• Haziran Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Haziran ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Niji Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

1Zpresso K Pro Montaj ve Sifir Ayari Nasil Yapilir

Hocam emeğine sağlık. İlginç ama K-Pro hakkında hiç İngilizce video içeriği bulamadım, Türkçe zaten yok. En düzgün montaj ve kalibrasyon videosu seninki olabilir şu an :) Neden öyle acaba?

Yalnız ben senin sonraki tekrar eden adımlarını takip ederek bi türlü kalibrasyonu beceremedim baya uğraşsam da. Sonunda @illustrographer ile seninkine benzer bi şeyler yapıp hallettik. Anladığım kadarıyla sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın solunda kalması, vidanın fazla gevşek olduğunu ve sıkılması gerektiğini gösteriyor. Bir de senin videoda yok ama sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın sağında kalması ihtimali var. O da vidanın fazla sıkı olduğunu ve gevşetilmesi gerektiğini gösteriyor. Sıfır noktası, mekanizmadaki 0'a ne kadar yakınsa vidayı gevşetme/sıkma işlemini o kadar hassas yapmak gerekiyor. İlk yapışta baya zor ama mantığı kavrayınca rahatça halledilir.
 
Hocam emeğine sağlık. İlginç ama K-Pro hakkında hiç İngilizce video içeriği bulamadım, Türkçe zaten yok. En düzgün montaj ve kalibrasyon videosu seninki olabilir şu an :) Neden öyle acaba?

Yalnız ben senin sonraki tekrar eden adımlarını takip ederek bi türlü kalibrasyonu beceremedim baya uğraşsam da. Sonunda @illustrographer ile seninkine benzer bi şeyler yapıp hallettik. Anladığım kadarıyla sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın solunda kalması, vidanın fazla gevşek olduğunu ve sıkılması gerektiğini gösteriyor. Bir de senin videoda yok ama sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın sağında kalması ihtimali var. O da vidanın fazla sıkı olduğunu ve gevşetilmesi gerektiğini gösteriyor. Sıfır noktası, mekanizmadaki 0'a ne kadar yakınsa vidayı gevşetme/sıkma işlemini o kadar hassas yapmak gerekiyor. İlk yapışta baya zor ama mantığı kavrayınca rahatça halledilir.

Videoya bir yorum begeni yeter hocam :)

Saka bir yana, cok sıkı olursa ustteki vidayi acmakta zorluk yasayabilirsiniz. Eliniz alisana kadar dikkat edin diye kalibrasyonu bir kac kademede yaptim. Yoksa su an hizli yapiyorum ama dedigim gibi alt kisim kasma yapinca, insan bir korkuyor nasil acacagim diye :)
 
Hocam emeğine sağlık. İlginç ama K-Pro hakkında hiç İngilizce video içeriği bulamadım, Türkçe zaten yok. En düzgün montaj ve kalibrasyon videosu seninki olabilir şu an :) Neden öyle acaba?

Yalnız ben senin sonraki tekrar eden adımlarını takip ederek bi türlü kalibrasyonu beceremedim baya uğraşsam da. Sonunda @illustrographer ile seninkine benzer bi şeyler yapıp hallettik. Anladığım kadarıyla sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın solunda kalması, vidanın fazla gevşek olduğunu ve sıkılması gerektiğini gösteriyor. Bir de senin videoda yok ama sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın sağında kalması ihtimali var. O da vidanın fazla sıkı olduğunu ve gevşetilmesi gerektiğini gösteriyor. Sıfır noktası, mekanizmadaki 0'a ne kadar yakınsa vidayı gevşetme/sıkma işlemini o kadar hassas yapmak gerekiyor. İlk yapışta baya zor ama mantığı kavrayınca rahatça halledilir.
@omerats Bahsettiğiniz sıfır noktasının mekanizmadaki 0'ın solunda/sağında kalması konusu üreticinin kendi sitesindeki kalibrasyon konusunda bahsedilmiş. https://1zpresso.coffee/calibration/
 
https://1zpresso.coffee/calibration/ linkinde K-Pro ve K-Plus için kalibrasyon işlemleri / adımları. Ben pek bir şey anlamadım :) Anlayıp, tercüme edip, mealini de hayrına buraya ekleyecek birisi çıkar artık. :D
For the K-Pro and K-Plus, to set your grinders to zero, please follow these steps:

Step 1.
Tighten the adjustment dial counter-clockwise.

Step 2.
If the red dot is at the “left” of #0, loosen the adjustment dial clockwise a little bit, push the burr from the bottom and tighten the knurled thumb nut clockwise.
If the red dot is at the “right” of #0, note the clicks of distance from #0 (for example, 12 clicks), loosen the adjustment dial clockwise a little bit, push the burr from the bottom and loosen the knurled thumb nut counter-clockwise by 12/2 = 6 clicks.

Step 3.
Repeat step 1 and 2 until the red dot points to #0.

1.png

2.png

3.png

4.png
 
https://1zpresso.coffee/calibration/ linkinde K-Pro ve K-Plus için kalibrasyon işlemleri / adımları. Ben pek bir şey anlamadım :) Anlayıp, tercüme edip, mealini de hayrına buraya ekleyecek birisi çıkar artık. :D
For the K-Pro and K-Plus, to set your grinders to zero, please follow these steps:

Step 1.
Tighten the adjustment dial counter-clockwise.

Step 2.
If the red dot is at the “left” of #0, loosen the adjustment dial clockwise a little bit, push the burr from the bottom and tighten the knurled thumb nut clockwise.
If the red dot is at the “right” of #0, note the clicks of distance from #0 (for example, 12 clicks), loosen the adjustment dial clockwise a little bit, push the burr from the bottom and loosen the knurled thumb nut counter-clockwise by 12/2 = 6 clicks.

Step 3.
Repeat step 1 and 2 until the red dot points to #0.

Ekli dosyayı görüntüle 8881

Ekli dosyayı görüntüle 8882

Ekli dosyayı görüntüle 8883

Ekli dosyayı görüntüle 8884
Dün attığım videoya baktınız mı?
 
@teyyaredenkahve Merhaba Levent bey. Öncelikle videonuz için teşekkür ederim. Evet videonuzu izledim hatta birkaç defa izledim ve her ne kadar KPro elime ulaşmamış olsa da, sayenizde görsel olarak fikir edindim. Ayrıca üreticinin sitesinde de yol gösterici olmasını umduğum teknik döküman araştırırken, kalibrasyon konusunun bahsedildiği web sayfasında @omerats arkadaşımızın mesajında bahsettiği "0" ın sol/sağ konusu ile karşılaşınca alıntı yaptım, faydalı olabilecek birkaç püf noktası vardır düşüncesiyle.
 
@teyyaredenkahve Merhaba Levent bey. Öncelikle videonuz için teşekkür ederim. Evet videonuzu izledim hatta birkaç defa izledim ve her ne kadar KPro elime ulaşmamış olsa da, sayenizde görsel olarak fikir edindim. Ayrıca üreticinin sitesinde de yol gösterici olmasını umduğum teknik döküman araştırırken, kalibrasyon konusunun bahsedildiği web sayfasında @omerats arkadaşımızın mesajında bahsettiği "0" ın sol/sağ konusu ile karşılaşınca alıntı yaptım, faydalı olabilecek birkaç püf noktası vardır düşüncesiyle.
Üretici web sitesinde gerçekten her bilgi mevcut. Kısa sürede her şeyini çözersiniz. Değirmeni bir kaç güne iade edeceğim :( ama sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım. Epey mesai harcadım üstünde.
 
Üretici web sitesinde gerçekten her bilgi mevcut. Kısa sürede her şeyini çözersiniz. Değirmeni bir kaç güne iade edeceğim :( ama sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım. Epey mesai harcadım üstünde.
Hocam epeydir kullanıyorsunuz. Hazır elinizde 2 değirmen de varken, özellikle pour over için, yaklaşık olarak klik karşılıkları nasıl sizce cmd ile? Tam bir karşılık olmayacağını biliyorum ama referans olması açısından soruyorum.
 
Üretici web sitesinde gerçekten her bilgi mevcut. Kısa sürede her şeyini çözersiniz. Değirmeni bir kaç güne iade edeceğim :( ama sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım. Epey mesai harcadım üstünde.
İlginiz, tanıtım videolarına emeğiniz ve yardımlarınız için çok teşekkür ederim Levent bey. Siz kullandığınız süre boyunca, öğütüm kalitesi konusunda KPro'dan memnun kaldınız mı?
 
Hocam epeydir kullanıyorsunuz. Hazır elinizde 2 değirmen de varken, özellikle pour over için, yaklaşık olarak klik karşılıkları nasıl sizce cmd ile? Tam bir karşılık olmayacağını biliyorum ama referans olması açısından soruyorum.

Merhabalar, V60 için 65-75 ayarı ideal duruyor. Demleme konusunda tecrübeniz varsa 69-70 ile başlayabilirsiniz. Ona göre ayarlama yaparsanız. 70-72 klik aralığında Hario filtre ve 2 döküşlü tariflerde 2:30 gibi süreler elde ettim. Çekirdeğe ve kullanılan filtreye göre oynamalar yapmak gerekiyor.

Sorunuza gelirsek. Comandante 22, K pro için 68-69 olabilir diye düşünüyorum. :)

Kalita için 75-78 aralığı biraz daha uygun geldi bana. Tabii ki bu da demleyen kişiye göre değişiyor.

Espresso için 25-35 aralığı iyi duruyor. Başlangıç için 32-33 ü öneririm.

Türk kahvesi öğütmek biraz uzun sürüyor. 25 kliklerin altına ben olsam inmezdim. 25 de bile pudra kıvamında oluyor. Nitelikli kahve ile 30 ayarı Türk kahvesi için işimi görüyor.
 
Ürün deneme amaçlı bende. Yoksa ben tutmak isterdim :) Değirmeni iade edince bazı denemeleri yapamayabilirim ama sorularınız varsa yine yardımcı olmaya çalışırım. Zaten 1-2 haftaya uzman olursunuz :)
Değirmen edinmek isteyen bir hanım için ağırlığının uygunluğu konusunda ne düşünüyorsunuz?
 
Değirmen edinmek isteyen bir hanım için ağırlığının uygunluğu konusunda ne düşünüyorsunuz?
Değirmen 680 gram, Comandante 620, Chestnut X ise 750 gr gibi, Kinu 1000 gram civarı

Gövdesi daha ince, comandante daha kalın

Boyu ve çevirme kolu diğer değirmenlerden biraz daha uzun.

Hario tarzı bir değirmen geçiş yapılacaksa, çok farkı gelebilir.
 
Merhaba. Bir süredir 1Zpresso Kpro kullanıyorum. Levent beyin videosunda öğütücünün 2:30 alt kısım ve 2:39 üst kısmı çıkarılabiliyor. Ben bu iki parçayı da çıkarmayı bir türlü başaramadım. Kpro kullanan arkadaşlar deneyip bilgi verebilir mi acaba.
 
Merhaba. Bir süredir 1Zpresso Kpro kullanıyorum. Levent beyin videosunda öğütücünün 2:30 alt kısım ve 2:39 üst kısmı çıkarılabiliyor. Ben bu iki parçayı da çıkarmayı bir türlü başaramadım. Kpro kullanan arkadaşlar deneyip bilgi verebilir mi acaba.
Henüz altı denemedim ama üst kısmı bende çıkaramadım. Zannedersem içi boşalınca üstü çıkarabileceğim diye düşünmüştüm.
 
Henüz altı denemedim ama üst kısmı bende çıkaramadım. Zannedersem içi boşalınca üstü çıkarabileceğim diye düşünmüştüm.
Az önce iç parçalarını çıkarıp genel bir temizlik yaptım. Daha iç kısımların temizliği zor olunca bu alt ve üst kısmı çıkarmak gerektiğini düşünüp çıkarmaya çalıştım ama olmadı.
 
Geri
Üst