Merhaba Kahve kulübü,
Son zamanlarda, Podisi’nin sayfasına girişlerde, “kahvekulubu.net” bir dilim yüzdesi oluşturmaya başladı. Farketmem geç olduysa da görünce, bean to bar için ayrı başlıklarınız olmasından, ilginizden, yazdıklarınızdan çok memnun oldum.
Hem Podisi’yi biraz anlatmak, hem de ufak bir sürpriz yapmak istedim size.
Ben Belgin, IT uzmanlığından (koşar adım) genç yaşta emekli oldum diyelim.
Beni Podisi’ye götüren yol ilginç bir noktada başladı aslında. Yaklaşık 9-10 yıl önce hobi olarak evde bira üretimine başlamıştık. Zamanla geliştirdik, biralar tuttu, ödüller aldı derken biz de bu işe ciddi eğildik, üzerine eklememiz gerekenlere yoğunlaştık ve ilk iş, tadımlarda buğday birasından muz aroması alma klişesinin ötesine geçebilmek için, Tatlar, Aromalar ve duyularımıza etkisi üzerine bir eğitim aldık.
Dönüm noktam biraz burası oldu. Bir duyu seti aracılığıyla başlayıp, derken damak çalıştırmak için yediğim içtiğim her şeye ama özellikle de kahveye yoğunlaştım. Kronotrop’un baş kavurmacısı Özgün ile yolumuz bu bira-kahve ekseninde kesişti. Kahve, şarap derken, çikolatanın da, bildiğimiz o klasik tadın aksine büyüleyici bir derinlikte aroma ve tat diyarı olduğunu keşfettim. Bal tadımcısı olma hayalimden çikolata için vazgeçtim
Özgün, bende biraz çekirdek var, kavurup deneyelim demesiyle kanıma girdi. Bir gün oturduk çalıştık kavurduk, ben teçhizat edinip çikolataya çevirdim, tattık , o klasik cümleyi kurduk ( bu çikolata ise bugüne kadar yediklerimiz neydi?) ve işte o günden beri bu döngü devam ediyor
Fark etmiş olacağınız gibi en önem verdiğimiz konu aslında sonuçta ortaya çıkan “tat”, en iddialı olduğumuz kısım da bu. Neden mi?
Öncelikle çekirdekler! Kullandığım çekirdekleri instagram hesabımdan paylaşıyorum, açıklamalarını hikayelerini yazıyorum, yeniden burada yer işgal etmek istemem, isteyene linklerini paylaşabilirim. Gerçekten şu an Türkiye’de bulunabilecek en özel, birinci sınıf ve bedeli yüksek çekirdekler. Bunları şimdi sattığım fiyatlara indirgeyebilmek için, getirtmede ve sabit giderlerdeki avantajlarımı yansıtmaya çalışıyorum, gittiği yere kadar böyle devam etsin dilerim.
Kavurma, güçlü silahlarımdan biri, Kronotrop-Özgün malumunuz, anlatmama gerek yok ve bu aşamanın onun elinden geçiyor olması büyük şans. Olabildiğince meyvemsiliği ön planda tutuyoruz -tamamen kişisel tercihim- , çikolatanın tadını domine etmesini istiyorum. Kahve bir meyve de kakao değil mi yani
Gelelim benim rolüme, meyvemsiliği ön planda tutarak, benim sizin beğenebileceğimiz bir tat yaratıyorum evet, ama sizin kahvedeki amacınız da, nescafe classic içen eşinizi dostunuzu kahvenin gerçek tadıyla tanıştırmak değil midir birazda? Aynı misyonla, kuvertürden yapılma jenerik çikolata tadından, gerçek çikolata tadına, aşamalı bir geçiş yaratmak istedim damaklarda. Meyvemsiliği baskın Mexican Tabasco çekirdeğine biraz da roasted profili ön plandaki Peru Ucayali River çekirdeklerden ekledim ve dengeledim örneğin, %68 Podisi Blend’ler ortaya çıkmış oldu. Neden etiketlerine çekirdek yazmıyorsun derseniz, elimde o an ne çekirdek varsa blend yaptığım için, belirli bir şey yazmak büyük yalan olurdu. Bir ambalajdan 1000 adet basılıyor, daha 100.de benim elimdeki atıyorum Papua New Guinea bitmiş olsa da hala orada o yazacaktı. 68%’ler aromalı ayrıca. Çünkü yine tatlar, uyumlu eşleşmeler tutkum için bir oyun alanı yaratmak istedim. Keyif anlarımda viski içerken ne isterdim, bir fincan earl grey ile ne isterdim, hangi kahve ile ne isterdim derken reçeteler döküldü. Çok hafif tuttum aromaları ki, arkadan en baskın olarak yine çikolatanın kendi tadı ön planda olsun. Eleştiri geliyor, portakalı az, çileği az, biberi az… bunları anlatıp hala onları ikna edemiyorsam kibarca market raflarında alışık oldukları yoğun aromalandırılmış paketlere yada Beyoğlu Çikolatası’na yönlendiriyorum.
Ve de tadımcısına, meraklısına olduğu gibi Single Origin halinde, %80 tabletler hazırladım. Bunlar hep doğru adreslere gitti, ondan çok mutluyum mesela!
Sizin farkınız ne derseniz , bu işe başlama sebebimiz olan tat-aroma tutkumuzu yansıtabilmek ve ticari güdümlerle yüzlerce satış noktasında birden olmak istemememiz. Saat 3’de yemeği biten esnaf lokantası gibi butik üreticiyiz, çekirdek stoğumuz bitiyorsa bitiyordur. Az ve öz üretim anlayışı...
Tüketici için şans ki , şimdi bean to bar sahasında birden fazla üretici var, hatta artık Podisi’nin en çok satanları ile birebir aynı reçeteleri uygulayan dahi var, lütfen alın, deneyin, kıyaslayın. Aynı çekirdek iki farklı üreticide nasıl sonlanmış, aynı malzeme iki farklı çikolatada nasıl olmuş? Kahvede yaptığınız gibi çikolata da bizzat deneyimleyin. Ben yerli yabancı ürünlerde bunu sık sık yapıyor ve not alıyorum.
Süprize gelirsek de, bu deneyimi yaşayabilmeniz ve Podisi’ye olan ilginiz için teşekkür etmek adına, Kahve Kulübü üyelerine özel bu hafta sonu için (12-13-14 Mart) indirim yapmak istedim.
80 TL üzerinde geçerli 10 TL indirim için KAHVEKULUBU10
150 TL üzerinde geçerli 20 TL indirim için KAHVEKULUBU20 kodu ile profildeki linkten edinebilirsiniz.
Herkese sevgiler,Belgin