• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

beğenmediğiniz çekirdekleri nasıl değerlendiriyorsunuz ?

İsim
Kaan
Daha fazla  
İsim
Kaan
Herkerse merhabalar ,

hepimizin bildiği gibi çekirdek fiyatları çok arttı. Aldığınız ancak tadını gerçekten hiç beğenmediğiniz çekirdekleri nasıl değerlendiriyorsunuz ?
Farklı değerlendirme imkanı varsa onları da bilmek, öğrenmek isterim.

sevgiler
 
cold brew, bir çok hatayı ortadan kaldırıyor.
sütlü kahve içen eşe dosta yapıyorum, süt hatayı örtüyor.
çok içilemiyecek gibiyse gübre.
 
Ben clever yardımıyla japanese cold brew yapıyorum genellikle.

300 gr buz, 300 gr su 38 gram kahve. Clever ile yaptığım için çok ince çekmeme de gerek kalmıyor. Normalde çektiğimden 2-3 step inceltiyorum 1zpresso jx ile.

Gayet başarılı sonuçlar çıkıyor. Hatta özellikle bu yöntemle kullanmak için 1 kg ucuz çekirdek siparişi verdim dün 😂
 
Ben clever yardımıyla japanese cold brew yapıyorum genellikle.

300 gr buz, 300 gr su 38 gram kahve. Clever ile yaptığım için çok ince çekmeme de gerek kalmıyor. Normalde çektiğimden 2-3 step inceltiyorum 1zpresso jx ile.

Gayet başarılı sonuçlar çıkıyor. Hatta özellikle bu yöntemle kullanmak için 1 kg ucuz çekirdek siparişi verdim dün 😂
tam tarif yazar mısınız?
 
Cold brew, sütlü ya da Türk kahvesi şeklinde tüketiyorum. Yıllarca çifte kavrulmuş, ıvır zıvır diye diye leş gibi yanık tkler içince bünye filtrede olduğu gibi tepki vermiyor. İyice leş 200-300gr duruyordu bir süredir onu da yukarıda gübre demişler öyle yapayım bari.
 
tam tarif yazar mısınız?
Karafa 300 gr buz koyup buzluğa atıyorum öncelikle diğer şeyleri hazırlarken. Tabi bu biraz riskli. Kahve direkt buzun üstüne döküldüğü için bir şey olmaz diyen de var çatlayabilir diyen de var. O yüzden karaf olarak 1 kg’lık konserve şişesi kullanıyorum şimdiye kadar bi sorun yaşamadım. Her ihtimale karşı lavabonun içinde başlatıyorum akışı.

Başa dönersek. Jx ile 2 tam tur öğütüyorum kahveyi. 300 gr suyu kaynatıp clevera döktükten sonra üstüne kahveyi ekleyip kronometreyi çalıştırıyorum.
İlk başta kahveyi iyice karıştırıp tamamen ıslanmasını sağlıyorum. Az su olduğu için biraz zorluyor. İlk 30 saniye bununla geçiyor zaten. Sonra 1.50ye kadar dokunmuyorum hiç. 1.50de diptende değil üstten de değil ortadan 4-5 tur karıştırıp 2.30 gibi karafın üstüne alıyorum. Filtre olarak standart tchibo filtresi kullanıyorum. Akış yaklaşık 35-40 saniye sürüyor.

Bu tarifim filtre diye aldığımız ama biraz daha koyu çekirdekler için. Daha açık çekirdek kullandığımda 3 klik incelttim ve akışı 2.45te başlattım daha iyi sonuç aldım.

Elimden geldiğince detaylı açıklamaya çalıştım ancak atladığımı düşündüğünüz noktalar varsa yine yardımcı olmaya çalışırım
 
Değer verdiğim kavurucuysa geri-bildirim yaptıktan sonra latte olarak değerlendiriyorum.
Yeni denediğim tanımadığım bir kavurucuysa bir şey demiyorum; yine latte olarak değerlendiriyorum. :)
 
Karafa 300 gr buz koyup buzluğa atıyorum öncelikle diğer şeyleri hazırlarken. Tabi bu biraz riskli. Kahve direkt buzun üstüne döküldüğü için bir şey olmaz diyen de var çatlayabilir diyen de var. O yüzden karaf olarak 1 kg’lık konserve şişesi kullanıyorum şimdiye kadar bi sorun yaşamadım. Her ihtimale karşı lavabonun içinde başlatıyorum akışı.

Başa dönersek. Jx ile 2 tam tur öğütüyorum kahveyi. 300 gr suyu kaynatıp clevera döktükten sonra üstüne kahveyi ekleyip kronometreyi çalıştırıyorum.
İlk başta kahveyi iyice karıştırıp tamamen ıslanmasını sağlıyorum. Az su olduğu için biraz zorluyor. İlk 30 saniye bununla geçiyor zaten. Sonra 1.50ye kadar dokunmuyorum hiç. 1.50de diptende değil üstten de değil ortadan 4-5 tur karıştırıp 2.30 gibi karafın üstüne alıyorum. Filtre olarak standart tchibo filtresi kullanıyorum. Akış yaklaşık 35-40 saniye sürüyor.

Bu tarifim filtre diye aldığımız ama biraz daha koyu çekirdekler için. Daha açık çekirdek kullandığımda 3 klik incelttim ve akışı 2.45te başlattım daha iyi sonuç aldım.

Elimden geldiğince detaylı açıklamaya çalıştım ancak atladığımı düşündüğünüz noktalar varsa yine yardımcı olmaya çalışırım
Çok teşekkür ederim, detaylı ve açık olmuş zahmet oldu sağ olun.
 
Bir çekirdeği hiç beğenmemem için ya gereğinden az kavrulup bitkisel tatlara sahip olması ya da yanık ve isli tatlara sahip olması gerekir. Bu iki durumda da kavurucuyla iletişime geçip öneri isterim ki büyük ihtimal sonuç çıkmaz çünkü muhtemelen kavrum hatasıdır. Bu durumda telafi veya iade isterim. (Geri bildirim yap, sonra çöp niyetine kullan durumu bana ters, para ağaçta yetişmiyor maalesef.)

Ha çekirdek sadece biraz koyu kavrumsa ve bana hitap etmemişse o zaman klasik tat seven ailemle paylaşıyorum.
 
Herkerse merhabalar ,

hepimizin bildiği gibi çekirdek fiyatları çok arttı. Aldığınız ancak tadını gerçekten hiç beğenmediğiniz çekirdekleri nasıl değerlendiriyorsunuz ?
Farklı değerlendirme imkanı varsa onları da bilmek, öğrenmek isterim.

sevgiler
Koyu kavrulduğu için beğenmediysem türk kahvesi olarak tüketiyorum. Tadı bana uymadıysa eşe dosta ikram ediyorum. Bi beğenen çıkıyo genelde. Sadece 1 kahvede çok rezil bi sonuç olmuştu açık kavrumdu aradım yenisini gönderdiler.
 
çok tşk ederim bilgiler için , benimde cold brew yapma zamanım gelmiş demekki. uzun zamandır cold drip alasım vardı zaten :)

Tadını beğenmediğim kahveye bende çok denk gelmedim bugüne kadar , ancak yurt dışından aldığım bir çekirdekti o nedenle iadesi mümkün değil maalesef , orta kavrulmuş bir çekirdekti , V60 için almıştım. Elimde azar azar kalan farklı çekirdekler ile karıştırdım , biraz daha iyi oldu ama , bende blend seven bir kahveci olamadım , o nedenle cold brew deneyeceğim, yoksa gübre olacak :)

tekrar teşekkürler.
 
Aslında cold brew olarak kullanıyorum ama birkaç ay önce aylık alımda aldığım bir çekirdek çözünmüyor, su gibi çıkıyordu. o kahveyi hiçbir şekilde düzgün içemedim. V60'da zaten underextract çıkıyordu, moka pot denedim. Adeta içine limon sıkmış gibi oldu, cold brew denedim tadı mide bulandırdı
 
Pully grind ile burr değirmen temizliği yaptıktan sonra, kullanımdan önceki öğütüm için kullanıyorum.
 
Henüz kahvenin gizemli dünyasını keşfetmemiş olan tanidiklarima armağan ediyorum. 😂
 
Ben lavanta ya da gül yaprakları ekliyorum V60 demlemelerinde. Tabi çok yoğun olmamak şartıyla o zaman baya bir fark oluyor kahvede. Onun dışında bence ne soğuk demleme ne de diğerleri fark etmiyor. Her durumda tadı maalesef aşağı yukarı aynı oluyor.
 
Geri
Üst