• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

ASCASO DREAM PID / LELİT VICTORIA

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Aydogan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aydogan

Barista
Konum
Ankara
İsim
Hüseyin Aydoğan Bahçeci
Daha fazla  
İsim
Hüseyin Aydoğan Bahçeci
Espresso Makinesi
Lelit Mara X
Değirmen
Comandante, Niche Zero
Ekipmanlar
Hario Bakır V60, Stag EKG, ARC Tartı, Konçhero Kettle, Soy Cezve, Rekrow Ocak.
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Kahve Arkadaşlığı İl
Ankara
VİCTORİA

8.499 TL.
58 mm. Portafiltre +Sepet
PID
3 Yollu Solenoıd
Programlanır Ön İnfüzyyon
Barometre
1200 W
2.5 lt. Su Tankı
KAZAN ISITMA 300ml.Prç.

ASCASO DREAM PID

7.651 TL.
58mm. Portafiltre, 5 Sepet
PID
3 Yollu Solenoıd
Ayarlanabilir Elktrnk. Ekran
Monometre
1050 W
1.3 lt. Su Tankı
TERMOBLOK ISITMA

İki makinanın ısıtma sistemleri birbirinden çok farklı.

Asıl bu konunun aydınlığa kavuşması gerekiyor.

Hepimiz iki sistem hakkında biraz da olsa bilgi sahibiyiz.

Benim sorum şunlar...

1)Termoblok makinalar gerçek Espresso yapamazlar mı ?
2)Termoblok makinalar
süt köpürtemez mi ?
3)Termoblok makinalar ısınma işini kazan kadar yapmamız mı ?
4)Termoblok makinaların uzun kullanımda performansı düşer ve bozolur mu ?
5)Termoblok makinalar
için kesin bir tespit var mı?
6) Termoblok makinalar
a- Sabah 1, öğlen 1, akşam 1 Espresso.
b-Sabah peşpeşe 2, akşam peşpeşe 2 sütlü içecek hazırlayamaz mı ?
7)Espressoperfetto müşteri ilişkileri, garanti, servis gibi konularda hassas ve ilgili mi ?

Bu sorularıma ve özellikle TERMOBLOK sorusuna katkı yaparak bu işi çözebilmeme yardımcı olmakla birlikte, bu konuyu merak eden çoğu kişiye de destek olacaklara şimdiden teşekkürler. 🙏
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20210501_114623.jpg
    Screenshot_20210501_114623.jpg
    82.8 KB · Görüntüleme: 86
  • Screenshot_20210501_114810.jpg
    Screenshot_20210501_114810.jpg
    71.3 KB · Görüntüleme: 86
Son düzenleme:
Bu noktada bence ikisinin özellikleri de oldukça benzer ve seni mutlu eder abi, hangisinin görüntüsünden daha çok hoşlanıyorsan onu al derim.
 
Son düzenleme:
2.el deki mara x in fiyatının düşmesini bekle abi
 
Lelit indirimleri için Yiğit beye bir başlık açmıştım burada ancak Temmuz ayını işaret ederek olumlu bir yanıt gelmedi.
Sorunsuz ve beni uğraştırmayan bir makina olsun istiyorum.
Bireville'mi, Sage'mi ve kullanmadığım tüm Ekipmanlarımı satarak 6000 civarı bir bütçe oluşturdum. Benim gibi emekli ve halen çalışmakta olan biri için çok önemli bir para ve ben bunu en iyi şekilde değerlendirmek istiyorum.
Mara X için istenen para 9000 lira.😐
 
Aydoğan abi yazılarından takip ettiğim kadarıyla bu işin zehrini almışsın ve daha da ileriye gitmek istediğin belli. Benzer ikilemleri hep yaşadık, sorduk, araştırdık ve geldiğimiz nokta hiç bir zaman yeterli olmadı :) Espresso deryasının ucu bucağı yok.. Günümüz şartlarında tek atımlık kurşunun olduğunu düşünerek bu işe ayırabileceğin bütçeyi olabildiğince esnetmeni tavsiye ederim. Böyle söyleyerek kredi çek, borca gir demiyorum elbette ama gerekirse biraz daha birikim yap ve E61 grup başlığına sahip, kendini ispatlamış bir markanın temiz bir ikinci elini bulmanı öneririm 👍
 
Aydoğan abi yazılarından takip ettiğim kadarıyla bu işin zehrini almışsın ve daha da ileriye gitmek istediğin belli. Benzer ikilemleri hep yaşadık, sorduk, araştırdık ve geldiğimiz nokta hiç bir zaman yeterli olmadı :) Espresso deryasının ucu bucağı yok.. Günümüz şartlarında tek atımlık kurşunun olduğunu düşünerek bu işe ayırabileceğin bütçeyi olabildiğince esnetmeni tavsiye ederim. Böyle söyleyerek kredi çek, borca gir demiyorum elbette ama gerekirse biraz daha birikim yap ve E61 grup başlığına sahip, kendini ispatlamış bir markanın temiz bir ikinci elini bulmanı öneririm 👍
Teşekkür ederim yorum ve tavsiyeniz için.
Aslında takip ettiğim kadarıyla herkes bir üst modelin peşinde ve dediğiniz gibi kimseye bulunduğu nokta yeterli gelmiyor.
Ben bu makina ile Espresso işine noktayı koydum diyene hiç rastlamadım.
@NoDRaC Suat hocam hariç tabiki, ama o da bir kaç makinadan sonra Bianca ile devam ediyor, onunda üstü nedir bilmiyorum bile.
Ben yapım gereği görselliğe de en az içerik ve kalite kadar hassasiyet gösteren biriyim.
Belki de bu yaştan sonra beni mutlu edecek bir oyuncak olacak bu seçimim.
Bu yorumumun sonucu olarak dediğim gibi, her an en alt seviyeden de, en üst seviyeden de rastladığım geri satış ilanları inanın aklımı çok karıştırıyor. 🙂
 
Son düzenleme:
bence kullanım tercihinizi iyi belirlerseniz değişim değil ufak güncellemelerle uzun süre mutlu olursunuz. ben de daha pahalı/daha fazla özellikli bir cihaz satıp daha az özellikli bir cihaza geçtim. bu tercihimde maddi bir motivasyonum yoktu. ailemde sütlü içecek tüketimi bitmişti ve dual boiler makinanın bir boileri kapalı kullanıyordum sürekli :)

sütlü içecek yapılacaksa, kendiniz içmiyor olsanız bile birileri sizden bunu talep edecekse sık sık, single boiler veya termoblok cihaz almayın. süreç çok yavaş ve uğraşlı oluyor dual boiler veya hx cihazlara göre. süt için performansları da çok düşük kalıyor. örneğin dual boiler/hx bir cihazda 500ml pitcherde 250 300ml süt köpürtüp iki kişilik latte yapabiliyorken single boiler cihazlarda 500ml pitcherda süt köpürtmek pek kolay ve verimli olmayacak.

grup başlığı standart ölçülerde olmayan, gasketinden shower screenine değişim için googleda arama yapınca sonuç alınmayan cihazlar da insanın içine kurt düşürüyor. distribütör aylarca parça tedariği diye bekletirse de insanın tüm hevesi kırılıyor. e61 hantal, yavaş ısınan, eski bir sistem olsa da shower screeninden gasketine tüm yedek parçaları rahat bulunuyor.

pidli cihazlarda real temp/target temp diye iki kavram var. bazı cihazlar ayarladığınız sıcaklığı gösterip stabil olana kadar yanıp sönüyor veya bir ışıkla stabil olduğunu size bildiriyor. gerçek sıcaklığı gösteren cihazlara yönelin. kullanımı çok kolaylaştırıyor. örneğin 93 dereceye ayarladığınız sıcaklık makinayı açınca 93'e gelmeden 120 civarına çıkıp yavaş yavaş stabil olacak. ama siz sabah hızlıca kahve almak isterseniz dakikalarca beklemek yerine biraz su akıtarak gerçek sıcaklığı gördüğünüz için süreci hızlandırabileceksiniz.

ikinci el almak bence mantıklı. ben de yakın zamanda elizabeth sattım ve set olarak bakınca vst/ims basketler, shower screenler, naked portafiltre ile ilk alım yapan kişinin ihtiyaç duyacağı tüm güncellemeleri içeriyordu satışım. ve fiyatının da %20 %30 arası altına vermiştim. Kendim de robot alırken alıp ihtiyaçları değişmiş, yıpranmamış bir cihaz satan olsa tercih ederdim.

birkaç ay önce bianca fiyatı 14binlerdeyken çok mantıklı bir setti. mara 10bindi ve üzerine ahşap yükseltme kiti, naked portafiltre, basınç profilleme ekleyince neredeyse aynı fiyatlara geliyordu. avrupa fiyatlarını düşününce türkiyedeki satış fiyatları gayet güzel, umarım fiyatlar veya alım gücümüz tekrar eski seviyelere gelir.
 
bence kullanım tercihinizi iyi belirlerseniz değişim değil ufak güncellemelerle uzun süre mutlu olursunuz. ben de daha pahalı/daha fazla özellikli bir cihaz satıp daha az özellikli bir cihaza geçtim. bu tercihimde maddi bir motivasyonum yoktu. ailemde sütlü içecek tüketimi bitmişti ve dual boiler makinanın bir boileri kapalı kullanıyordum sürekli :)

sütlü içecek yapılacaksa, kendiniz içmiyor olsanız bile birileri sizden bunu talep edecekse sık sık, single boiler veya termoblok cihaz almayın. süreç çok yavaş ve uğraşlı oluyor dual boiler veya hx cihazlara göre. süt için performansları da çok düşük kalıyor. örneğin dual boiler/hx bir cihazda 500ml pitcherde 250 300ml süt köpürtüp iki kişilik latte yapabiliyorken single boiler cihazlarda 500ml pitcherda süt köpürtmek pek kolay ve verimli olmayacak.

grup başlığı standart ölçülerde olmayan, gasketinden shower screenine değişim için googleda arama yapınca sonuç alınmayan cihazlar da insanın içine kurt düşürüyor. distribütör aylarca parça tedariği diye bekletirse de insanın tüm hevesi kırılıyor. e61 hantal, yavaş ısınan, eski bir sistem olsa da shower screeninden gasketine tüm yedek parçaları rahat bulunuyor.

pidli cihazlarda real temp/target temp diye iki kavram var. bazı cihazlar ayarladığınız sıcaklığı gösterip stabil olana kadar yanıp sönüyor veya bir ışıkla stabil olduğunu size bildiriyor. gerçek sıcaklığı gösteren cihazlara yönelin. kullanımı çok kolaylaştırıyor. örneğin 93 dereceye ayarladığınız sıcaklık makinayı açınca 93'e gelmeden 120 civarına çıkıp yavaş yavaş stabil olacak. ama siz sabah hızlıca kahve almak isterseniz dakikalarca beklemek yerine biraz su akıtarak gerçek sıcaklığı gördüğünüz için süreci hızlandırabileceksiniz.

ikinci el almak bence mantıklı. ben de yakın zamanda elizabeth sattım ve set olarak bakınca vst/ims basketler, shower screenler, naked portafiltre ile ilk alım yapan kişinin ihtiyaç duyacağı tüm güncellemeleri içeriyordu satışım. ve fiyatının da %20 %30 arası altına vermiştim. Kendim de robot alırken alıp ihtiyaçları değişmiş, yıpranmamış bir cihaz satan olsa tercih ederdim.

birkaç ay önce bianca fiyatı 14binlerdeyken çok mantıklı bir setti. mara 10bindi ve üzerine ahşap yükseltme kiti, naked portafiltre, basınç profilleme ekleyince neredeyse aynı fiyatlara geliyordu. avrupa fiyatlarını düşününce türkiyedeki satış fiyatları gayet güzel, umarım fiyatlar veya alım gücümüz tekrar eski seviyelere gelir.
Çok teşekkür ederim, tavsiyelerinizi kesinlikle dikkate alacağım bakış açıma gerçekten artılar sağladı.
İngilizce bilmemek kahve işinde çok büyük sorun.
Keşke herkes vakit ayırabildiği ölçüde sizin yorumunuz gibi ilgili konuda kendi tecrübesinden de bahsederek öğretici ve bakış açısını yönlendirici yorumlar yapsa, bizler gibi bu işde bocalayanlara büyük destek olacaktır.
Tekrar teşekkür ederim. 🙏
 
İlk açılışta Victoria gerçek sıcaklığı gösteriyor veya stand-by'da bir süre kalıp sıcaklık belli derecede düşerse yine gösteriyor.

Eğer üst üste sütlü içecek yapacaksanız bence tek kazan üzer, termoblok da aynı şekilde... Ben sütlü içmediğim için tek kazan tercih etmiştim, şimdiki aklım olsa yine tek kazan ama ecm classika II alırdım.
 
VİCTORİA

8.499 TL.
58 mm. Portafiltre +Sepet
PID
3 Yollu Solenoıd
Programlanır Ön İnfüzyyon
Barometre
1200 W
2.5 lt. Su Tankı
KAZAN ISITMA 300ml.Prç.

ASCASO DREAM PID

7.651 TL.
58mm. Portafiltre, 5 Sepet
PID
3 Yollu Solenoıd
Ayarlanabilir Elktrnk. Ekran
Monometre
1050 W
1.3 lt. Su Tankı
TERMOBLOK ISITMA

İki makinanın ısıtma sistemleri birbirinden çok farklı.

Asıl bu konunun aydınlığa kavuşması gerekiyor.

Hepimiz iki sistem hakkında biraz da olsa bilgi sahibiyiz.

Benim sorum şunlar...

1)Termoblok makinalar gerçek Espresso yapamazlar mı ?
2)Termoblok makinalar
süt köpürtemez mi ?
3)Termoblok makinalar ısınma işini kazan kadar yapmamız mı ?
4)Termoblok makinaların uzun kullanımda performansı düşer ve bozolur mu ?
5)Termoblok makinalar
için kesin bir tespit var mı?
6) Termoblok makinalar
a- Sabah 1, öğlen 1, akşam 1 Espresso.
b-Sabah peşpeşe 2, akşam peşpeşe 2 sütlü içecek hazırlayamaz mı ?
7)Espressoperfetto müşteri ilişkileri, garanti, servis gibi konularda hassas ve ilgili mi ?

Bu sorularıma ve özellikle TERMOBLOK sorusuna katkı yaparak bu işi çözebilmeme yardımcı olmakla birlikte, bu konuyu merak eden çoğu kişiye de destek olacaklara şimdiden teşekkürler. 🙏
7. Sorunun cevabını vereyim ben abi, bende öğütücümü Espresso Perfetto 'dan aldım. Ürünlerinin sonuna kadar arkasındalar, gerçekten çok ilgililer. Hatta şöyle birşey yaşadım ben; öğütücüden garip bir ses geliyordu, götürdüm baktılar hallettiler teslim ettiler hemen, eve geldikten sonra 1-2 kullanım yaptım yine ses gelmeye başladı. Hemen getirin bakalım dediler gittiğimde Kağan Abi sıfır kutuyu hazırlamış bekliyordu. Böyle problemlerle müşterimi üzemem dedi bana. Resmen bendeki öğütücünün küçük bir problemi olduğunu, çözülmeyecek birşey olmadığını, hallolabileceğini söyleyerek zorla ikna ettim bana sıfır ürün vermemesi için :)
(velhasıl ayar yüzüğünün altındaki yay yerinden çıkmış, aslında bir sorun yoktu yani)
 
İlk açılışta Victoria gerçek sıcaklığı gösteriyor veya stand-by'da bir süre kalıp sıcaklık belli derecede düşerse yine gösteriyor.

Eğer üst üste sütlü içecek yapacaksanız bence tek kazan üzer, termoblok da aynı şekilde... Ben sütlü içmediğim için tek kazan tercih etmiştim, şimdiki aklım olsa yine tek kazan ama ecm classika II alırdım.
Çok teşekkür ederim,
biraz, biraz bilgi sahibi oldukça, Lelit'in başlangıç seviye makinası sanki Viktoria gibi geldi bana. 🙏🙂
 
abi Niche'ın yanına güzel bir krem ya da beyaz bir Ascaso Dream PID yakışır. Ben çok fazla tecrübe kazanamadım makine üzerinde ama şu an için çok memnunum. @RedRightHand 'in yazdılarına katılıyorum. Benzer özelliklerdeler. Görüntü olarak ve fiyat olarak da güzel olan Ascaso Dream PID seni mutlu edecektir. Espressoperfetto'nun da ilgisi cabası. Şimdiden hayırlı olsun :)
 
7. Sorunun cevabını vereyim ben abi, bende öğütücümü Espresso Perfetto 'dan aldım. Ürünlerinin sonuna kadar arkasındalar, gerçekten çok ilgililer. Hatta şöyle birşey yaşadım ben; öğütücüden garip bir ses geliyordu, götürdüm baktılar hallettiler teslim ettiler hemen, eve geldikten sonra 1-2 kullanım yaptım yine ses gelmeye başladı. Hemen getirin bakalım dediler gittiğimde Kağan Abi sıfır kutuyu hazırlamış bekliyordu. Böyle problemlerle müşterimi üzemem dedi bana. Resmen bendeki öğütücünün küçük bir problemi olduğunu, çözülmeyecek birşey olmadığını, hallolabileceğini söyleyerek zorla ikna ettim bana sıfır ürün vermemesi için :)
(velhasıl ayar yüzüğünün altındaki yay yerinden çıkmış, aslında bir sorun yoktu yani)
Trafik, çarpık yerleşim ve deprem riskini bir tarafa koyarsak....
Hayallerin şehri İstanbul Kahve kültüründe de kendinin 1 numara olduğunu gösteriyor.
Evet, kıymetli istisnalarımızı özel bir yere ayırırsak; İthalatçılar orada, Kavurucular orada,
Distrübitörler orada,
Distrübitör oldukları anda Teknik servis zorunluluğunu ve sorumluluğunu henüz yerine getiremeseler de Distrübitör Teknik servisler orada.
Sonuç olarak şanslısınız kardeşim.🙂
Bizim Ankara'da bir @zumrutkaraca hocamız bir de @CelsiusCoffeeRoastery Anıl beyimiz var.😍
Durum böyle olunca da, kapıp makinayı gidersin, ya biz ne yaparız. 😀
Evet Kaan beyle bir kaç kez mailleştik, bana da enerjisinin geçtiğini söyleyebilirim. 🙏
 
abi Niche'ın yanına güzel bir krem ya da beyaz bir Ascaso Dream PID yakışır. Ben çok fazla tecrübe kazanamadım makine üzerinde ama şu an için çok memnunum. @RedRightHand 'in yazdılarına katılıyorum. Benzer özelliklerdeler. Görüntü olarak ve fiyat olarak da güzel olan Ascaso Dream PID seni mutlu edecektir. Espressoperfetto'nun da ilgisi cabası. Şimdiden hayırlı olsun :)
Güzel dileklerin teşekkür ederim kardeşim. 🙏
Ascaso olursa dediğin gibi ya beyaz ya da krem rengi olacak.
Ve yine dediğin gibi Niche'nin yanına en çok bu makina yakışacak.
Ama ben Espresso ve Makinaları hakkında bilgi toplayıp öğrendikçe korkularım ve kafa karışıklıklarım artıyor.
Tüm bu yeni konu açışlarımın ve sorularımın tek sebebi bu durum. 😐
 
Beyaz da harika duruyor ama... 🙂
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20210505_225933.jpg
    Screenshot_20210505_225933.jpg
    64 KB · Görüntüleme: 35
Espresso makinelerinde TERMOBLOK ısıtma sistemi ile ilgili uzman bir görüşe çok ihtiyaç var bence.
 
Ascaso İspanya'ya son attığım maildeki sorularım ve yanıtları da soruların hemen devamında.
Belki birilerinin işine yarayabilir. 🙂
Tabi ben dil bilmediğim için Google çeviri ile hallediyorum bu işleri.😃
 
Merhabalar, ben Ascaso Dream PID kullanıyorum. Şimdilik her şey yolunda ve makineye alıştıkça da daha da yoluna giriyor. Termoblok teknolojisi de Ascaso'nun son derece iddialı olduğu bir konu.

Makineyi Espresso Perfetto'dan aldım. 3 yollu solenoid vana ile ilgili bir arıza yaşadım. Makine'yi EP'ye gönderdim. Garantiden çözüldü ve her ley son derece düzgün işledi. Cebimden de hiç para çıkmadı.

Dipnot: Ankara'da yaşıyorum :)
 
Geri
Üst