• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

Barista Express kullanan var mı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KNODOS
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

KNODOS

Barista
İsim
Ferhat
Daha fazla  
İsim
Ferhat
Merhabalar ilk espresso makinam sage bes 875 ( barista express ) 9 bar basınçta yoğun bir çıkış alabilen var mı ? Ben ne yaptıysam 25-35 snye arası çıkışı sadece çok yüksek basınçlar dışında alamıyorum.Makina hakkında bilgisi olan yardımcı olabilir mi.Amazon üzerinden almıştım 1 hafta önce ciddi ciddi iade etmeyi düşünüyorum müşteri hizmetleri ile görüştüm kullanılmış olsa dahi iade edebilirsiniz dedi
 
18 gram kullanıyorum iç grinder ayarı 4 de diğeride 4-6 arası değiştiriyorum
 
18 gram kullanıyorum iç grinder ayarı 4 de diğeride 4-6 arası değiştiriyorum
Merhaba ferhat, bu ciahazı iki seneden fazladır kullanıyorum ve bir çok kişinin sorunu bu ve tek bir cevabı yok. Önerilerimi madde madde yazacağım umarım yardımcı olur.
1 - Kesinlikle taze kahve - raf ömrü ve kavurma tarihleri açısından alınacak en taze kahve olmalı
2 - Öğütme seçimi : tamamen deneme yanılma yolu ile bulunacak bir pratik kısmı, standartı bulmak için öncelikle aynı marka kahveyi kullanmak gerek, öğütme ayarlarını makinenin tavsiye edilen ayarlarına alıp (grind sett 8 - Burr 6 değerlerinde)
3 - Sonrasında hangi filter basket'i kullanıcaksın - dual wall -single yada diğerleri gibi (ben filter 2 cup single wall'ı bottomles portafilter ile kullanıyorum ama portafiller kısmı çok önemli değil)
4 - Makinenin sıcak olması önemli ilk açılıştan sonra bir boş shoot almanı tavsiye ederim group head sıcak kalsın aradan 10 - 15 dakika geçmesine izin ver hatta öğütmeyi hazırladıktan sonra bir boş shoot daha almak gerekebilir
5 - Öğütme kısmında ben starbucks dark roast ile grind ayarını paketi açtığım ilk hafta grind 5 -burr 6 - grind ammount' u tam olarak saat 3 yönüne çekiyorum - bir paket genelde 2 hafta kadar gidiyor 2. haftada grind ayarını 4 - e alıp grind ammount'u less' e çekiyorum
6 - Dark roasttan devam edersek 19 grm çekiyorum ve şu fotoğraftaki ürün ile hafif bastırarak kullanıp(döndürerek) tamping'e kadar hazırlıyorum - sonra gerektiği kadar tamping yapıyorum , razor ile kontrol edebilirsin - şahsi tecrübem razor'un biraz üzerinde olabilir zira bu group head'i sıkıştırıp basıncı azaltıyor.Yani razor benim tecrübemde tam olarak trim etmiyor.
7 - Grind ve tamping işlemini bitirdikten sonra gelelim kahve shoot'ı almaya, denemeni yaparken pre infusion ile başlayıp (5 - 10 saniye single ise single yada double ise double shoot düğmesine basılı tutup) basınç ibresine gözlemlemek gerekir, düğmeyi bırakmadan ne kadar yükseldiğini ve nerede durduğunu not al bu arada kahve tam olarak yoğun bir şekilde gelmeye başlayacaktır, sonrasında bıraktıktan sonra basıncın ne kadar arttığını ve nerede sabitlendiğinide not al, zira bu notlar bir sonraki denemen için gerekli olacaktır.
8 - Eğer pre infusion sonunda çok fazla basınç olup sprey olarak dağılıyorsa ve 20 saniye altında hızlı bir shoot oluyorsa bu değerlerde grind degerini küçültmeye başla ,tekrar notlarını al. Düşürdüğün grind değeri yeterli gelmiyorsa burr ayarını da küçültmek gerekir ve bu ayarları biraz daha yüksek tamping basıncında denemek gerekir.
9 - Doğru değerleri ancak kendin adımn adım deneyerek bulabilirsin şahsen harcadığım kahvenin haddi hesabı yok ama en sonunda bu giriş seviyesi makine ile kendime göre dark roast - medium roast ve bir güney amerika medium roastta istediğim değerleri az çok yakalayabildim, bu makinede yapılabılecek çok fazla şey yok aslında fiyatı başlangıç seviyesinde iyi görünüyor ama pro bir shoot için fazla kahve harcatıyor.
10 - Bir kaç kullanıcı IMS markasının nano fılter basketini tavsiye ediyor ama ben gerek görmüyorum zira makinenin doğal yapısında basınç yüksek ve shoot esnasında basınça müdahele edemiyorsun.
11 - İngilizce terimler için kusura bakma tam olarak çevirileri hatırlıyamıyorum, bir diğer alternatif ise daha pro bir makine almak mesela dual boiler olabilir bende almayı düşünüyorum zira o makinede shoot alırken aynı basınca müdahele edilinebiliyor.
Bol şans.
 

Ekli dosyalar

  • 61Djeg0dUaL._AC_SL1500_.jpg
    61Djeg0dUaL._AC_SL1500_.jpg
    72.8 KB · Görüntüleme: 4
Detaylı anlatımın için teşekkür çok teşekkür ediyorum örnek bir video eklemek isterim değerlendirisen sevinirim
 
Merhaba ferhat, bu ciahazı iki seneden fazladır kullanıyorum ve bir çok kişinin sorunu bu ve tek bir cevabı yok. Önerilerimi madde madde yazacağım umarım yardımcı olur.
1 - Kesinlikle taze kahve - raf ömrü ve kavurma tarihleri açısından alınacak en taze kahve olmalı
2 - Öğütme seçimi : tamamen deneme yanılma yolu ile bulunacak bir pratik kısmı, standartı bulmak için öncelikle aynı marka kahveyi kullanmak gerek, öğütme ayarlarını makinenin tavsiye edilen ayarlarına alıp (grind sett 8 - Burr 6 değerlerinde)
3 - Sonrasında hangi filter basket'i kullanıcaksın - dual wall -single yada diğerleri gibi (ben filter 2 cup single wall'ı bottomles portafilter ile kullanıyorum ama portafiller kısmı çok önemli değil)
4 - Makinenin sıcak olması önemli ilk açılıştan sonra bir boş shoot almanı tavsiye ederim group head sıcak kalsın aradan 10 - 15 dakika geçmesine izin ver hatta öğütmeyi hazırladıktan sonra bir boş shoot daha almak gerekebilir
5 - Öğütme kısmında ben starbucks dark roast ile grind ayarını paketi açtığım ilk hafta grind 5 -burr 6 - grind ammount' u tam olarak saat 3 yönüne çekiyorum - bir paket genelde 2 hafta kadar gidiyor 2. haftada grind ayarını 4 - e alıp grind ammount'u less' e çekiyorum
6 - Dark roasttan devam edersek 19 grm çekiyorum ve şu fotoğraftaki ürün ile hafif bastırarak kullanıp(döndürerek) tamping'e kadar hazırlıyorum - sonra gerektiği kadar tamping yapıyorum , razor ile kontrol edebilirsin - şahsi tecrübem razor'un biraz üzerinde olabilir zira bu group head'i sıkıştırıp basıncı azaltıyor.Yani razor benim tecrübemde tam olarak trim etmiyor.
7 - Grind ve tamping işlemini bitirdikten sonra gelelim kahve shoot'ı almaya, denemeni yaparken pre infusion ile başlayıp (5 - 10 saniye single ise single yada double ise double shoot düğmesine basılı tutup) basınç ibresine gözlemlemek gerekir, düğmeyi bırakmadan ne kadar yükseldiğini ve nerede durduğunu not al bu arada kahve tam olarak yoğun bir şekilde gelmeye başlayacaktır, sonrasında bıraktıktan sonra basıncın ne kadar arttığını ve nerede sabitlendiğinide not al, zira bu notlar bir sonraki denemen için gerekli olacaktır.
8 - Eğer pre infusion sonunda çok fazla basınç olup sprey olarak dağılıyorsa ve 20 saniye altında hızlı bir shoot oluyorsa bu değerlerde grind degerini küçültmeye başla ,tekrar notlarını al. Düşürdüğün grind değeri yeterli gelmiyorsa burr ayarını da küçültmek gerekir ve bu ayarları biraz daha yüksek tamping basıncında denemek gerekir.
9 - Doğru değerleri ancak kendin adımn adım deneyerek bulabilirsin şahsen harcadığım kahvenin haddi hesabı yok ama en sonunda bu giriş seviyesi makine ile kendime göre dark roast - medium roast ve bir güney amerika medium roastta istediğim değerleri az çok yakalayabildim, bu makinede yapılabılecek çok fazla şey yok aslında fiyatı başlangıç seviyesinde iyi görünüyor ama pro bir shoot için fazla kahve harcatıyor.
10 - Bir kaç kullanıcı IMS markasının nano fılter basketini tavsiye ediyor ama ben gerek görmüyorum zira makinenin doğal yapısında basınç yüksek ve shoot esnasında basınça müdahele edemiyorsun.
11 - İngilizce terimler için kusura bakma tam olarak çevirileri hatırlıyamıyorum, bir diğer alternatif ise daha pro bir makine almak mesela dual boiler olabilir bende almayı düşünüyorum zira o makinede shoot alırken aynı basınca müdahele edilinebiliyor.
Bol şans.

Erkan bey söylediğiniz tüm parametreleri değiştirerek denemeler yaptım null ve coffenutz ın taze kahvelerini kullandım leveler temin ettim tamp e dikkat ettim ama ne yaptıysam nafile istediğim çıktı süresini sadece 13-14 bar basınçta alabiliyorum.Damak tadıma uygun mu fena sayılmaz ama bu çekirdekleri daha profesyonel bir makinada deneyimlemediğim için net birşey de söylemiyorum.6 aylık birlikteliğimizi sonlandırma vakti geldi sanırım barista express ile
2 seçeceğim var aslında arkadaşımda la pavoni +letit fred setup ı var onunla makinayı takas edicem yada gözü karartıp bianca +niche zero setup ı yapıcam
Pavoni ile profesyonele daha yakın shotlar alabilir miyim bilginiz var mı beni büyük masraftan kurtarır eğer iş görürse bu setup
 
Geri
Üst