• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee olarak seçildi. Bu konudan Haziran ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

2. El Soy cezve garanti belgesi ve bakımı

ercuozcan

Barista
Konum
İstanbul
İsim
Ercüment Özcan
Daha fazla  
İsim
Ercüment Özcan
Espresso Makinesi
Lelit Bianca v3; Lelit Elizabeth v3 (Satıldı)
Değirmen
Eureka mignon Perfetto (Satıldı) ; Niche Zero ; Commandante Amerikan Cherry
Ekipmanlar
Fellow Stagg EKG,Mokapot , Origami (M) , Breville BDC600 ,Felicita Arc.,Peak water, Delter Press, Epinox 600 ml server, Rekrow mini ocak , Soy C2G ve C3G Cezve, Hario immersion switch, espro bloom, ..
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Hayır
Kahve Arkadaşlığı İl
İstanbul Anadolu
Öncelikle yanlış yere açmış isem konuyu özür dileyerek başlayayım, 1 aydır üyeyim foruma ama 1 senedir yazılan hemen herşeyi okumaya büyük bir keyifle devam ediyorum. Şimdiye kadar yapmış olduğum alışverişlerde başta Tincafe Tolgay bey olmak üzere , çok da memnunum kendisini tanıdığım için Gelbura.com dan Yiğit Bey ve forumdan 2.el almış olduğum ürünler vs. herkes çok saygılı ve seviyeli , yine aynı şekilde sorularıma gelen yanıtlar , herkes bildiği her bir bilgiyi büyük bir saygı ve sevgi içerisinde paylaşıyor. Tek kelime ile kendimi harika bir kitlenin içerisinde müthiş keyifli hissediyorum. 🙏
Şimdi bugün yaşadığım olayı paylaşmak istedim sizlerle sadece fikirlerinizi duymak isterim, ben yanlış düşünüyor da olabilirim. Forumda bir arkadaşımız 2 adet Soy cezvesini satmak istiyor birini yine forumdan bir arkadaşımız almış elindeki diğer cezvesiyle beraber Soy a götürmüş onlarda sağolsunlar yardımcı olmuşlar tekrar üretim hattına sokup 2-3 hafta içinde teslim edeceklerini söyleyip bir de tekrar onun adına belge de düzenlemişler. Buraya kadar herşey süper. Diğer Cezveye de ben talip oldum stand ile beraber cazip geldi , satan arkadaşımız da emin bir şekilde istersem Soy a sorup öyle alabileceğimi tavsiye edince bende bugün kendilerini aradım. Telefona çıkan Hanımefendiye bu forumun üyesi olduğumu , eğer alacağım C3 cezveye bakım yapabilecekseniz ayrıca C2 cezve ve huniyi de gelip alacağımı söyledim. Kendisi kibar bir şekilde garanti belgesi olmadan böyle bir şey yapamayacaklarını , daha önce yapmış olmalarının her daim bunun yapılacağı anlamına gelmemesi gerektiği , daha büyük ürünlerin tencere vs. üzerinde seri numaraları olduğu için garanti belgesine ihtiyaç olmadığını ama cezve gibi ürünlerde garanti belgesinin şart olduğuna dair benzer ifadeler kullandı. Bunun üzerine kendilerini anladığımı , peki yeni almayı düşündüğüm cezvenin garanti belgesini ileride kaybedersem bu durumda nasıl ömür boyu bakım hizmetinden faydalanabileceğimi sordum ve belgesiz mümkün olamayacağı cevabını aldım. 2.el ürüne bakım yapıp yapmamak elbette firmanın kendi kararıdır , ister yardımcı olurlar ister olmazlar ancak sıfır alacağım bir ürünün belgesini kaybedersem bu ürünü ömür boyu bakım garantisi kapsamında olarak satışa sunulması pek mantıklı gelmedi bana.
Eminim ki bu ürünü kullananlar zaten şimdiye kadar ikili ilişkileri ile belgeye ihtiyaç duymadan bakımlarını bir şekilde kargo veya bizzat kendileri götürerek hallediyorlar ve halledecekler. Ben kendi adıma ,aynı kalite olduğunu tahmin ettiğim biraz daha uygun fiyatlı diğer cezve markasına yönelmememin 1. sebebi ömür boyu ücretsiz garanti sağladığını deklare etmemiş olması idi, cüzi miktar olarak belirtilmişti okuduğum mesajlarda , neyse bir heves etmiştim Türk kahvesi işine şimdilik evdeki bakır cezveyi kalaylattırıp onunla ve makine kahvesine devam edeceğim gibi.
Sabırla okuyup , değerli görüşlerini paylaşanlara şimdiden teşekkürler.
 
Garanti belgesinde "Faturası bulunmayan ürünler hiçbir hizmetten yararlanamazlar. Lütfen ürününüzü alırken distribütör veya perakende satıcınızdan fatura isteyiniz" yazmakta. Burdan çıkararım yaparsak garanti belgesine ihtiyaç yok duruyor. Alınan yerden e-fatura istenmesi durumu çözecektir.
 
Satan arkadaş Kronotrop tan almış ancak onun dediğine göre Kronotrop daha sonra el değiştirmiş ,dolayısiyle herhangi bir belge veremiyorlar. Soy u da aramış onlarda garanti belgesi ile bakım yapılmasının en baştan beri olduğunu ve fiilen buna başladıklarını bildirmişler . Belgesiz ürünlerin ücretli olarak bakıma alınacağını söylemişler .
 
Ömür boyu garantisi olduğu için, kendi ürünleri olduğuna da eminseler yapmaları lazım bence
 
Satan arkadaş Kronotrop tan almış ancak onun dediğine göre Kronotrop daha sonra el değiştirmiş ,dolayısiyle herhangi bir belge veremiyorlar. Soy u da aramış onlarda garanti belgesi ile bakım yapılmasının en baştan beri olduğunu ve fiilen buna başladıklarını bildirmişler . Belgesiz ürünlerin ücretli olarak bakıma alınacağını söylemişler .
Hocam fatura yok ama kronotropdan mail gelmiştir satın alana onu göstrerseniz
 
Ömür boyu garantisi olsa belge gerekmemesi lazım. Peki, belge istenmemiş olsa memnun olacak mısınız?

Cezve garanti şartları neymiş?

Metal kaşık değdi bakım gerekti.
Kullancı hatası. kargo 2 gün gidiş 2 gün geliş. Hafta sonu denk geldi 1hafta cezvesiz kaldınız. İyi mi olur?

2 cezve almalı ya da "garantisi yok" olarak düşünürseniz kafanız rahat olur.

Bence cezveye garanti gerekmez. Bütün sorunlar hep kullanıcı hatasıdır.

10 liraya tornavida alsak? nerede garantisi? Tüketici hakem heyeti vss. Başka bir işimiz yoksa uğraşılabilir. Literatürde "Hak arama hastalığı" olarak geçiyormuş.
Birkaç kere okudum yazdıklarınızı ama çıkarımlarınızı tam anlayamadım , belki yeteri kadar iyi ifade edememişimdir ,kusuruma bakmayın. 2 cezve alacağım zaten birisi 2.el sadece , cezvenin son durumunu iyi bilemiyorum muhtemeldir ki biraz yıpranmış olsun ben kendim aldıktan sonra metal kaşık değmez ona tahta kaşık kullanırım. Buradaki konu doğal kullanım sonucu olarak ürünün belli aralıklarla bakım gerektirmesi ve firmanın da bunu ömür boyu suistimal edilmeden destekleyeceğini açıklamış olması. Ben ev kullanıcısı olarak belki 4-5 yılda bir ihtiyaç duyabilirim belki ona da 4-5 kez ömrüm belki yeter belki yetmez.
Meseleyi fazla uzatmaya gerek yok , bi durum paylaşmak istemiştim. Konunun başka yerlere gitmesini istemem .
 
Çözüm bulundu mu bu işe bilmiyorum ama elektronik aletlerin bile faturalarını saklamıyoruz artık, cezvenin mi saklayacağız? Müşterine güvenmiyorsan tencerelere bastığın gibi bir seri numarası basarsın cezveye, o seri numarasından takip edersin bakım periyodunu...
 
hepimizin başına gelebilecek bir durum bu,

* firma kendi yaptığı ürünü tanımıyor mu, ömür boyu garanti verilen bir ürün için yokuş yapmasının sebebi nedir acaba ?
sevgili @kahve123 de dediği gibi sahte ürünler var piyasa da (ki o kadar iyi yapıyorlar ki sahtelerini, firma ayırt edemiyor mu 🙄)
* bence sorun konuşulan elemanın aymazlığı burada, kendi kararı olduğunu düşünüyorum, bazen böyle kraldan çok kralcı olan personele rastlanabiliyor (personel bu konu da yetkili veya iş yeri sahibesi vs. ise durum daha da vahim)

ufacık bir konu ama markaya ciddi zarar verecek nitelikte, sinek misali
 
hepimizin başına gelebilecek bir durum bu,

* firma kendi yaptığı ürünü tanımıyor mu, ömür boyu garanti verilen bir ürün için yokuş yapmasının sebebi nedir acaba ?
sevgili @kahve123 de dediği gibi sahte ürünler var piyasa da (ki o kadar iyi yapıyorlar ki sahtelerini, firma ayırt edemiyor mu 🙄)
* bence sorun konuşulan elemanın aymazlığı burada, kendi kararı olduğunu düşünüyorum, bazen böyle kraldan çok kralcı olan personele rastlanabiliyor (personel bu konu da yetkili veya iş yeri sahibesi vs. ise durum daha da vahim)

ufacık bir konu ama markaya ciddi zarar verecek nitelikte, sinek misali
Soy cezvenin orijinaliyle ayırt edilemeyecek sahtesi varsa söylesinler, hiç uğraşmayalım para biriktirmekle :)

Bence ürünü bakıma götürdüğünüzde bakım tarihini (ürünün seri numarası olmadığı için) fatura bilgisine göre sisteme işliyorlardır ve bu sayede aynı ürünün yıl içinde birden fazla ücretsiz bakıma sokulmasını engellemiş oluyorlardır. Bakımın da belli bir hammadde ve işçilik maliyeti vardır sonuçta. Ama burada önemli olan müşteriye güven.
 
Uzun uzun yazıp siliyorum her defasında . Bu forumda Soy dan kimse var mı acaba ? Bilen var mı en azından.
 
Geri
Üst