v60 arası, g50'nin 21 klik civarına benzer ve tozlu bir öğütüm.
E sonuç olarak şu an çok parlak-müthiş bir kahve değilse de lezzetli bir kahve içiyorum, içtiğim şey bir tiksinti uyandırmıyor yani en azından, gayet içilebilir. Bunları yazarken aftertaste'i de oturdu damağıma tatlı tatlı.

Bu durum neden kaynaklanıyor? Sorun bende mi? Eğer elinizde ise lütfen bendenizi aydınlatın bu konuda.
Elinizde bu kadar güzel çekirdekler varken, yan yana tadım yaparsanız, sorunu daha iyi anlarsınız. Yaptınız mı? ya da yapmak ister misiniz?
 
Bana kalırsa kahveden beklentiniz farklı. Molent’e geçtiğinizde Molent g50 kullanıcılarının öğütme boyutlarını referans aldığınız için standarta yakın fincanlar çıkarıyorsunuz. Öte yandan seramik burr’e sahip değirmende böyle bir durum yoktu, kendi damak tadınıza göre ayarlıyordunuz öğütüm derecesini. Yerinizde olsam gözü karartırdım g50’de, reçeteleri bir kenara bırakıp damak tadıma en uygun öğütüm kalınlığını bulmaya çalışırdım. En azından bu sayede sorun var mı, varsa değirmende mi yoksa sizin kahveden beklentinizde mi onu anlayabilirsiniz
 
Ama nitelikli kahveye "ikram edilen arkadaş" olarak başladım ve çok güzel kahveler de içtim demlemeye başlamadan önce. Ama şu son aylarda "Neyse böyle de içilir, n'apalım..." diye diye damağımda bir şeyleri bozmuş olabilirim, bilmiyorum ki.

Bence durum şu seramik dişli ile öğüttüğünüz kahvede demleme problemi olacağı için damağınız bu tada alıştı. Düzgün öğütülmüş bir kahvede demleme düzeldiği için alışık olmadığınız bir tad ile karşılaştınız. Bence bu tad sizi şaşırtıyor. Bu tadı seveceksiniz diye bir kural yok.

@ulaspresso katılıyorum. Maalesef reçete diye bir kavram ortaya çıkarıldı. Bir iki yıl öncesine kadar reçete diye bir şey konuşmuyorduk bile. Her ne kadar benzer parametreler ile demleme kalksanız kahve değişen bir içecek. Bugün öğütüp demlediğiniz kahve ile bir hafta sonra öğütüp demlediğiniz kahve bambaşka oluyor. Bu bilimsel olarak kanıtlanmış bir gerçek. Bu durumda reçete nin ne kadar saçma bir kavram olduğu ortaya çıkıyor. Bardakta aldığınız sonuca göre kendinizi modifiye etmelisiniz. Nedir bunlar kabaca bitter tadlar baskınsa daha kalın öğütüm veya daha soğuk bir su kullanmak. Ekşi tadlar baskın o zaman daha ince öğütmek veya daha sıcak su kullanmak. İçtiğiniz kahve gövdesi düşük kahve/su oranını artırmak. Bardakta ki sonucu asla aroma bazında değerlendirmeyin. Sonuçtan mutlu olma şansınız kalmaz.
 
Geri
Üst