• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

3 değirmen arasından hangisini seçmeliyim? 1Zpresso Molent Timemore

Harrowerz

Üye
İsim
Berkay
Yaklaşık 1500 lira bir bütçem var. Ancak 1Zpresso Q2 , Molent G50(eski versiyon), Timemore Chestnut C2 Max arasında karar veremiyorum. V60 için demleme yapıyorum. Hario mini slim plus'dan geçeceğim toz yapması beni bıktırdı. Hangisini önerirsiniz?

 
C2 Max fazla büyük gibi ben de alacaktım baktım Aliexpress'ten 800 civarına standart C2 alınıyor hem de alüminyum mekanizmalı. Türkiye'den alacaksanız üçünün de fiyatları da performansı da benzer okuduklarıma göre, fiyat/performans olarak Molent daha uygun oluyor Türkiye için. Aliexpress Leshu'dan C2 alırsanız da 800'e geliyor ben öyle yaptım bence en mantıklısı bu. Pour over dışında moka pot türk kahvesi espresso için de kullanacaksanız Timemore çok yavaş o konuda ama pour over için hepsi aşşağı yukarı aynı. Forumdaki ilan da baya uygunmuş onu da değerlendirebilirsiniz tabi.
 
Son düzenleme:
3 Değirmenide deneme Fırsatı bulmuş birisi olarak Timemore C2 Filtre ögütümünde Asiditeyi ön plana çıkarmakta daha başarılı dezavantajı ince ögütümlerde ögütüm süresi çok uzun. Ben hem Türk kahvesi vb ince ögütümlerde yapacagım derseniz 1Zpresso Q2 öneririm. Molent G50 Filtrede fena değil ama ince ögütümlerde Evet Hızlı ama Ögütüm kalitesi olarak çuvallıyor Espresso'da kullanılabilir değil tıkanmalara sebep oluyor ve acı sonuçlar veriyor.

Ben Tercihimi: 1Zpresso Q2 yada Timemore C2 den yana yapardım.
 
C2 Max fazla büyük gibi ben de alacaktım baktım Aliexpress'ten 800 civarına standart C2 alınıyor hem de aliminyum mekanizmalı. Türkiye'den alacaksanız üçünün de fiyatları da performansı da benzer okuduklarıma göre, fiyat/performans olarak Molent daha uygun oluyor Türkiye için. Aliexpress Leshu'dan C2 alırsanız da 800'e geliyor ben öyle yaptım bence en mantıklısı bu. Pour over dışında moka pot türk kahvesi espresso için de kullanacaksanız Timemore çok yavaş o konuda ama pour over için hepsi aşşağı yukarı aynı. Forumdaki ilan da baya uygunmuş onu da değerlendirebilirsiniz tabi.
Büyüklük olarak standartların kişiye göre değişeceğini düşünüyorum.
Uzun süre Peugeot Kronos kullandım,bazı durumlarda hala kullanıyorum çünkü karakteri çok kendisine has onunda fakat bazı eksikleri vardı,eşim öğütüm yapamıyor çok zorlanıyordu ,ayrıca temizlik ciddi bir meşekkat gerektiriyordu son olarak dışarda bulup değerlendirmek istediğim tarifleri değerlendiremiyordum.

C2 Max benim ve eşim için ilaç oldu, boyutları seyahatte taşımak için düşünüyorsanız kesinlikle büyük olur ama mutfakta gayet iyi bence, temizlik kolay ve tarifler bol. Pour over öğütümlerinden cidden çok memnunum.ama espresso veya türk kahvesi için yeterli değil kesinlikle, pour over dışında düşünürseniz tavsiye etmem. İçine 30 Gr çekirdek rahat alıyor. Buda benim gibi 2 kişilik v60 yapanlar için gerçekten uygun oluyor.

Bunun yanında seyahat için ilk aldığım molent pocket ve yeni aldığım Timemore Nano seyahate uygun, Nano türk kahvesi ve espresso için birebir.
 
Büyüklük olarak standartların kişiye göre değişeceğini düşünüyorum.
Uzun süre Peugeot Kronos kullandım,bazı durumlarda hala kullanıyorum çünkü karakteri çok kendisine has onunda fakat bazı eksikleri vardı,eşim öğütüm yapamıyor çok zorlanıyordu ,ayrıca temizlik ciddi bir meşekkat gerektiriyordu son olarak dışarda bulup değerlendirmek istediğim tarifleri değerlendiremiyordum.

C2 Max benim ve eşim için ilaç oldu, boyutları seyahatte taşımak için düşünüyorsanız kesinlikle büyük olur ama mutfakta gayet iyi bence, temizlik kolay ve tarifler bol. Pour over öğütümlerinden cidden çok memnunum.ama espresso veya türk kahvesi için yeterli değil kesinlikle, pour over dışında düşünürseniz tavsiye etmem. İçine 30 Gr çekirdek rahat alıyor. Buda benim gibi 2 kişilik v60 yapanlar için gerçekten uygun oluyor.

Bunun yanında seyahat için ilk aldığım molent pocket ve yeni aldığım Timemore Nano seyahate uygun, Nano türk kahvesi ve espresso için birebir.
Tabii ki ihtiyaca göre değişebilir, ben tek kişilik demleme için düşündüm. Ben en fazla 24 gram demliyorum o yüzden bana büyük gelir ama genelde 30 gramlık demleyenler için rahatlık büyük olması. Tabi fiyat farkı da çok bence can sıkan noktası o, C2 Türkiye fiyatı 1050TL civarındayken bildiğim kadarıyla kesicisi aynı olan Max 1300 küsüre satılıyor. Hem de standart C2 nin ayar mekanizması plastik. C2 Max'ın emin olmamakla birlikte alüminyum olduğunu tahmin ediyorum. Leshu gümrükle birlikte ayar mekanizması alüminyum olan standart C2 yenilenmiş versiyonu 800 e satıyor. Bu kadar fiyat farkına anlam veremiyorum, ticari olarak illaki açıklaması vardır tabi ama...
 
Son düzenleme:
Tabii ki ihtiyaca göre değişebilir, ben tek kişilik demleme için düşündüm. Ben en fazla 24 gram demliyorum o yüzden bana büyük gelir ama genelde 30 gramlık demleyenler için rahatlık büyük olması. Tabi fiyat farkı da çok bence can sıkan noktası o, C2 Türkiye fiyatı 1050TL civarındayken bildiğim kadarıyla kesicisi aynı olan Max 1300 küsüre satılıyor. Hem de ayar mekanizmaları plastik. Leshu gümrükle birlikte ayar mekanizması metal olan standart C2 yenilenmiş versiyonu 800 e satıyor. Bu kadar fiyat farkına anlam veremiyorum, ticari olarak illaki açıklaması vardır tabi ama...
C2 Max'ın ayar mekanizmasının plastik olduğuna emin misiniz? Yeni bir model çünkü.
 
İnce öğütümler için C2 Max modelini tavsiye etmem. Özellikle çekirdek biraz büyükse çekirdekleri hazneye alamıyor ve öğütemiyor. Filtre için ise iyidir. Molent G50 de kullandım onda ince öğütümde sorun yoktu gayet güzel Türk kahvesi içtim, filtrede ise c2 ile benzer.
 
İnce öğütümler için C2 Max modelini tavsiye etmem. Özellikle çekirdek biraz büyükse çekirdekleri hazneye alamıyor ve öğütemiyor. Filtre için ise iyidir. Molent G50 de kullandım onda ince öğütümde sorun yoktu gayet güzel Türk kahvesi içtim, filtrede ise c2 ile benzer.
filtre için tüketeceğim yalnızca. Espresso veya Türk kahvesi tüketmiyorum
 
Kontrol ettim şimdi resmi distribütörün sitesinde ayar mekanizmasının görseli yok ama diğer yerlerde alüminyum gibi gözüküyor, düzelityorum.
C2 Max ayar mekanizması aliminyum gayet güzel hissi var, statik minimum da kalıyor. Açıkçası evet fiyatlar can yakıcı almak için pusuya yatıp uzun süre beklemiştim hem C2 Max hemde Nano için, Gelburanın indirimlerini beklemek veya favoriye atıp beklemek başka bir satıcıda gayet iyi, aliexpresd yerine amazondan almayı tavsiye ederim aliexpress in şu anki konumu dolayısıyla can sıkıcı şekilde hem pahalı hemde garantisizsiniz( ki bu tarz cihazlarda garanti önemli)

V60 özelinde yazıyorum şu noktayı gerçekten göz önüne almanı tavsiye ederim.
Sadece pour over yapıyorsanız çelik burr sahibi efendi bir grinder size yetecektir trende kapılıp V60 için 2-3 k bir grinder almanıza gerek yok. Düzgün bir 800 TL lik grinder ile performans farkı neredeyse yoktur.
O yüzden sizin için önemli olan başka maddeleri göz önünde tutmanız daha anlamlı olabilir.
-öğütüm kapasitesi
-ağırlık\ebat
-sağlamlık
- tanınırlık ve destek

İyi akşamlar
 
V60 özelinde yazıyorum şu noktayı gerçekten göz önüne almanı tavsiye ederim.
Sadece pour over yapıyorsanız çelik burr sahibi efendi bir grinder size yetecektir trende kapılıp V60 için 2-3 k bir grinder almanıza gerek yok. Düzgün bir 800 TL lik grinder ile performans farkı neredeyse yoktur.
Katılmıyorum, bu trend meselesi değil bana göre, onca insan boşuna 2-3 bin vermiyordur sanırım. Ben kendi ettiğim tecrübede fark olduğunu söyleyebilirim, örneğin natürel bir kahveyi kalın ayarda çekerseniz özellikle kahve yatağında toz, çamurumsu ve tatta acılık farkı bariz oluyor. Hatta bu konu hakkında @teyyaredenkahve nin karşılaştırma yazısını hatırlıyorum.

@Harrowerz Bu birazda sizin ne istediğinizle ve beklediğinizle alakalı. Zaten 1500 tl bütçe oluşturmuşsunuz, elinizdekini satıp üzerine biraz daha ekleyip 2. el bir comandante, jx pro kovalar değirmen defterini sonsuza kadar kapatırdım sizin yerinizde olsam. Yanlış anlaşılmasın 2-3 bin vermeden düzgün kahve içemezsiniz demiyorum, sizin söylediğiniz değirmenlerde güzel iş görür. Eğer bunlardan birini alırsanız yine büyük bir fark hissedersiniz. Ben de seramik Hario ile başlamıştım sizi gayet iyi anlıyorum. Özet olarak bunlardan birini aldıktan sonra iyi bir değirmende aklınız kalacaksa uzun atlama yapın, yok ben tatmin olurum derseniz hiçbiri sizi harioya göre üzmez. :)
 
Katılmıyorum, bu trend meselesi değil bana göre, onca insan boşuna 2-3 bin vermiyordur sanırım. Ben kendi ettiğim tecrübede fark olduğunu söyleyebilirim, örneğin natürel bir kahveyi kalın ayarda çekerseniz özellikle kahve yatağında toz, çamurumsu ve tatta acılık farkı bariz oluyor. Hatta bu konu hakkında @teyyaredenkahve nin karşılaştırma yazısını hatırlıyorum.

@Harrowerz Bu birazda sizin ne istediğinizle ve beklediğinizle alakalı. Zaten 1500 tl bütçe oluşturmuşsunuz, elinizdekini satıp üzerine biraz daha ekleyip 2. el bir comandante, jx pro kovalar değirmen defterini sonsuza kadar kapatırdım sizin yerinizde olsam. Yanlış anlaşılmasın 2-3 bin vermeden düzgün kahve içemezsiniz demiyorum, sizin söylediğiniz değirmenlerde güzel iş görür. Eğer bunlardan birini alırsanız yine büyük bir fark hissedersiniz. Ben de seramik Hario ile başlamıştım sizi gayet iyi anlıyorum. Özet olarak bunlardan birini aldıktan sonra iyi bir değirmende aklınız kalacaksa uzun atlama yapın, yok ben tatmin olurum derseniz hiçbiri sizi harioya göre üzmez. :)
comandante almayı çok istiyorum ama maalesef ekonomik özgürlüğüm yok şu an :). Belki 3-5 ay öncenin fiyatları olsaydı 2.5K civarına atlayarak almam çok daha kesin olurdu. Umarım şu an alacağım değirmen de ileride yedeğim olsun, as oyuncu belli :)
 
Yalnızca filtre için ve tek kişilik demlemelerde kullanacaksanız bence C2 fazlasıyla yeterli olur. En azından benim için öyle oldu şu ana kadar.
 
Yaklaşık 1500 lira bir bütçem var. Ancak 1Zpresso Q2 , Molent G50(eski versiyon), Timemore Chestnut C2 Max arasında karar veremiyorum. V60 için demleme yapıyorum. Hario mini slim plus'dan geçeceğim toz yapması beni bıktırdı. Hangisini önerirsiniz?

merhabalar, seçiminizi yaptınız mı acaba merak ettim ben de aynı 3 lü arasında git gel yapıyorum
 
Geri
Üst