• Mayıs Ayı Kahve Kulübü Toplu Alım Organizasyonu
    Sevgili Ziyaretçi Mayıs ayı Kahve Kulübü ortak alım firması sizlerin oyları ile Montag Coffee seçildi. Bu konudan Mayıs ayı toplu alımı ile ilgili gelişmeleri öğrenebilirsin. Kahve Kulübü toplu alımı ve kulüp ile ilgili gelişmelerden, özel indirimlerden, yayınlardan hızlı bir şekilde haberdar olmak için buradan Whatsapp Kanalına katılmayı, Instagram ve Twitter adreslerinden bizi takip etmeyi unutmayın.
  • Telefon numaranızı paylaşmadan Kahve Kulübü duyurularından, güncel indirim ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız Bu Linke tıklayarak Kahve Kulübü Whatsapp Kanalını takip edebilirsiniz.

1zpresso K-Max vs J-Max Hangi Öğütücü ?

Konum
Manisa
İsim
Burak Dalbudak
Daha fazla  
İsim
Burak Dalbudak
Değirmen
1Zpresso J-Max - Tchibo Elektrikli Değirmen
Kahve Arkadaşlığı İstiyor musunuz?
Evet
Bir konuda yardımına ihtiyacım var. El değirmeni konusunda çok kararsızım. 1ZPresso K-Max ve J-Max arasından kararsız kaldım. Demleme ve Espresso olarak iki şekilde de kullanıcam. İkisininde artıları ve eksileri var tabiki. J serisi öğütüm konusunda ince öğütümlere daha uygun K serisi de demleme yöntemlerine. J-Max için demleme konusundaki deneyimleriniz ve K-Max içinde espresso deneyimleriniz nedir ? Sizce hangisini seçmeliyim ?
 
Forumda bu husus daha önce geçmişti sanırım. Ama tam hatırlamıyorum konuyu.

Geçenlerde değirmenle ilgili değindiğim hususlar şunlardı:

J-Max 'ı ise espressoda beğendim. Filtrede toz üretimi fazla. Her ne kadar öğütüm homojenitesi filtrede mükemmel olmasa da iri taneler ve ufak taneler oranının demleme açısından farklı etkileri nedeniyle olumsuz olarak fincana yansımadığını düşünüyorum. Neticede değirmenin lansmanı espresso doğrultusunda. Bu açıdan filtre performansı da beklenenden iyi. Espresso performansına ise söylenecek fazla söz yok. Gerek diğer değirmenlere nazaran önde olan mikron hassasiyeti, gerek fincana yansıması oldukça iyi.
Değirmene dair yapısal anlamda eleştirilerim de var. Ancak bunu daha sonra vakit buldukça yazabilirim.

K-Max'ı bir iki ufak deneme dışında kullanmadım. O yüzden onun hakkında ayrıntılı bir şey söylemem zor.

Ancak özetle, espresso için J-Max ilk sıradan tercihim olur.

J-Max ile demlediğim filtrelerde rahatsızlık duymadım. Ancak toz üretimi doğal olarak biraz fazla. Bu nedenle kullanacağım kliklerde filtre için +10 klik ile kendimce toleransı sağlıyorum.
 
Forumda bu husus daha önce geçmişti sanırım. Ama tam hatırlamıyorum konuyu.

Geçenlerde değirmenle ilgili değindiğim hususlar şunlardı:



K-Max'ı bir iki ufak deneme dışında kullanmadım. O yüzden onun hakkında ayrıntılı bir şey söylemem zor.

Ancak özetle, espresso için J-Max ilk sıradan tercihim olur.

J-Max ile demlediğim filtrelerde rahatsızlık duymadım. Ancak toz üretimi doğal olarak biraz fazla. Bu nedenle kullanacağım kliklerde filtre için +10 klik ile kendimce toleransı sağlıyorum.
Bu yazınızı atlamışım sanırım. Kıyaslama bakımından çok bişey göremedim. Aslında 1 haftadır araştırıyorum direk foruma yazıp bilgi kirliliği yapmamak için ama konuların üstünden biraz zaman geçince tabi daha fazla deneyim oluyor. Sanırım direk J-Max doğru tercih olucak. Kullanacağım profesyonel bir cihaz olmuyacak. Şuan için picopresso da yapıcam. Bilgileriniz için teşekkür ederim.
 
Bu yazınızı atlamışım sanırım. Kıyaslama bakımından çok bişey göremedim. Aslında 1 haftadır araştırıyorum direk foruma yazıp bilgi kirliliği yapmamak için ama konuların üstünden biraz zaman geçince tabi daha fazla deneyim oluyor. Sanırım direk J-Max doğru tercih olucak. Kullanacağım profesyonel bir cihaz olmuyacak. Şuan için picopresso da yapıcam. Bilgileriniz için teşekkür ederim.

Şöyle bir ekleme de yapayım, espresso cihazı iyi olmayacaksa değirmenin espresso için iyi olması cihazın eksiklerini önemli ölçüde kapatacaktır. Kmax veya benzeri filtre değirmenler ile espressoda cihazın dezavantajlı durumu artacaktır. Hem kalibrasyon, hem de espresso çıktısı olarak yorar haliyle. Şahsen Jmax tavsiye ederim hu hususta.

Ancak alt hazne manyetik. Bazen dikkatsizlik durumlarında düşürmek kaçınılmaz. Baya dikkatli biri olmama rağmen ben de bir iki defa düşürme gafletine kapıldım. Kasa alüminyum olduğundan dolayı kıyıda köşede çarpan kısımlarda iz olacaktır.
Bence değirmenin tek dezavantajı (genel anlamda diğer 1zpresso modelleri için de geçerli bu eleştirim) manyetik hazne.
 
Son düzenleme:
Şöyle bir ekleme de yapayım, espresso cihazı iyi olmayacaksa değirmenin espresso için iyi olması cihazın eksiklerini önemli ölçüde kapatacaktır. Kmax veya benzeri filtre değirmenler ile espressoda cihazın dezavantajlı durumu artacaktır. Hem kalibrasyon, hem de espresso çıktısı olarak yorar haliyle. Şahsen Jmax tavsiye ederim hu hususta.

Ancak alt hazne manyetik. Bazen dikkatsizlik durumunlarında düşürmek kaçınılmaz. Baya dikkatli biri olmama rağmen ben de bir iki defa düşürme gafletine kapıldım. Kasa alüminyum olduğundan dolayı kıyıda köşede çarpan kısımlarda iz olacaktır.
Bence değirmenin tek dezavantajı (genel anlamda diğer 1zpresso modelleri için de geçerli bu eleştirim) manyetik hazne.
Benim bu husustaki düşüncem kutu içerisinden çıkan silikonu gövde ve öğütüm haznesine eşit miktarda ortalayıp takmam dolayısıyla açılma sadece aşağı doğru asılarak olacaktır diye düşünüyorum
 
Benim bu husustaki düşüncem kutu içerisinden çıkan silikonu gövde ve öğütüm haznesine eşit miktarda ortalayıp takmam dolayısıyla açılma sadece aşağı doğru asılarak olacaktır diye düşünüyorum

Doğrusu hiç yeltenmedim denemeye. Deneyeyim eve gidince.
 
Benim bilekliklerden birini kullanma amacım da dış burr'u sabitlemek. Dış burr ile gövdenin birleştiği kısma taktım. Benim değirmende öğütüm haznesini sıkarken dış burr da gevşiyor, dönmeye başlıyordu. Dems dış burr'u biraz sıkın dedi ancak ben hem öğütüm süresi uzar hem de sonradan çıkarması zor olur, sıkışır diye böyle bir çözüm buldum. İşimi gördü ama ne kadar mantıklı bilmem :)
 
Kargo elime ulaşır ulaşmaz ben direk denemek istiyorum. 😀
 
Merhaba herkese. kahvekulubunde yeniyim. Forum bayaa zengin hemen her şey konuşulmuş tartışılmış. Çok güzel içerikler var. Ben kahve konusunda çok tecrübeli değilim ancak hazırlamasını ve içmesini çoook sevdiğimi keşfettim. Yeni aldığım Delonghi 685 espresso makinem için öğütücü arıyordum. 2-3 gündür forumda geziyorum ve sonunda bende espresso amaçlı olarak 1Zpresso J-MAX almaya karar verdim. Başta bu forumu kuranlara ve yaşadıkları değerli tecrübelerini buraya aktaranlara çok teşekkür ederim.
 
Merhaba herkese. kahvekulubunde yeniyim. Forum bayaa zengin hemen her şey konuşulmuş tartışılmış. Çok güzel içerikler var. Ben kahve konusunda çok tecrübeli değilim ancak hazırlamasını ve içmesini çoook sevdiğimi keşfettim. Yeni aldığım Delonghi 685 espresso makinem için öğütücü arıyordum. 2-3 gündür forumda geziyorum ve sonunda bende espresso amaçlı olarak 1Zpresso J-MAX almaya karar verdim. Başta bu forumu kuranlara ve yaşadıkları değerli tecrübelerini buraya aktaranlara çok teşekkür ederim.
Kesinlikle öyle haklısınız. Deneyimler, tecrübelerin toplamıdır ve insanın burda öğrenebileceği maddi ve manevi çok fazla deneyimi var o yüzden tekrar tekrar bende teşekkür ederim..
 
Benim bu husustaki düşüncem kutu içerisinden çıkan silikonu gövde ve öğütüm haznesine eşit miktarda ortalayıp takmam dolayısıyla açılma sadece aşağı doğru asılarak olacaktır diye düşünüyorum

Bu şekilde denedim. Silikon ortalanınca hazneyi baya sıkı tutuyor. Haliyle çıkarırken de biraz zorluyor. Ama el alışınca sağlam bir kullanım şekli.
 
İşe yaramasına sevindim 👏😀
 
Geri
Üst