• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Başlıksız Portafilter kullanırken istediğim kıvamı alamıyorum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AN1L
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

AN1L

Üye
İsim
Anıl
Daha fazla  
İsim
Anıl
Espresso Makinesi
Lelit Mara X Pl62x
Değirmen
Lelit Fred PL043MMI
Merhabalar kahveyi ve kahve yapmayı sevdiğim için yaklaşık 2 Yıl önce Delonghi Bco431 S barista tipi kahve makinası aldım bir süre sonra Lelit Fred PL043MMI Konik Dişli Kahve Öğütücü ve yanında kahve makinasına uyumlu başlıksız bir portafilter aldım, makinanın kendi orjinal portafilterında demleme yaparken istediğim kıvamı alabiliyorum fakat başlıksız portafilter da aynı kıvamı yakalayamıyorum çeşitli ölçülerde kahve çektim, kahve miktarını değiştirdim fakat yakalayamadım ve birde kahve demlendikten sonra portafilter da su birikintisi oluyordu konuya vakıf olmadığım için bilen arkadaşlarımız varsa yardımcı olursa memnun olurum teşekkür ederim.
 
Başlıksız portafiltreden kastınız sanırım tabansız portafiltre. Tabansız portafiltrede muslukla olmadığı ve pf ile bardak arasında mesafe daha yüksek olduğu için aynı akışı yakalamayabilirsiniz. Ya da kullandığınız kahve farklı.

Puck kahve kekinin ıslak çıkma nedeni @Vesizkahve_kah dediği gibi 3 yönlü valf olmaması olabilir.
 
Başlıksız portafiltreden kastınız sanırım tabansız portafiltre. Tabansız portafiltrede muslukla olmadığı ve pf ile bardak arasında mesafe daha yüksek olduğu için aynı akışı yakalamayabilirsiniz. Ya da kullandığınız kahve farklı.

Puck kahve kekinin ıslak çıkma nedeni @Vesizkahve_kah dediği gibi 3 yönlü valf olmaması olabilir.
farklı farklı kahveler ve öğütümler denedim fakat yakalayamadım o espresso kıvamını normal bi kahve gibi çıkıyor o üstündeki aroma çok az denecek kadar az veya yok
 
Tabansız portafiltre akışı gördüğünüz için daha yararlı bence. Belki video çekebilirseniz tecrübeli arkadaşlar yol gösterebilir.
 
farklı farklı kahveler ve öğütümler denedim fakat yakalayamadım o espresso kıvamını normal bi kahve gibi çıkıyor o üstündeki aroma çok az denecek kadar az veya yok

Sepeti değiştirdiniz mi? Bu tarz giriş seviyesi cihazlarda pressurized sepet dediğimiz sepetler olabiliyor. Bu sepetler kremaya hava katarak daha fazla espresso kreması oluşmasına neden olabiliyor.
 
Sepeti değiştirdiniz mi? Bu tarz giriş seviyesi cihazlarda pressurized sepet dediğimiz sepetler olabiliyor. Bu sepetler kremaya hava katarak daha fazla espresso kreması oluşmasına neden olabiliyor.
hayır sepeti değiştirmedim, önereceğiniz sepet varmıdır 51mm
 
hayır sepeti değiştirmedim, önereceğiniz sepet varmıdır 51mm
Bu boyutlarda bildiğm kadarı ile önerdiğimiz precision hassas sepetler yok. Müsait olduğunuzda sepetin fotoğrafını atarsanız yukarıda bahsettiğimiz tarzda bir durum varsa pressurized olmayan sepet alabilirsiniz.

Diğer bir seçenek bence düşük ihtimal. Tabansız portafiltrelerde kahve daha hızlı soğuyor ama bunun çok fazla krema kıvamına veya miktarına etki edeceğini düşünmüyorum
 
t
Bu boyutlarda bildiğm kadarı ile önerdiğimiz precision hassas sepetler yok. Müsait olduğunuzda sepetin fotoğrafını atarsanız yukarıda bahsettiğimiz tarzda bir durum varsa pressurized olmayan sepet alabilirsiniz.

Diğer bir seçenek bence düşük ihtimal. Tabansız portafiltrelerde kahve daha hızlı soğuyor ama bunun çok fazla krema kıvamına veya miktarına etki edeceğini düşünmüyorum
tabi yarın atarım sepetin fotoğrafınıda yorumlarınız içinde teşekkür ederim
 
Kahve posası çok ıslak çıkıyorsa espresso yaptıktan sonra buhar çubuğunu devreye sokar ve ısıtırsanız portafiltredeki ıslaklık gitmiş olacaktır. Buhar çubuğunu her seferinde boşa ısıtmak zorunda kalacaksınız.
 
Sanıyorum bu cihazla ilgili dünyada daha fazla bahseden olmamıştır, cihaz stabil değil, çok fazla su atıyor atık olarak, ayrıca en iyi kahvede bile hakettiği performansı veremiyor bunun aksine şuanda piyasanın en ucuz espresso makinesi ile aynı kahve de kat ve kat üstün krema ve aroma alıyorum aklı olan almasın ya da bir kerizini bulup dehlesin makinayı
 
Sanıyorum bu cihazla ilgili dünyada daha fazla bahseden olmamıştır, cihaz stabil değil, çok fazla su atıyor atık olarak, ayrıca en iyi kahvede bile hakettiği performansı veremiyor bunun aksine şuanda piyasanın en ucuz espresso makinesi ile aynı kahve de kat ve kat üstün krema ve aroma alıyorum aklı olan almasın ya da bir kerizini bulup dehlesin makinayı
Dediğiniz gibi Yaklaşık 1,5 yıl önce dehledim Lelit marax v2 aldım çok memnunum 😃
 
Geri
Üst